Alla inlägg under oktober 2007

Av Andreas - 31 oktober 2007 21:59

Mina tips ser som vanligt ut att gå åt skogen.... Real har just nu imponerande 4-0 borta mot Valencia. Milan leder 3-0 borta mot mitt chans spel Sampa.... Palermo som jag nämde ligger under 1-0 hemma mot Parma.... Atalanta ligger under med 2-1 hemma mot Cagliari.... Behöver jag säga mer...... Det enda jag satt är Romas hemma seger, om nu inte Lazio helt plötsligt vänder på 3-1 underläget....skulle inte förvåna mig....


Vi vann iaf våran DM match ikväll borta mot IBK Gnaget med 10-3, mer förtäljer inte rapporten från den dansande målvakten Johan Ekdahl(stod inte kvällens match)


Nu blir det lite FM -08 istället!

Av Andreas - 31 oktober 2007 20:17

Ikväll blir det hemma på soffan som gäller, skönt! Laget(Hässelby) är iväg och lirar borta mot IBK Gnaget. Fick rapporter från min GAIK polare Bjunne att Hawks leder med 3-1 efter första perioden. Bjunne är inte i Solna för att kolla på Hawks om någon nu tror det, GAIK lirar nämligen också DM match direkt efter hökarna.


När vi ändå är inne på Bjunne så tycker jag att det var riktigt kul att se att han verkar ha vaknat till liv på innebandyplanen igen efter diverse mystiska sjukdomar och skador? 1+1 senast mot Lillån talar för att hans forna form är på väg tillbaka, kul!


Ikväll blir det lite Italiensk fotboll på menyn, Rom derby och Joppes favoriter Sampdoria är i farten på Canal+, blir nog lite zappande mellan dessa matcher. Speltipset ikväll blir Roma till 1,70 på Unibet och fet chansningen Sampa till 4,50 också på Unibet. Oddset på Sampa lockar för mycket för att inte testas.....


Annars tror jag även på Palermo i matchen mot Parma, samt Atalanta hemma mot Cagliari. Krysset på Valencia-Real Madrid kan också fungera.....


Ja, många idèer har man gällande alla matcher. Förmodligen står man väl med max ett rätt imorgon......


Nu beger jag mig till TV soffan med en skål Natur chips och kollar lite Italienskt..... FORZA JUVE!!

Av Andreas - 30 oktober 2007 09:28

Lyckades komma till jobbet kl.09.00 idag....jag skulle vara här kl.08.00 Ingen bra start på denna ruggiga höstdag. 


Spelade PES 08 hemma hos Joppe igår efter våran träning. Gick otroligt dåligt för mig, medans herr Nothèn hade allt flyt i världen! Men det ordnade iaf upp sig på slutet och jag avslutade med ett kryss, samt i den sista så viktiga matchen, seger!


På Onsdag är det DM match som gäller borta mot IBK Gnaget(Div 4)

Jag kommer inte att delta denna match då jag har ont/problem med min handled. Passar mig perfekt med en dags extra vila innan bortamatchen mot Västerås på Fredag. Börjar ladda för denna match redan nu!





Av Andreas - 29 oktober 2007 10:25

Så var det underbara Måndag..... Vädret är skit och innebandyn gick skit i helgen. AIK förlorade, Juventus förlorade, och Liverpool fick "bara" kryss.


Ja, så kan det se ut i sport världen för min del....


Måste bara skryta med att jag prickade helt rätt slut resultat mellan Västerås-Handen 6-2. En klen tröst.....


Nu måste jag kriga vidare på jobbet.....

Av Andreas - 28 oktober 2007 19:49

Första perioden går till Hawks, men som Anders påpekar i paus så är det inget skönspel av oss. Vi har ganska bra kontroll på händelserna och väldigt bra utdelning på våra chanser. 4-1 efter första till Hawks.


Andra perioden kommer vi ut som ett helt nytt lag(tyvärr) och låter hungriga Skoghall spelare jaga ikapp. Vi är lite väl nonchalanta och verkar tycka att matchen är över efter första perioden!? Skoghall vinner denna period med 3-0, och ställningen är 4-4 inför sista.


I tredje perioden gör Skoghall 5-4 tidigt, och helt plötsligt vaknar vi till lite igen och börjar jaga kvittering. Vi kommer ikapp men inte mer trots ett intensivt pressande i slutet av matchen. I sudden avgör sedan Skoghall efter ett något turligt mål från en Skoghall spelare helt ensam i "slottet".


Sammanfattning: Vi inleder matchen bra för att sedan slå av helt på tempo och tappa matchen. Vi vaknar till en bit in i tredje perioden men då är det redan för sent.... Vi fick 1 poäng med oss, men det kan vara svårt att glädja sig åt denna känner jag. Vi måste börja inse att det inte finns några lätta poäng att hämta i årets serie! Vi har kapaciteten, men det räcker inte när vi inte är beredda att ta skit jobbet. Vi måste våga gå rakare på mål, och gå in och ta lite stryk framför motståndarnas kasse! Och av någon konstig anledning så har vi 1 vunnen och 3 förluster på våran egen hemmaplan.....


För övrigt så vann Älvsjö som jag förutspådde! Men jag tippade grovt fel gällande Finspång, som förlorade hemma mot Ackers. Ett antal "skrällar" i mellersta ettan denna helg alltså, Lillån tappade alla poängen i slusekunderna borta mot GAIK och fick med sig 1 poäng. Acker slog Finspång borta, och vi(Hawks) förlorade i sudden hemma mot Skoghall, Örebro förlorade borta mot Älvsjö. Det enda tippade topplaget som håller måttet för tillfället är Västerås, som gör det man ska och vinner.


Sveriges baksida vann fotbolls guldet, jag tänker inte gratulera. Men det är ändå bättre än att dif vann guldet! dif som för övrigt lyckades med bedriften att förlora båda matcherna denna säsong mot Brommapojkarna som åkte ur Allsvenskan. Starkt!


AIK var riktigt risiga och saknade helt glöden idag. Jag kan erkänna att jag stängde av efter Kalmars 2-0 mål......


Ha det!

Av Andreas - 27 oktober 2007 17:45

Är inte motiverad så här tidigt efter en sudden förlust mot Skoghall hemma, att skriva speciellt mycket....


Återkommer med mer om matchen under helgen, och med lite distans till det hela.


En sak jag funderar på är varför vi enbart lyckas locka 91 åskådare till våran match idag? Och överhuvudtaget så har vi otroligt lite publik!? Vi har en relativt ny hall, vi är en av dom största föreningar på ungdomssidan. Något är fel gällande detta tycker jag! När jag spelade i GAIK som är en bra mycket mindre förening så hade vi ett snitt på över 200 åskådare förra säsongen, och vi var inte ett tippat topplag då. Tycker faktiskt att något borde göras åt detta hos oss i Hässelby!


Ut med lite reklam när vi spelar hemmamatcher! Och vi måste ju på något sätt kunna få upp intresset hos våra egna lag i föreningen!? Finns säkert fler saker man kan göra.


Ja, ja.... Falun vann iaf igår som jag förutspådde mot Caperio/Täby. Även Slevik som jag tipsade om i Norska Elitserien vann med komfortabla 12-11....


Nu ska jag ut och äta en bit mat med min dam inne i stan. Ska försöka hålla humöret uppe trots dagens resultat.....


Imorgon ska jag se AIK krossa Kalmar! Och efter det Liverpool leka med Arsenal! Kom igen nu!



Av Andreas - 26 oktober 2007 09:29

Läste Ola`s blogg alldeles nyss. Tycker han har en grymt bra blogg och jag är en trogen läsare!


Men jag bara tänkte på det Ola skrev angående media bevakningen som Gaik saknar. Kan hålla med om att det skrivs för lite om Div. 1 lagen överhuvudtaget! Och att inte lokal tidningen i Väsby skriver om Gaik är märkligt! Det instämmer jag fullständigt i! (Jag fick i och för sig en helsida där, kommer jag ihåg från säsongen vi vann div 2 med Gaik)


I Hässelby så har faktiskt lokaltidningen redan skrivit om om oss inför serien, och varit på plats på en träning och plåtat.


Men jag måste bara påpeka att Gaik förmodligen är det innebandylag från div 1 som det skrivs absolut mest om på www.innebandynytt.se

Efter nästan varje match Gaik spelat så skrivs det en nyhet om det på innebandynytt. Inte alla lag som får det.....

Av Andreas - 26 oktober 2007 08:40

Nedan följer oddsen på www.nordicbet.com gällande Div 1 mellersta herrar.

                                                  
       1         X             2

Hässelby SK-Skoghalls IBK                1,10    9,25        7,20   

-En match som vi bör vinna om vi vill haka på i toppen. Skoghall har vaknat till liv efter en dålig start på serien, oavgjort borta mot Finspång och seger senast hemma mot Ackers med hela 11-3. Personligen vet jag inte så mycket om Skoghall men gör vi det vi ska och kan så räknar jag med 1:a här. 8-4 till Hässelby.


GAIK Väsby-Lillån                            1,15      8,60        5,85

- En match där Gaik får gälla som stor favorit! Tror på stark 1:a här, men spelar inte då det är alldeles för dåligt odds. Gaik vinner 9-4.


Finspång-Åkersberga                       1,35       6,95       3,70

- Finspång knep något orättvist alla poängen borta mot Hässelby. En sån seger stärker alltid lagets självförtroende, något som Ackers inte har alldeles för mycket av för tillfället. 1:an klart spelbar här till 1,35. Finspång seger 6-3.


Västerås-Handen                             1,15      8,60        5,85

- Västerås går för serieseger. Handen är svårbedömt, och kan i sina bästa stunder skaka vilket lag som helst i denna serie. Västerås ska vinna här, men Nordicbet ger alldeles för dåligt odds även här. 6-2 seger Västerås.


Älvsjö-Örebro                                3,45       6,65         1,40

- Älvsjö skakade Gaik rejält senast och borde kanske haft en poäng i den matchen? Örebro är en av favoriterna i denna serie. Luktar kryss här. Men här plockar jag ut mellersta seriens chansning denna helg. Spelar Älvsjö till 3,45.  6-5 till Älvsjö. 


Har blivit väldigt låga odds på Nordicbet denna helg och det verkar som att dom hittat sina favoriter ju mer serierna börjar utforma sig.


Gillar inte att spela mot mina gamla lagkamrater, som för övrigt kan slå vilket lag som helst. Men jag tänker nog lägga en slant även på Falun hemma mot Caperio/Täby ikväll.


I Norska elitserien plockar jag ut 2 spelbara matcher. Slevik hemma mot Nor 92 till 1,42 gånger pengarna. Samt Fjerdingby borta mot Gjelleråsen till 1,40 gånger degen!


Blev inget inlägg här igår kväll, anledningen stavas PES 08! Skulle sätta mig och spela direkt efter träningen igår men lyckades på något sätt radera alla inställningar jag hade för online spel. Satt och pysslade med detta väldigt länge innan jag fick allt att fungera igen, hann med en enda lite futtig match.....Tungt!


Såg för övrigt Insider på TV 3 igår angående huliganer. Firman Boys (AIK) var det stora samtals ämnet, och jag tycker väl egentligen inte att programmet berättade någonting som jag inte redan vet! Tycker att Aschberg var lite väl hård mot Charlie Granfeldt (AIK`s VD) Ska AIK bara för att TV 3 samlat ihop lite bilder nu alltså gå ut och stänga av massa folk från matcherna? Kan väl inte vara lagligt med endast det material som TV 3 visade? Missförstå mig inte här, jag försvarar inte våld i samband med matcherna! Men hur fan ska AIK och även andra klubbar kunna stoppa folk från att slåss i Tex Åstorp?


Nu är det dags att göra någon nytta här på jobbet. Återkommer när jag har lite mera tid att analysera helgen samt även gårdagens träning där mitt Gröna lag återigen stod som segrare efter två-målet.


Ovido - Quiz & Flashcards