Alla inlägg under december 2010

Av Andreas - 31 december 2010 16:37

Vill bara önska alla ett Riktigt Gott Nytt År! Som vanligt lite stressigt nu, ska göra mig i ordning för att åka till några vänner, kommer förmodligen att bli ruskigt trevligt!


När jag bloggar nästa gång är jag ett år äldre också, fyller år imorgon.


Ha det riktigt bra ikväll! Så ses vi nästa år!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 30 december 2010 13:09

Lägger ut en öppen förfrågan, då jag är grymt sugen på att röra på mig men vägrar gå ut och springa i snön. Någon som idag är sugen på att ta en Squashmatch eller liknande?? Hör av er, på bloggen eller telefon!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 27 december 2010 12:35

Julen är över och snart är det Nyår på G! Julen har varit kanon och jag har just nu lite semester. Därav det obefintliga bloggandet här, jag har helt enkelt semester.


Sitter och surplar på en kopp Kaffe Lattè från kaffemaskinen som jag fick av min kära fru i Julklapp. En av de bästa julklapparna på länge!


Har suttit i X antal timmar och byggt Lego Star Wars till sonen, och än är jag inte ens nära att vara klar. Så ni förstår att jag inte hinner blogga just nu.


Nu ska jag sticka och bada med kidsen, har lite brådis. Bloggar snart igen, men nu måste jag dra.


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 21 december 2010 22:53

Sista träningen innan juluppehållet gick av stapeln ikväll. Alla i truppen var närvarande utom Mange-Gol som jobbade och Pata som är utomlands. Stämningen var på topp och vi hade en riktigt rolig träning med Fotboll, Handboll och Spökboll. Mitt lag vann totalen och stod som mästare! Grymt skönt! Joppe var bara en aning bitter efter nederlaget....


Vi hade även en julklappsutdelning. Alla hade för några veckor sedan dragit en lapp med vem man skulle ge en present. Blev många sköna garv och en hel del rim på det också! Själv gav jag Stenis en Pläd i form av en Tiger, då Stenis allt som oftast väljer att åka till landet och ligga framför brasan på just en pläd.


Vi pratade ganska lite om matchen och förlusten mot Bele senast. Och nu säger jag det igen som tydligen gjorde alla Belesupporters väldigt upprörda, vi ägde sista perioden totalt. Alla var överens om det. Men vi var också överens om att Bele körde över oss totalt första halvan av matchen. Detta har jag skrivit och sagt tidigare. På Kifens gästbok blev det "ramaskrik" efter att några av oss i Kifen hade sagt detta. Även på Bele gästboken blev det lite zurr, dock betydligt mindre. Vi är tydligen enögda och dåliga förlorare med mera. Märkligt? Vi har trots allt också varit väldigt tydliga med att Bele vann rättvist och att man var bra den matchen. Men men, alla tycker vi olika. Och självklart ser alla matchen med olika ögon, vilket inte för den delen behöver innebära att man är enögd eller dålig förlorare? Löjlig diskussion egentligen, och jag vet inte varför jag ens lägger energi på att kommentera det? Nej, slut med det.


Vi summerar säsongen fram till kommande Juluppehåll som Väl godkänd enligt mig. Vi har förlorat 2 av 13 matcher och har 6 poäng ner till laget under uppflyttningsstrecket. Vi är helt klart nöjda! Men vi har en lång och tuff väg kvar för att kunna nå en av de två översta platserna. Så det gäller att vi krigar på efter nyår, det blir inte lätt någonstans.


Nu måste jag bara hitta ett sätt att hålla igång under julen, har inte direkt någon lust att gå ut och springa i -20 grader. Får se vad det blir, något måste jag göra iaf.


Imorgon tar jag med mig ett par bira och drar till Isen för att se hockeyderbyt. Ska bli riktigt trevligt! Tror att det blir lite fler folk som sluter upp också.


Och imorgon är även kidsens sista dag i skolan, sedan är det Jullov. Som dom har längtat! Därför känns det lite vemodigt att inte kunna vara hemma och mysa med dom på kvällen och fira lovet. Men jag får ta igen det under jullovet.


Nu blir det rast vila!


Ha en fortsatt bra julvecka! Hälsningar från den enögde!


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 19 december 2010 15:50

Jepp, så gör vi en lika dålig insats som senast vi mötte Bele. Efter halva matchen spelad så ligger vi under med 0-6 och det blir för tufft att hämta upp såklart. Trots att vi i slutet av andra perioden och mer eller mindre hela tredje perioden spelar ut Bele. MEN man ska ärligt erkänna att Bele faktiskt spelar ut oss totalt den första halvan av matchen och vinner fullt rättvist, tyvärr. Märkligt att vi inte kan komma upp i nivå när vi har möjlighet att såga av Bele helt i tabellen? Kan inte sia om vad som gick fel. Vi kommer inte upp i nivå helt enkelt, och Bele gör en väldigt bra match. Då är det svårt att vinna för oss med dagens insats.


Dock ska vi inte gräva ner oss helt. Vi har fortfarande 6 poäng ner till Bele, samt en enormt mycket bättre målskillnad. Vi har Bollsta borta i nästa omgång efter Jul, ett lag vi faktiskt redan slagit. Så vi får inte glömma att framtiden ser ljus ut ändå. Men då krävs det att vi kommer upp i den standard vi kan och bör hålla. Lite synd bara att vi inte "stänger" serien idag.


Spelarkritik/beröm har jag svårt att hitta någon i all besvikelse. Ante ska ha beröm efter sitt inhopp i kassen. Ceder ska inte heller lastas för att han kliver av, han fick noll hjälp idag. I Bele får man nog hylla laginsatsen, tycker ingen sticker ut där heller. Men deras forwards gjorde en enorm backchecking hela tiden, det var något jag la märke till. Dom var hetare helt enkelt.


Individuellt sett har vi ett bättre lag än Bele. Men det hjälper inte långt när Belespelarna krigar och spelar som ett lag. Grattis till en välförtjänt seger Bele!


Hoppas att det går bra för vår Hannes, som fick åka till sjukan efter matchen för att kolla upp ögat som han olyckligt fick en boll i.


Besvikelsen är av förståliga skäl stor just nu. Men jag tror faktiskt att vi ska kunna greja en av de två översta platserna ändå.


Ska sticka och handla mat snart. Idag blir det Tacos.


Kom ihåg en sak boys. Vi har fortfarande allt i egna händer! Det har inte Bele...


Ha en bra vecka!


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 15 december 2010 19:24

I söndags tog jag med mig sonen och kollade Bele-Bollstanäs. Bollsta vann tillslut med 9-3. Matchen i sig har jag egentligen inga direkta åsikter om. Tycker inte att något av lagen kom upp i någon direkt standard, men det är ju alltid lätt att sitta vid sidan och vara "kaxig". Vet ju inte hur bra eller dåliga våra egna matcher ser ut från sidan. Bollsta vann iaf tillslut rättvist, trots att Bele hade mycket boll. Siffrorna, kan erkännas, blev en aning för stora dock.


Tyckte jag såg Legenden storma ut från Jakan Sporthall efter Bollstas 5-1 mål? Vart tog du vägen Legenden, hann ju inte ens säga hej till dig.


Tränade igår. Hyfsad närvaro, fortfarande en hel del sjukdomar och annat som stör. Mazak var sjuk igår bland annat. Pata är bortrest över jul. Förhoppningsvis är Dajjes Time-Out över till träningen imorgon. Hans sista period mot Vendelsö visade hur mycket han behövs. Bele väntar till helgen. Blir självklart ruskigt kul! Bele lär, som många andra lag i serien, tagga till extra när man möter oss. Hur det än går så hoppas och tror jag att vi inte kommer att vara lika dåliga som senast vi mötte Bele. För då var vi inte bra.


Var förbi Världsmästaren Rickie idag. Jag fick äran att kolla på guldmedaljen, inte varje dag man håller i en VM-Guldmedalj! Nu kan jag "bocka" av det på listan också ;)


Rickie avslöjade det vi alla såg framför TV:n, dom käkade upp Sverige. Man hade järnkoll på hur man skulle lira. En del av planen var självklart att störa Sveriges stabbiga backar. Hotet var Ralle Sundstedt, men dom fick bra koll på honom också såg vi ju av resultatet.


Kalle Berglund Lämnar Bollstanäs, för Bajen! Trodde att Berglund tillhörde Caperiotäby!? Senaste klubben skriver nämligen Bajen att Runby IF är, luktar skumt lång väg... Varför skrev man över honom till Runby IF, och sedan Bajen? Har Caperiotäby fått säga sitt i detta angående sin spelare? Hur som haver så är det ju bra för oss andra i serien att han lämnar, en av Bollstas klart bästa spelare.


Fille Urwäder går som väntat tillbaka till Caperiotäby. Hoppas du hittat motivationen av att leka med oss i div 2 nu Fille :) För du är på tok för duktig för vår serie. Ett bra "nyförvärv" för Caperiotäby i jakten på formen, helt klart!


Påpekas bör att Bollsta inte verkade märkbart sårade av spelarförlusterna, man vann ju som sagt klart mot Bele senast.


Ikväll är frugan iväg hos en kompis. Då blir det Pizza i soffan för mig när ungarna har gått och lagt sig. Krydda det med något glas Julmust och någon skön rulle, så är kvällen räddad!


Själmordsbombare inne i stan här om dagen. Sjukt overkligt!


Hejdå Hejdå!!





Av Andreas - 11 december 2010 23:15

Seger idag igen. 6-4 borta mot Vendelsö. I en Torvalla Sporthall som bara blir sämre och sämre. Jag har ingenting emot Parkettgolv, snarare tvärtom. Men golvet i Torvalla har gjort sitt för länge sedan. In med ny parkett!


Vi vinner idag trots att Vendelsö är bättre än oss i de 2 första perioderna. I 3:e går vi ner på folk och vinner perioden med 3-0, och sammanlagt 6-4 som sagt. En grymt skön seger och ruskigt starkt är känslan. Inte lätt att vinna borta mot Vendelsö. Speciellt idag då vi har en hel del folk borta också. Det vi tar med oss är en mycket bra 3:e period, vilket inte hör till vanligheterna, och de 3 poängen! Joppe bör få ett extra plus idag och han ligger bakom 4 av de 6 mål vi gör. Tack Joppe/Lollo för att du var med! Viktigt! Mazak var som vanligt riktigt bra och egentligen ska hela laget få ett extra plus för den 3:e perioden vi gör nu när jag tänker efter. Får inte glömma Foppa i kassen heller som höjde sig lite extra i sista perioden när det som mest behövdes.


För egen del så kändes det bra idag. Har mycket avslut på mål, men av någon märklig anledning bestämde sig den duktige Vendelsö keepern för att göra "idiot räddningar" på i princip alla mina skott. Medans vår, alltid lika duktiga, Mazak "föser" in en kasse för att ta ett exempel. Allt som allt så var det en otroligt skön känsla vi hade med oss när vi lämnade Torvalla Sporthall med 3 poäng i bagaget.


Finland vann VM-Finalen, något som jag förutspådde för flera månader sedan. Man är klart bättre än Sverige och segern är odiskutabel! Grattis Rickie!! Kul att se att svenskarna skyller på domarna, visst dom var kass. Men Finland är överlägsna Sverige, på alla plan! Jag har följt VM ganska bra, och det förundrar mig att se att Sverige har så dåliga backar, undantaget Ralle Sundstedt. Alla Sveriges uppspel, inte bara i finalen, slås mer eller mindre i knähöjd mot en forward i sarghörn. Eller så slår man ännu högre bollar. Finland är ett spelande lag och har så otroligt många fler matchvinnare framåt än vad Sverige har. Sverige ska vara glada för silvret då man inte var värda att slå ett Schweiz som var bättre och spelade en bättre innebandy. Näe, gör om gör rätt. Framtiden bör iof tala för Sverige. På ungdomssidan vinner man det mesta.


Varför lirar inte Putte Hagberg?! Med den truppen Sverige hade så borde han vara gjuten!


Conny Vesterlund är faktiskt riktigt bra i TV-bänken. Men jag stör mig lite på hans enorma upprepande av ordet verkligen. Som han säger mer eller mindre hela tiden. Tänk på det så kommer ni också att störa er.


AIK hockey vann äntligen igen. Hela 7-2 hemma mot Timrå, härligt!!


I slutet av vår match idag kunde jag knappt springa. Har haft problem med hälsenan ett tag, och idag blev det värre. Lägg till att jag gjorde illa knät också och jag har ruskiga problem att gå. Hoppas man hinner bli helt hundra till kommande helgs viktiga match mot Bele hemma. Känns inte så hoppfullt just nu, men det kan ju vända fort.


Bele tar emot Bollstanäs imorgon. Jag tippade att Bele ska vinna i Belebloggen. Det grundade jag mest på att Fille Urwäder och Kalle Berglund ser ut att saknas. Men när jag tänker efter så tror jag nog ändå att Bollstanäs vinner imorgon. Det som talar för Bele är att man brukar prestera bra mot topplagen. Jämnt blir det nog iaf, känns som att det kvittar hur det går. Viktigaste var att vi vann en svår bortamatch idag.


Hejdå Hejdå!!





Av Andreas - 9 december 2010 23:01

Nytt bottenrekord på träningen ikväll. Vi var 10 gubbar från ordinarie truppen, plus 3 keeprar såklart. Vi hade även 3st gästspelare nere.


Mycket skador och sjukdomar som härjar nu, så kan det vara ibland. Mange L har problem med en fot sen senaste matchen. Pata är sjuk. Tobbe J missar helgens match. Det är de senaste nyheterna. Nu hoppas jag att Mange kommer till spel, samma gäller såklart Pata samt andra sjuka och skadade spelare. Men i och med att det är lördagsmatch så talar tiden emot oss. Hoppas vi får ihop lag till lördag!


Sverige krossade Norge i VM-Kvartsfinalen. Mina farhågor om underskattning fanns inte där. Man visade helt enkelt att klasskillnaden är stor mellan länderna, inte helt oväntat. Tycker ändå att Norge har gjort ett bra VM. Man visar att man har höjt sig någon klass och borde bland annat slagit Tjeckien. Frågan är bara hur man klarar generationsväxlingen som lär ske inför nästa VM? För en hel del, väldigt duktiga, spelare gjorde nog sitt sista VM.


AIK Hockey krigade sig till en pinne borta mot Luleå, starkt! Alla poäng är viktiga i Gnagets situation.


Fredag imorgon, underbart! Behöver helg.


Nu orkar jag inte skriva mer.


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards