Alla inlägg under januari 2011

Av Andreas - 30 januari 2011 15:24

Caperiotäby samlar styrkorna inför stundande slutspel i SSL. Man har på löpande band plockat tillbaka de flesta av sina många utlånade spelare. Och idag plockade man även tillbaka Joppe från oss. Framförallt är jag glad för Joppes skull då jag vet att hans högsta önskan och vilja är att spela i Caperio och högsta serien. Där skiljer vi oss ganska mycket jag och Joppe, jag tappade den ambitionen och suget att lira i SSL för länge sedan. Kanske därför han är så pass bra också iof, viljan att spela högre upp finns där. Lycka till Joppe och Caperiotäby. Det är bara att hämta pokalen och hoppas att du är klar med de där "dumheterna" i SSL snart   


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 29 januari 2011 23:17

Nästan oförskämt länge sedan jag bloggade här. Har varit så galet mycket att den här bloggen inte ens skulle räcka till att berätta hälften.


Englandsresan förra helgen var så bra som det bara kan bli. Upplevelsen var total! Pool seger 3-0 borta mot Wolves, och jag var där. 4:e borta segern på 2 år för Pool! Meireles, årets mål? Jag var där! Torres två kassar! Stod mitt i den stora Pool-klacken som hade en hel långsida, mäktigt var det. Ryser bara jag tänker på det.


Vi drog även och såg Blackburn-West Brom på söndagen, 2-0 till Blackburn. Kul att ha varit där, men inte ens jämförbart med dagen innan av förståliga skäl.


Man Utd gänget som var med var självklart ruskigt nöjda dom också, Man Utd vann ju med 5-0 mot Birmingham. Så alla 14st på resan var mer än nöjda. Detta ska göras igen!


Drog direkt på jobbresa på tisdagen efter att ha kommit hem sent på måndagkväll. Sova ett par timmar och sedan ut till Arlanda igen, måttligt spännande. Men så kan det vara ibland. Var en sväng i Köpenhamn och sedan hem på onsdagen. Så jag hann med att träna i torsdags faktiskt. Hatar att missa träningar och matcher. Mycket resande med jobbet helt plötsligt vilket påverkar enormt.


Nynäs lämnade WO mot oss i Kifen senast och Bele torskade mot Jakan. Egentligen inget av det som överraskar mig.


Helgen har hittills varit kanon! Spenderats till fullo med familjen vilket känns grymt bra då jag har varit borta en del som sagt. Igår åkte jag skridskor med dottern och på kvällen käkade vi Pizza och åt godis. Idag har jag varit på innebandyträning med sonen som gör stora framsteg på banan. Kul att se. Dom vann två-målet med 3-2 och han gjorde 2 kassar, men störst fokus la han på sina målgester. Svårt att hålla sig för skratt när han glider runt och gör målgester medans spelet har kommit igång igen... Och ikväll har jag varit på simskola med båda kidsen och dottern har äntligen övervunnit rädslan för ryggsimmet, stort! Har även hunnit med att ha fika med Joppe samt familj idag, trevligt! Länge sedan vi sågs.


Imorgonbitti väntar fotbollsträning med sonen, och sedan eventuellt skridskor med kidsen om vi hinner. Ska också hinna med att träffa Martin med familj där sonen Emil har fyllt 2år! Ska bli kul att ses då det var länge sedan vi sågs, riktigt länge sedan. Är för dåligt när jag tänker efter! Men det är svårt att hinna med allt ibland tyvärr.


Ja, så ser det ut, och då har jag inte ens berättat allt som har hänt den senaste veckan, bara plockat ut en del godbitar... Mer orkar jag inte skriva. Nu ska jag ner och "gejma" lite. Får se om någon polare är online? Annars blir det lite Battlefield 2 på egen hand.


Ska försöka skriva lite i veckan igen, på onsdag sticker jag iväg i 5 dagar till Tyskland på jobbresa. Mycket nu? Näe skojar du...


Tänker mycket på familjen som jag är borta ifrån, riktigt tungt faktiskt! Sedan har jag tur som har en så fantastisk fru som orkar med 3 barn på egen hand när jag är iväg, du är bäst!


Såg nu att Bele torskade ikväll igen, nu blir närmsta hotet Jakan. Och vi möter dom hemma om två veckor. Kan bli spännande, den vill jag inte missa! Ska även bli kul att träffa en av resekamraterna från England igen, kapten Sonnevi i Jakan.


Gnaget hockey vann idag igen, nu uppe i 4 raka segrar. Vad hände? Sjukt vad det kan svänga i hockeyn. Hoppas bara man grejar sig kvar!


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 20 januari 2011 08:57

Long time no see. Har inte haft tid och motivation att skriva på ett par dagar. Så kan det vara ibland.


Tränade som vanligt i tisdags, bra stämmning i truppen nu. Tänk vad segrar kan göra att man mår bra! Är väl iof därför man håller på bland annat, tack vare segrarna!


Till helgen missar jag våran match mot Nynäshamn. Åker till England imorgon, närmare bestämt Manchester. Anledningen till att vi bor i just Manchester är att vi är 14 personer som åker, varav 12st håller på Man Utd. Jag och Isens bror är ensamma Liverpool fans. Vi två kommer att ta tåget från Manchester på lördag till Wolverhampton för att bevittna just Wolves mot Liverpool. Första gången jag får se mitt kära Liverpool live, helt overkligt! Vågar man hoppas på en vändning i den negativa trend laget befinner sig i? Övriga ManUtd fans som åker kommer att gå och se Man Utd-Birmingham. Hoppas av hela mitt hjärta på det omöjliga, att Birmingham tar poäng!


Har en konstig delad känsla. Dels gläder jag mig som ett litet barn av att åka och se Liverpool! Men en sida så känns det lite jobbigt mot familjen och frugan. Vet att det är ok att jag åker, annars hade jag ju inte gjort det. Men jag vet att det kommer att bli sjukt mycket för frugan här hemma med 3 barn. Hoppas allt kommer att gå bra.


Denna resa inträffar då vi har innebandymatch. Det är första gången någonsin som jag åker på en resa(undantaget jobb) mitt under brinnande säsong. Jag har aldrig unnat mig att åka under säsong då jag har tyckt att det är fel gentemot laget att åka iväg. Men denna gång åker jag, anser mig själv värd att för en gångs skull åka iväg på något även fast det är säsong. Tyvärr inträffar det under min tid i Kifen. Hoppas och tror att grabbarna ska kunna greja 3 poäng i helgen iaf. Det största samtalsämnet på träningen i tisdags var att alla sa att dom skulle gå förbi mig i interna poängligan nu, så grabbarna är inställda på en storseger i helgen. Även fast ingen tror mig så kan jag bara säga att ni gärna får gå om mig allihopa grabbar! Bara vi ser till att komma bland de två bästa och går upp från denna serie!


Nästa gång jag åker och kollar fotboll någonstans i världen så tar jag åtminstone med mig sonen. Han är helt fotbollsgalen och jag har inte vågat berätta för honom att jag ska åka och se Liverpool.


Men förutom mina tankar kring framförallt familjen, men även innebandyn så ska denna resa bli en otrolig upplevelse!


Träning ikväll. Sedan hem och sova. 04.30 åker jag till Arlanda.


Bele möter i helgen ett försvagat Jakan i ett hett derby. Det är nämligen så att Jakans bästa spelare Kapten Sonnevi också ska med på Englandsresan.


Caperiotäby krossade Warberg på bortaplan. Riktigt starkt! Som jag sagt tidigare så tror jag att Caperiotäby kommer att kunna gå riktigt långt i årets slutspel! Nu har man även fått in en dimension till i och med Urwäders intåg på backen. Sundstedt är grym och Rickie leder styrkorna med massor av poäng som vanligt. Kan bli bra det här.


Brukar aldrig kolla på Fuskbyggarna på TV. Men igår kollade jag och helt plötsligt fick jag se gamle lagkamraten Joel i rutan. Och inte som fuksbyggare om någon tror det. Utan han var "undercover" snubben som gled runt med dold kamera. Kul att se Joel! Lycka till vidare. Nu få man ju börja följa programmet!


Nu kan det dröja ett tag igen tills jag skriver. Ska ju som sagt till England. Och sedan har jag lite jobbresor inplanerat i nästa vecka också.


Trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 15 januari 2011 19:58

Vilken underbar seger det blev idag hemma mot Täby! 8-7 vinner vi med och orden moral, vilja och slit är det som dyker upp i skallen så här en stund efter matchen.


Man kan alltid skylla på att den ena eller den andra är borta från match eller träning, men "thats life". Idag är något helt annat än det. Vi saknar idag 9 spelare av 18 möjliga! Skador, sjukdom, resor med mera hade tydligen bestämt sig för att pricka in allt samma dag och match. Vi fick ihop 9 utespelare och 2 keeprar, där Foppa bara satt med på bänken som en rejäl nödlösning då han är skadad och inte har tränat på flera veckor. Vi kallade in Daniel "Dajje" Larsson som tagit en time-out från innebanyn och inte heller tränat på någon månad. Det gjorde att vi blev 10 utespelare idag. Vi väljer pga att vi är lite folk att inte gå fullt så högt som vi brukar på motståndarna. Men det visade sig att det inte hade spelat någon roll vad vi gjort i inledningen av matchen. Täby kör över oss totalt och vi ligger under med 1-4 efter 10min. Vi får in en kasse på slutet av första perioden vilket gör att vi faktiskt får lite hopp igen. Första perioden alltså klart till Täby. Sedan vet jag inte vad som händer, men vi börjar att slita och kämpa precis som vi pratat om att vi måste göra. Ett otroligt slit och vilja gör att vi vänder matchen och sedan har den i ett hyfsat grepp tills matchen är över. Ska erkännas att Täby har ett rejält tryck på slutet och lyckas knappa in genom att göra sitt sjunde mål i slutet av matchen. Vi är rejält slutkörda och krigar oss till segern, med tur och skicklighet.


I vårat lag vill jag som vanligt hylla hela laginsatsen! Imponerande slit av samtliga! Finns många att nämna annars också, Lillis öser in poäng och var på spelhumör. Samma gäller Dajje, som trots sin långa frånvaro från plasten dundrar in 3 poäng. Ceder hade precis som oss övriga en tung start av matchen men spelar sedan upp sig och är grym i kassen! Andra linan kämpar och sliter enormt bra och Mange L var navet i deffen och stänker in en fin backhand från hörnet! Alla backar sköter sig ruskigt bra idag, men jag vill idag höja Hjärre till skyarna! Vilket otroligt slit, och hur många närkamper vinner inte hjärre åt oss idag?! Imponerande helt enkelt!


Täby är idag ett mycket bättre lag än det vi slog på bortaplan innan jul. Man spelar stundtals med en enorm fart och har sjukt snabba spelvändningar. Finns otroligt mycket talang i det laget och dom har en ljus framtid framför sig utan tvekan.


Känns ju inte direkt sämre av att Bele förlorade borta mot Vallentuna idag heller...


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 13 januari 2011 09:06

Liverpool förlorade igår igen. Jag är inte överraskad och sa redan i tisdags på träningen att jag tänkte lira Blackpool till fina 3,95 gånger pengarna. Bara att tacka oddssättarna som inte verkar inse vilka problem Liverpool har. Ska till England för att se Liverpool om ett par veckor, får hoppas att det har börjat vända då. För just nu är det tungt!


Träning ikväll igen och till helgen väntar Täby hemma. Viktigt match som vanligt, men viktigast av allt är att vi kommer upp i nivå igen. Alltså insatsmässigt. Går inte att springa runt och finlira längre. Nu måste vi ta skitjobbet också.


På träningen i tisdags var Coach Mörk frånvarande pga sjukdom. Jag fick ta över ansvaret och vinner vi i helgen så är det självklart tack vare den tillfälliga "nya" tränaren, jag   


Var uppe sjukt tidigt imorse. Har skjutsat Joppe med familj till Arlanda. 04.20 ringde min klocka. Bara att stiga upp och hämta Joppe samt familj och bege sig ut till Arlanda. Joppe hade förberett med Kaffe och smörgås som jag fick i bilen, så det gick bra. Ha en trevlig semester nu!


Nu blir det en Kaffe Lattè i nya kaffemaskinen och sedan mer jobb.


Har glömt att berätta att vi under Julen installerade ett nytt bubbel/massagebadkar i badrummet. Helt underbart skönt att bada i det kan jag meddela! Vill passa på att återigen tacka Joppe, grannen samt min käre Far för hjälpen med installationen. Hade aldrig klarat av det själv. Tog en hel dag.


Snart helg, hur skönt är inte det?


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 11 januari 2011 08:35

Dagarna rullar på. Kidsens första dag i skolan i dag efter ett långt jullov, tungt för dom att kliva upp imorse. Vi har iaf haft en kanon lov tillsammans.


Fick en kommentar här på bloggen av någon som inte förstod hur jag kunde vara deppig efter en förlust i flera dagar. Eftersom vi spelar i div 2. Konstig fråga. Som jag skrev i svaret så har divisionen ingenting med det att göra. Kanske om man lirar korpen eller med jobbarpolarna, då kanske man skiter i det. Finns säkert lag/spelare i vår serie som skiter i förluster? Men vi kör på ganska så seriöst och vi har en ambition och vilja att lyckas i Kifen. Man lägger ändå minst tre dagar i veckan på detta, så klart att det känns. Kanske mer för vissa och mindre för andra. Men även om vi lirar i div 2 så är det ingen korpen nivå i vårat tänk. Jag har lirat i alla serier från den högsta innebandyserien till idag i div 2, och jag känner ingen skillnad på förlusterna kan jag lova, lika tungt i div 2 som i högsta.


Träning ikväll igen. Hoppas att jag kan delta 100%. Har för första gången sedan skadan och rehab återigen ont i mitt opererade knä. Borde kunna köra på som vanligt, men jag fick en smäll senaste matchen och har en sorts utgjutning på knät och ont. Men det ska nog fungera ändå. Joppe lär inte medverka ikväll då han skadade sig i benet i slutet av matchen senast, och han går på Voltaren och har svårt att gå. Hoppas att Isen kan spela igen, han fick ju kliva av på uppvärmningen innan matchen i söndags med en befarad bristning i låret. Vi behöver alla spelare tillgängliga nu.


Länge sedan jag såg en innebandymatch på TV som jag tyckt varit speciellt underhållande. Men igår måste jag säga att tredje perioden mellan Warberg-AIK var riktigt kul att se. Allt talade för AIK, tills efter time-outen med 10min kvar som Warberg tog vid underläge 4-2. Helt plötsligt hände något med framförallt AIK enligt min mening. Man blev totalt paralyserade och tappade sitt säkra tålmodiga spel på ett par minuter. Och helt plötsligt hade Warberg vänt på steken och vann ganska enkelt tillslut. AIK`s första lina som alla pratar om spelade alldeles för långsamt, segt och omständligt. Precis som mot Finland i VM-Finalen så försvann dessa herrar rejält när det blev hett sista tio minutrarna mot Warberg. Kommentatorerna gnällde lite på att AIK släppte två mål på frislag från eget hörn där Warberg drog en diagonalpass till bortre back. Visst förstår vad dom menar. Men lirar man mot tex AIK som spelar 2-2-1 så blir alltid bortre backen ledig vid frislagen. Hur som haver så var det en stark och imponerande vändning av Warberg.


Går bra för mina lag nu. Juve har åkt på dyngtorsk två matcher irad nu. Pool behöver vi inte ens prata om, men vilken jävla filmning av Berbatov! Sir Fergusson är lustig, han är väl den som gnäller mest på domarna i Premier League. Men när dom blir gynnade på det sättet. Ja, då säger han ingenting. Bra tränare absolut, men fruktansvärt osympatisk. AIK Hockey har det som väntat tungt. Hoppas bara att man kan kriga sig kvar, det är allt som betyder något. Derby ikväll, och dif kan utjämna till 2-2 i matcher. Fasth tillbaka från skada och en ny Slovak värvad. Han är forward, tycker även att man ska försöka hitta en back. Truppen har varit extremt skadedrabbad.


Näe, nu ska jag jobba vidare.


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 10 januari 2011 00:22

Helgen och veckan är över. Trist som satan. Nu börjar jobballvaret på riktigt, trots en mjukstart förra veckan.


Tränade i torsdags, helt ok träning. Bra fart. Men idag hjälpte det föga...


Hela helgen har bara gått till att vara hemma med familjen. Vi ställde in umgänge med vänner som var bokat både fredag och lördag då någon av oss i vår familj konstant har varit förkyld.


På lördagen hade vi en spelkväll med familjen, brädspelet Cranium. Riktigt kul var det och vi spelade flera gånger och i totalt 3 timmar. Jag lyckades i sista spelet vinna för första gången, i lag med sonen Måns. Skönt, hade varit jobbigt med idel torsk.


Idag var det bortamatch mot Bollstanäs, ett lag som inte imponerat på mig när jag sett/spelat mot dem tidigare denna säsong. Men idag var dom bra, riktigt bra. Vi förlorade med 8-5 vilket kanske var lite stora siffror, då vi satsade framåt på slutet och släpper in en i öppen kasse och på en kontring när vi tokpressar. Känns som att vi lika gärna hade kunnat vinna idag, vi har ledningen ett par gånger men när matchen står och väger vid 5-5 så gör Bollsta det så viktiga 6-5 målet och vi kan sedan inte forcera Bollstas duktiga försvar. Bollsta vinner förmodligen rättvist, även fast känslan är att vi kunde ha fått med oss alla poängen också. Idag visade Bollsta att man faktiskt inte bara har en bra femma som alla inklusive jag själv tjatat om. Idag är deras andra femma deras klart vassaste vapen. Och med det inte menat att första femman var dålig på något vis. Det känns som att Bollsta idag vill mer och krigar hårdare än vad vi gör, det fäller i slutändan avgörandet. Kanske har jag fel?


Domarna Karke/Eriksson ska också ha cred för att som vanligt göra en mycket bra insats!


Individuell spelarkritik har jag ingen att ge faktiskt. Besvikelsen är enorm just nu! Jag trodde att det skulle bli lättare med åren? Men så är det tydligen inte. Jag kan inte släppa den här förlusten som på många sätt känns jobbigare än förlusten mot Bele innan då vi idag iaf var med i matchen. Fruktansvärt jobbig förlust och jag blir så förbannad när jag tänker på det...


Grattis Bollstanäs!


Nu orkar jag inte skriva mer om detta. Tar väl ett par dagar så ska det vara glömt. Vi har fortfarande allt i egna händer vilket känns väldigt bra! Jag har stor tro på att vi ska kunna knipa en av de två översta platserna i serien. Det gäller att vi knyter näven i fickan och krigar på nu.


Ha en bra vecka!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 5 januari 2011 22:35

Sitter och grämer mig något vansinnigt just nu. Liverpool ligger under med 3-0 borta mot Blackburn. Självklart lider jag med mitt kära Pools bedrövliga spel. Men framförallt för att jag, som vanligt, satt och gjorde ett spel på Blackburn som stod i hela 4,60 gånger pengarna hos Unibet. Jag tyckte oddset var på tok för högt på ett Liverpool som är usla och bara har vunnit 1 bortamatch i år. Slutade med att jag ändå hoppade över spelet, vilket irriterar mig fruktansvärt mycket just nu. Och Liverpools spel ska vi inte ens tala om. Jag har stängt av för länge sedan... Fan!


Hejdå Hodgson!


Har åkt pulka med kidsen idag. Vi mötte upp Joppe med son och hade det nice i backen. Förhoppningsvis får vi till en skridskodag också med ungarna. Lutar åt det.


Imorgonbitti är det miniturnering för dotterns innebandylag. Spelplats: Ekhammarshallen och Kungsängen! Så det blir att åka till hallen både på morgonen med dottern, och på kvällen för egen träning. Mycket plast imorgon alltså.


Till helgen startar även barnens aktiviteter igen. Lördag innebandyträning för Måns. Simning för båda kidsen på kvällen. Söndag fotbollsträning för Måns och innebandymatch för Smilla. Även jag själv har match på söndagen borta mot Bollsta. Så det finns att göra i helgen... Kul för barnen, och det är det viktigaste.


Jag har fullt förtroende för Novakovic och Baxter vid rodret i AIK Fotboll, Alm vet jag inte var han står? Kan säkert bli bra med lite trygghet nu iaf. Jag förutspådde tidigt att Alm skulle ta över, då stod han i 15 gånger pengarna hos Unibet. Men sådana spel på tränare och liknande lägger jag aldrig. Kanske ska börja med det?


Mutumba snart klar för Gnaget fotboll. Välkommen hem!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards