Alla inlägg under juli 2009

Av Andreas - 21 juli 2009 12:05

Nyss hemkommen från en tidig rehab idag. Var på plats vid kl:09.00 vilket är ruskigt tidigt för att vara jag. Kändes konstigt att sätta klockan för första gången den här semestern. Hur som helst så känns det riktigt bra i kroppen nu efter att ha fått svettas ordentligt, underbart med ett träningspass. Ökade en nivå på löpningen, ökade utfallsstegen, körde ett nytt styrkemoment för benen och ett nytt program för strömmen i låret. Känns kanon! På torsdag är det dags igen. Inom kort tror jag att jag är klar för löpning utomhus. Första gången sedan skadan i september förra året. Jag är riktigt laddad och vägen tillbaka är och har varit ruskigt lång, men jag ska dit!


Det var med blandade känslor man satt kvar efter AIK`s kryss borta mot Gais igår. Dels är man självklart nöjd med att gnaget hämtar upp 0-2 underläge, starkt! Dels är man besviken med tanke på hur den andra halvleken såg ut. Spel mot ett mål och AIK var klart värda segern. Men oskärpa sista tredjedelen förstörde som vanligt festen.... Bojan, framförallt, borde ha satt sitt friläge i slutminuterna. Men men, som sagt så får man kanske vara nöjd med vändningen och att vi utökade försprånget till dom förlorande Stockholmslagen ytteligare.


bajen-ÖIS 0-1 Ja, vad säger man? Inte så mycket. Resultatet talar för sig själv....


Nu ska jag äta lite och vila mina trötta ben.


Snart ses vi i spåret igen!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 19 juli 2009 16:57

Har precis kommit hem efter en vecka på landet. Grymt skönt och avkopplande att vara där. Har blivit en del Canasta med mina föräldrar också. Gissa vem som stått som segrare varje gång....


Har varit en sväng på Åland, spelat mini-golf samt åkt med våran båt. Kanon väder alla dagar utom tisdagen. Från Ålandsresan lyckades jag inhandla det viktigaste, en stock snus och en liter Jäger.


lillebror dif åkte på en stjärnsmäll borta mot Kalmar, 1-6! Inte oväntat enligt mig. Varför skulle trenden ha vänt efter uppehållet? Bara för att man orättvist slog ett Helsingborg som saknade tre ordinarie backar samt sin bästa mittfältare Lantz, och lägg därtill Henke Larsson så förstår man vad Helsingborg hade för lag. Och trots detta var Helsingborg enligt rapporterna värda minst en pinne. Nej, dif. Krävs mer för att visa att man är på gång igen.


AIK slog rättvist IFK Göteborg i måndags. Visst, IFK pressade på en hel del på slutet och Örlund fick rädda en straff. Men betänk att IFK inte skapade en målchans innan Dulee drog på sig sin utvisning. AIK spelade stabilt och ser ruskigt starka ut försvarsmässigt. Örlund är i toppform. Man spelar en bra fotboll men måste, som jag sagt tusen gånger, bli effektivare sista tredjedelen.


Imorgon väntar GAIS borta. Pavey och Dulee är avstängda efter sina utvisningar senast. Tur att vi har en uppsjö av mittfältare. Jag ser matchen på tv hemma. Man har ju köpt säsongskortet via Com Hem innan säsongen startade.


Var iväg en sväng förra helgen med Mange Larsson och Chrisse. Blev ett par bira och en hel del innebandyzurr. Riktigt sköna snubbar att hänga med, mina gamla kedjekamrater. Kanske kan vi få till en re-union på planen?


Appropå innebandy så har jag just nu 4st mer eller mindre intresserade klubbar att fundera på. Ska tänka ett tag.


Ska sätta igång rehaben i veckan igen. Längtar till löpbandet!


Min gamla vän Johan Rolf tillika ordförande för min gamla norska klubb Slevik är på besök i stan ett par veckor. Ska försöka hinna med att träffa honom över en öl någon dag också.


Joppe är, som jag vetat länge, klar för Caperio/Täby igen. Lycka till!


Kommer att vara hemma en vecka nu. Sedan bär det av till landet igen dit nämnda Joppe med familj kommer att ansluta också. Blir trevligt!


Ha en fortsatt skön sommar!!


Hejdå Hejdå!!



Av Andreas - 3 juli 2009 22:57

Har nog haft mitt längsta uppehåll på bloggen sedan jag startade. Som vanligt är det brist på, framförallt tid, men även motivation...


Har så sjukt mycket på jobbet nu. Håller på och ordnar till en leksakskedja innan nästa biopremiär av en av "våra" filmer. Veckan som gick har jag jobbat sent nästan varje kväll. Nästa vecka blir nog ännu värre....Sedan är det äntligen semester, en välbehövlig sådan!


Midsommar var kanon uppe på landet med syrran och hennes familj. Samt självklart mina föräldrar.


Har hunnit med att få bilen påkörd igen! 2:a gången på ca 1 månad, katastrof! Skulle åka ut från Statoil macken när jag hade tankat när en stor lastbil bränner in i mig. Förra gången var det vänster bak, nu var det höger. Inte en enda av gångerna har det varit mitt fel. Men oavsett så blir det en massa jobbiga verstadsbesök.


Rehaben rullar på bra. Känns riktigt bra till och med och jag är mer motiverad än någonsin. Har redan börjat springa på löpband.


Var nere på en Hawks träning förra veckan. Tog ett snack med sportchefen och nya tränaren. Ett bra "zurr" faktiskt. Men jag har inte bestämt något ännu och har egentligen inga konkreta kontraktsförslag på bordet heller. Småintresse finns här och där, men som sagt inget konkret. Vilket är förståligt med tanke på att jag var skadad förra säsongen. Jag tar det lugnt och tränar mig iform, sedan får vi se var man hamnar.


Imorgon ska jag ut en sväng med Rickie och ett gäng till. Ska bli kul. Just nu är jag för trött efter arbetsveckan men jag har goda förhoppningar inför morgondagen ändå.


Var på bio i veckan. Baksmällan hette den. Kan varmt rekommendera den, grymt kul film! Träffade både gamle coach Mikael Lemker och gamla lagkamraten Hampus Dargren där. Sköna snubbar som jag önskar ett varmt lycka till i sina nya föreningar.


Jimmy Heimer till Caperio/Täby. Har spelat flera år med Heimer. Grymt skön snubbe även han. Lycka till Heimer!


Har också hunnit med att få en dyr men fin altan uppbyggd på baksidan här hemma. Grymt nice om jag får säga det själv! Snart dags att bjuda in lite folk och inviga altanen med ett par bira.


Räknar själv med att det ska bli bättre fart här på bloggen när jag börjar lira "plast" igen. Ha överseende så länge....


Trogna läsaren med signaturen "Burgic" kommenterade här och ville ha Charlie Davies till AIK. Näe, har svårt att se att det skulle kunna bli verklighet. Säljer bajen honom så lär det inte vara till AIK. Dels kommer han att vara för dyr för Gnaget samt att det inte skulle bli en allt för populär övergång. Han går utomlands. Visst han är snabb, som satan. Men det krävs mer än så av en fotbollsspelare enligt mig.


Tråkigt lag Real Madrid värvar ihop just nu. Starkt med tanke på att man egentligen inte har några pengar. Stockholmsklubbarna har lite att lära där...


Ha en grym helg!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards