Alla inlägg under december 2007

Av Andreas - 30 december 2007 16:41

Har i dag på morgonen varit och tränat innebandy med mina gamla lagkamrater i Caperio/Täby. Riktigt kul att träffa alla gamla polare och ledare igen! Känns skönt att få några pass med innebandy innan träningarna med Hässelby sätter igång den 7:e Januari.


När man kommer tillbaka till träningen med Hässelby så är man 1 år äldre, fyller närmare bestämt 30(!) den 1:a Januari. Låter som att man börjar bli gammal nu, men jag känner faktiskt ingen skillnad på siffran man fyller nu jämfört med för tex 5 år sedan. Och det är väl det viktiga än så länge....


Hoppas kunna få med mig fler träningar med C/T under juluppehållet, ska även försöka få till ett Squash pass till med Joppe.


Christian "Larre" Larsson har självklart skjutit hål på benet på mig, började blöda från varje bollhål efter att ha täckt skott(!) Täckte för övrigt fler skott på träningen idag än vad jag gjort på hela säsongen med Hawks....Måste bättra mig där......


Nyår firas imorgon med min familj, mina föräldrar och min systers familj. Blir hemma hos oss i år. Min Mamma skulle bestämt fira med mig eftersom jag fyller år. Det blir trevligt!


Nu ska jag ner och steka falukorv, en av få maträtter jag klarar av.......


Vill önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!



Av Andreas - 28 december 2007 00:40

Ikväll(Torsdag) har det utspelat sig en förmatch till DM-Semin mot Caperio/Täby, den blev av i form av Squash. Skulle ha tränat innebandy med Caperio/Täby under kvällen men träningen blev inställd så jag och Joppe Nothèn begav oss till Spånga för att spela Squash.


Jag inledde med att förlora första set och jag kan erkänna att jag med mitt järnpsyke(?) trodde att det skulle gå rätt åt helvete denna kväll. Men ack så fel man kan ha, efter detta så kom mitt spel igång och jag vann tillslut ganska komfortabelt med 11-2 i set! Hann även med 3st 9-0 set och några 9-1 set..... Om detta var en försmak av vad C/T och Joppe har att vänta när vi möts i innebandyn så kan jag inte vänta......


Efter ca 2 timmars spelande och när vi var klara så gjorde Joppe allt för att åtminstone vinna något. Precis vid Squash banorna låg driving-rangen för golf fantasterna, det var tomt där och Joppe bestämde sig för att vi skulle kasta lite golfbollar och se vem som kunde hamna i korgen/nätet längst bort på "rangen". Slutatde med att jag prickade 2st medans Joppe träffade med 1st....... Inte Joppes kväll helt enkelt.


På Onsdagen denna vecka klev jag upp fast besluten att bygga upp barnens alla nya leksaker som man köpt till dom i Julklapp. Jag tog tag i Måns Lego Star Wars skepp, och Ullis tog bilbanan(10,5m lång). Vi startade kl. 11.00, Ullis var klar med bilbanan, som förövrigt innehåller 2st loopar, 4 timmar senare! Lego skeppet som jag byggde tog 6 timmar! Snacka om att välja "osmarta" julklappar till barnen, jag får ta på mig det.


Börjar känna i "buggarna" att man spelat Squash i 2 timmar nu, är ju inte helt van vid den idrotten.....


Påpekas bör, att jag spelade med hyr racket för 30:-, och Joppe hade med sig ett eget 1200:- racket....


Undrar hur man gör för att få skriva "kontaktannonser" på Innebandymagazinet? Johan Von Der Pahlen var sist ut bland många hittils.......


Sov Gott!!

Av Andreas - 26 december 2007 11:34

Har varit riktigt dålig på att skriva här, men jag har tyvärr inte riktigt haft tid. Men det ska bli bättre det kan jag lova!


Har fortfarande inte lyckats bygga ihop Måns bilbana, aldrig varit med om en sämre bruksanvisning! Katastrof!!! Bilbanan är på 10,5m med 2 loopar, har fastnat efter ca. 1m bilbana och på första loopen.....


Julafton var riktigt trevlig hemma hos min syster och hennes familj, var lite trött på juldagen bara då vi kom hem halv fyra på morgonen.


Återkommer här senare....


Har 2st Lego Starwars grejor att bygga ihop åt Måns, samt den där j-la bilbanan......


Ha det!



Av Andreas - 22 december 2007 21:39

Julstressen har gjort att det blivit svagt med inlägg här, var som vanligt ute i sista stund och handlade julklapparna idag med en miljard andra människor......Nu är man helt slut!


Igår kväll var det glögg kväll med min goda vän och granne Rickie Hyvärinen, blev lite bira och glögg in på småtimmarna, trevligt! När damen ,som var ute och käkade i stan, ringde hem och frågade vad vi gjorde, och jag berättade att vi satt och drack glögg trodde hon inte sina öron! Vi är väl inte direkt kända för att vara några glögg killar kan jag påpeka......


Vi kommer att få möta Caperio/Täby i semifinal i DM efter att C/T slagit ut Farsta med 6-2. Ska bli kul att få möta lite gamla kompisar i Hässelbyhallen.


Julafton kommer att firas hemma hos syrran som bor ganska nära. Full fart med hennes 3 barn våra 2 barn, samt att kusinerna och morbror och moster också kommer. Får inte heller glömma bort min mamma och pappa som självklart också närvarar, snacka om fullt hus!


Imorgon måste jag iväg igen och handla lite saker som missats, sen ska det vara klart med shoppande för ett par dagar......


Var hos optikern med Ullis idag, funderade när jag satt på en stol och väntade i butiken, är det ett krav att man måste ha glasögon själv för att få jobba där? Alla damer jag såg där hade glasögon......


Har köpt en FET bilbana till sonen Måns(3år), gissa om jag är spänd in för öppnandet och byggandet av den! Kan bli en del tävlingar på den framöver, ska självklart låta Måns vara med lite grand också.....


Tänkte köpa ett bordshockeyspel till dottern Smilla(6år), men det var helt slut på Toys `R` Us. Snacka om att det var utplockat på hyllorna i den butiken idag..... Men hon fyller ju år i Mars så då kanske det kan bli ett hockeyspel som vi kan spela på.


Nu blir det en lugn kväll som väntar, ska kolla någon rulle och bara njuta av ledigheten. Mera kommer här senare.


Vill passa på att önska alla som läser denna blogg en GOD JUL!!


Ha det!!

Av Andreas - 20 december 2007 21:42

Sååå enkelt!! Mitt röda lag vann SIL-Turneringen som spelades ikväll i Hässelbyhallen, alla lag möttes 4 gånger och dom 2 bästa gjorde upp i en final. Vi vann finalen mot osportsliga gula med 3-1. Det var 3 lag som gjorde upp om den åtrovärda segern samt gratis öl från ledningen. I mitt lag spelade följande vinnare: Alex Rosenberg, Viktor Vendell, Niklas Fredriksson och jag. Gult försökte med alla möjliga medel att få oss ur balans i finalen, bland annat genom att fuska till sig inslag, flytta målburen när vi hade fritt läge att hänga och mycket mer........ Men det hjälpte inte mot turneringens absolut bästa lag! Turneringens superjumbo blev det gröna laget(som tog 4 poäng) där det uppstod en viss osämja bland spelarna redan innan matcherna hann börja. Keegan som spelade i det gröna laget försökte förgäves att få sitt lag att spela man-man, men det var det tydligen bara han som ville göra.......


Riktigt skön seger! Jag hade förhinder att följa med grabbarna till faschionabla Råcksta Krog efter träningen, men räknar kallt med att jag har mina öl innestående att ta ut när som helst. Jag ringer Anders(tränaren) när jag är ute någon natt framöver och behöver ett par öl.......


Såg faktiskt(trots allt snack) ikväll för första gången Fredric Westlings(Dalen) tackling på den stackars Järfälla spelaren, kolla länken om ni nu mot förmodan inte har sett den tidigare http://www.vk.se/Article.jsp?article=156958


Jag hade inte tänkt att ge mig in i denna diskussion, men kan inte låta bli. Fy fan rent ut sagt! Om det inte blir en riktigt j-la lång avstängning på den fula tacklingen så är det helt sjukt!!!! Bland det värsta, om inte det värsta jag sett! Och vi får inte glömma bort domaren som står bredvid, han bör stängas av för att han bara dömmer ett frislag i situationen, pinsamt! Micke Karlsson i Balrog fick en fet lång avstängning för att han spelade utan tillåtelse i en sommarturnering, vad ska det då inte vara i det här fallet!?


En dags arbete kvar, sedan julledigt! Underbart!!! Bilen skall besiktigas imorgonbitti, håller tummarna för att den skall gå igenom, vilket aldrig hänt utan anmärkning tidigare år.......


Sov gott!! Det kommer jag att göra, som MÄSTARE!!!

Av Andreas - 20 december 2007 13:20

Sportchefen i Hawks påpekade i en kommentar här på bloggen att min femma spelade 7-1 på matchen igår. Jag tar tillbaka 8-1, sorry.


Vill bara tipsa besökare om en blogg som jag har glömt att länka till, och det är Hedas alltid lika intressanta och välskrivna blogg. Heda är tränare för våran seriekollega Västerås. Länk finns nu på höger sida här i bloggen bland alla andra länkar!

Av Andreas - 20 december 2007 08:32

Nu är man sjukt trött!! Vaknade kl. 04.30 inatt med en sjuk värk i nacken. Fick ont i nacken efter en duell i sarghörnet på matchen igår, kände av det hela matchen men det var inte så farligt ändå tyckte jag......Men efter matchen och inatt var det olidligt, gick upp och gick en vända i huset på natten och tog en värktablett....


Nu känns det inte bra i nacken och jag har svårt att kolla åt sidan, men iof så passar jag aldrig bollen iaf så jag kan förhoppningsvis genomföra kvällens SIL-Mästerskap på träningen.....


Jag klagar ju alltid på något när det gäller innebandyn, men nu ska jag faktiskt passa på att hylla våran överlägsna seger igår!! Samt att jag måste framhäva att vi nu besegrat "hemmaspöket" och äntligen tagit en seger på hemmaplan igen!! Senast vi vann på hemmaplan innan gårdagens triumf var den 29:e September(!) mot Tullinge då vi vann med 11-5.


F-n, jag skulle behöva ha tag på min gamla vän och lagkamrat i Hässelby Martin Cederberg(tidigare Carlsson) Då han förr i tiden nästan alltid hade på sig en "nackkrage" så utgår jag från att han har en att låna ut till mig......


Nu ska jag bli frisk och kry till kvällens turnering, och så måste jag kanske jobba lite också.....


Ha det!!

Av Andreas - 19 december 2007 23:02

Seger med 12-6 i DM-Kvartsfinalen mot Handen hemma i Hässelbyhallen.


Alltid kul att vinna, och nu är man glad, oavsett om det är DM eller något annat. Vi kommer att möta vinnaren mellan Farsta-Caperio/Täby som spelas imorgon kväll.


Spelade i en nykomponerad lina idag, jag, Christian "Isen" Isaksson och Alex Rosenberg. Första perioden ger jag bort ett mål via ett okoncentrerat och nonchalant uppträdande med bollen. Vi ligger under med 2-1 efter första perioden och våran nykomponerade lina hade spelat 0-1...... Efter detta tar vi i "RID-Linan" och skärper till oss och vi spelar till slut 8-1! Riktigt kul för våran nya "RID-Lina".


Hela laget gör en ok insats och vi vinner, det är det viktiga! Men vi kan ännu bättre än så här och släpper lite väl billiga och många mål, om man ska klaga på något.


För övrigt måste jag bara retas lite med Christofer "Chrisse" Högberg som idag spelade 3-4 i matchen, -1...... Chrisse frågade om det skulle hamna i bloggen, och jag kunde inte låta bli.....


Imorgon väntar Hawks SIL-Mästerskap på träningen! 3-manna lag som gör upp om äran, men framförallt bjuds vinnarna på 2 öl vardera av ledningen! Gissa om jag kommer att kämpa.......kanske ska sjukskriva mig imorgon och bara fokusera på turneringen.......


Näe, nu väntar kudden!

Ovido - Quiz & Flashcards