Alla inlägg den 10 december 2007

Av Andreas - 10 december 2007 22:50

På länken som jag bifogar nedan ser man Mika Packalens experttips gällande senaste omgången i SSL. Fy fan vad bra! Hatten av för den tippningen, känns som att man har en del att lära. http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4444 


Mika tippade alla rätt och får gärna ge mig en ordentlig lektion i hur man tippar. Kanske är Mika man ska följa och inte Gaik-Olas travtips?


Brukar kika in på Micael Fasths blogg på innebandy.se, redaktören för TV4 sportens innebandy satsning. Blir något förundrad och ler för mig själv när man gång på gång läser om vilken "SUPERHET" match som dom har lyckats välja varje gång det vankas Måndagsmatch. Det finns alltid någonting "superhett" inför varje match som tv4 sporten valt, inför dagens match var det "otroligt" att Helgesson och Gillek skulle mötas, poängkungarna! För mig var det precis som det ser ut på pappret, ointressanta Falun-Jönköping...... När Fasth dessutom påpekar hur han såg på matchvalet innan kvällens drabbning, -Jag kan villigt erkänna att aftonens SSL-drabbning mellan Falun och Jönköping på förhand kändes som en något ljum fight,  kan man ju fråga sig varför dom valde denna match? Och inte tex AIK-Pixbo som spelades i samma omgång? Känns som en bra mycket hetare match....


Annars tycker jag att Fasth har en bra blogg och intressanta åsikter. Men sluta med att försöka "hissa" sina egna sändningar hela tiden......


Kameravinkeln är en så uttjatad och tråkig fråga som jag inte tänker lägga mer krut på än detta, den är kiss!


Veckan som kommer går i Lucias tecken, blir en jäkla massa rännande runt på dagis för att titta på denna tradition. Men det ska bli riktigt kul att se mina barn som pepparkaksgubbar och allt vad det är!


Ingen träning på Onsdag, träning Torsdag och nytt fokus på match borta mot Agenterna på Lördag.


Nu blir det Seinfeld i sängen igen, skippar glassen idag. Har ju till och med gjort armhävningar och sittups på träningen, man vill ju inte förstöra alla muskler detta kommer att ge.....


God Natt!!!!





Av Andreas - 10 december 2007 08:49

Vi pratar om att vi ska vara med från start, vi pratar om inställningen. Varför vi inte lyckas med något av det är en gåta? Första perioden och egentligen hela matchen ser ut som vi hade förväntat oss, Lillån backar hem och går inte över halva planen samtidigt som man lyfter långa bollar ner i hörnen. Lillåns första mål kommer efter en av få spelvändningar, vi tappar markering i våran press, och en Lillånspelare kommer helt ensam från halva plan och 0-1 är ett faktum. Efter detta mål spyr våran keeper Eddie Ljungwe bakom målet, och fick efter den första perioden kliva av magsjuk. 0-2 kommer sedan Eddie lite olyckligt försökte sparka ut en lång boll som gick bredvid målet, en bortaspelare "snappar" upp bollen och lägger in den i öppen kasse. 0-3 kommer på ett turligt skott som tar på våran spelare och styrs på Eddie och in i mål. Perioden förloras med 0-3 och våran inställning och vilja måste starkt ifrågasättas. Vi har inget tempo i spelet överhuvudtaget och Lillåns defensiva spel fungerar nog precis som dom hade önskat sig.


I den andra perioden försöker vi skruva upp tempot, vi lyckas till viss del och har ett klart grepp om händelserna. Men vi skapar på tok för lite klara målchanser mot ett samlat Lillån försvar. Perioden slutar 0-0 och det finns inte allt för mycket att rapportera om.


Inför tredje perioden går vi ner på 2 femmor, och vi får mycket bättre fart på benen. Bra målchanser skapas och vi får tillslut utdelning via Chrisse på en fin pass från Lillis, 1-3 och vi börjar hoppas på en vändning. Vi spelar stundtals riktigt bra och bara en duktig Lillån målvakt samt lite oskärpa i dom avslutande lägena gör att vi inte får in bollen. Lillån får mitt i våran anstormning in 4-1 bakom duktiga Marcus Davidsson i vårat mål, och vi går återigen upp på 3 linor sista halvan av perioden, och närmast en reducering är inhoppande Mattias Norman, där målvakten i Lillån gör en mirakelräddning. Lillån petar också in 5-1 innan matchen är över.


Vi vinner skotten med 33-15, men förlorar matchen med 5-1! Detta skall framförallt vårat offensiva spel ta kritik för. Vi måste också kunna hitta alternativ när vi gång på gång möter defensivt uppställda lag i våran hemmahall. En riktigt dålig match av oss mot ett Lillån som vi bör slå.


                     ------------------------------------------------------


* I toppningen fick jag, Lillis och Chrisse för första gången prova på att spela tillsammans. Det fungerade riktigt bra, och vi/jag borde ha gjort minst ett par kassar till förutom den det blev. Jag hade öppet mål vid ett tillfälle, på en grym pass från Chrisse. Och Lillis fick ett friläge som målvakten räddade.


* Chrisse lägger likt Jocke Lindström sånna drömpassar till mig att jag inte ens hinner se bollen när jag har öppet mål.....


* I natt hade jag svårt att sova efter den bedrövliga matchen som om och om igen spelades upp i huvudet. Låg och kollade Seinfeld i sängen, och kl. 00.10 gick jag upp och hämtade en skål glass med kolasås, tröst äta......

Ovido - Quiz & Flashcards