Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Bottenrekord

Av Andreas - 9 december 2010 23:01

Nytt bottenrekord på träningen ikväll. Vi var 10 gubbar från ordinarie truppen, plus 3 keeprar såklart. Vi hade även 3st gästspelare nere.


Mycket skador och sjukdomar som härjar nu, så kan det vara ibland. Mange L har problem med en fot sen senaste matchen. Pata är sjuk. Tobbe J missar helgens match. Det är de senaste nyheterna. Nu hoppas jag att Mange kommer till spel, samma gäller såklart Pata samt andra sjuka och skadade spelare. Men i och med att det är lördagsmatch så talar tiden emot oss. Hoppas vi får ihop lag till lördag!


Sverige krossade Norge i VM-Kvartsfinalen. Mina farhågor om underskattning fanns inte där. Man visade helt enkelt att klasskillnaden är stor mellan länderna, inte helt oväntat. Tycker ändå att Norge har gjort ett bra VM. Man visar att man har höjt sig någon klass och borde bland annat slagit Tjeckien. Frågan är bara hur man klarar generationsväxlingen som lär ske inför nästa VM? För en hel del, väldigt duktiga, spelare gjorde nog sitt sista VM.


AIK Hockey krigade sig till en pinne borta mot Luleå, starkt! Alla poäng är viktiga i Gnagets situation.


Fredag imorgon, underbart! Behöver helg.


Nu orkar jag inte skriva mer.


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Mörk

10 december 2010 17:06

Din blogg har en härlig effekt.... Dajje är med imorgon :)

Andreas

12 december 2010 00:45

Mycket bra! Trots lite, av förståeliga skäl, bolltapp i första perren så är Dajje grymt bra i 3:e perioden. Precis som hela laget!

 
Ingen bild

Undrande

11 december 2010 19:04

Norge kom 6:a i VM - det är väl inget vidare?

Andreas

12 december 2010 00:47

Nja, helt riktigt. Inte så bra resultat som man hade hoppats borta i grannlandet. Jag anser att backsidan och målvaktssidan är största svagheterna. Och det är ju ganska viktiga delar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards