Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Who the fuck is Torres?

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att vara hemma igen.


5 dagars mässa tar på krafterna, och inte blir arbetsbelastningen mindre efter det heller. Har sjukt mycket att göra, men så ska det väl vara. Mer resande på gång också, Malmö x 2, Kristianstad, Österrike, Göteborg för att nämna några.


Ikväll är det träning igen, har faktiskt längtat. Grabbarna lirade ju match i helgen och fick "bara" kryss borta mot Vallentuna. Men en poäng är alltid bättre än inget! Vi hade hela 3 debutanter i helgen, alla nyförvärven gjorde det enligt rapporterna bra. Bollstanäs är redan klara seriesegrare, stort grattis! Jag hoppas att vi kan säkra andra platsen och uppflyttning vi också.


Skulle vi greja uppflyttning så har jag lyckats med det från alla de 3 från SSL efterföljande serierna. 2 seriesegrar i Div 1(nuvarande Allsvenskan) och uppflyttningar till Elitserien med Råsunda. 1 serieseger i Div 2(Nuvarande Div 1) med GAIK och uppflyttning till Div 1. Och förhoppningsvis så grejar vi uppflyttning med Kifen från Div 2(tidigare Div 3) nu också, vore grymt kul! Inget är klart, men vi har allt i egna händer.


Tar förmodligen med mig kidsen till träningen ikväll. Trots att det är sen träning. Frun har tjejmiddag här hemma och jag tror det blir bättre om kidsen får springa av sig i Ekhammar trots den sena tiden. Och att få åka med till träningen är av någon anledning bland det roligaste dom vet.


Match i helgen mot Jakobsberg hemma. Blir pga mitt resande första matchen på 1 månad för mig! Snacka om att man är sugen!


Nu blir det jobb jobb och åter jobb!


Synd att Joppe inte får chansen att vinna DM-Guld med Caperiotäby idag i DM-Finalen. Joppe har ju representerat oss i Kifen i DM och får därför inte denna gång heller vinna något DM-Guld. Jag har 4st Guld, samma gäller Rickie och Martin. Så Joppe ligger lite efter i vår interna tävling...


Snackade med Rickie igår. Han var inte med i Finnkampen i helgen, han har en axelskada som gjode att han även missade Caperios senaste match mot Sirius i SSL. Enligt rapporter så hade Finnarna mer eller mindre ett helt nytt lag mot Sverige. Man hade även kört stenhård fys 2 dagar i rad innan matchen mot Sverige. Bra uppladdning... Hur som haver var det nog nice för Sverige att äntligen ta Finnarna igen. Men det är i mästerskapen det bör vinnas.


Torres? Who the fuck is Torres? Så jävla skönt att knäppa köplaget Chelsea på näsan i helgen! Underbart och rättvist! Torres fick smaka armbåge och blev utbytt, kan det bli bättre? 4 raka segrar för Pool nu och tåget är i rullning igen! Bemärk att jag var på plats och startade segerraden i Wolverhampton i och med 3-0 segern där. Tyckte inte Wolves var så vassa, eller vad säger Man Utd?


Hejdå Hejdå!!



 
 
Hasse Hansson

Hasse Hansson

8 februari 2011 18:11

Haha. Nej United tyckte förmodligen Wolves var bra, med 11 man i eget straffområde. Men en 1:a i förlustkolumnen är inte så tung....så länge det inte står en 0:a bakom. =)

http://sportplatsen.bloggplatsen.se

Andreas

10 februari 2011 08:56

Så kan det vara :-) Men jag gläder mig mycket åt Man Utd förluster som du kanske märker. Ännu mera eftersom jag själv nyligen var i Wolverhampton och såg Pool vinna enkelt :-)

 
Hasse Hansson

Hasse Hansson

11 februari 2011 14:17

Ja självklart bör man vinna där enkelt. Ni har kommit igång på slutet, hoppas er form håller i sig i champions league. Och hoppas du kan ändra pluralformen av "förluster" till singular. Som är det rätta. För övrigt tackar jag för trevlig läsning.

http://sportplatsen.bloggplatsen.se

Andreas

11 februari 2011 17:45

Ja, det ser iaf bättre ut än vad det gjort tidigare, så vi kanske kan avsluta säsongen med någon form av heder i behåll. Jag ska tänka på det framöver :-) Tack själv för att du tittar in och läser här. Ha en trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Av Andreas - 30 januari 2011 15:24

Caperiotäby samlar styrkorna inför stundande slutspel i SSL. Man har på löpande band plockat tillbaka de flesta av sina många utlånade spelare. Och idag plockade man även tillbaka Joppe från oss. Framförallt är jag glad för Joppes skull då jag vet at...

Ovido - Quiz & Flashcards