Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Tungt!

Av Andreas - 10 januari 2011 00:22

Helgen och veckan är över. Trist som satan. Nu börjar jobballvaret på riktigt, trots en mjukstart förra veckan.


Tränade i torsdags, helt ok träning. Bra fart. Men idag hjälpte det föga...


Hela helgen har bara gått till att vara hemma med familjen. Vi ställde in umgänge med vänner som var bokat både fredag och lördag då någon av oss i vår familj konstant har varit förkyld.


På lördagen hade vi en spelkväll med familjen, brädspelet Cranium. Riktigt kul var det och vi spelade flera gånger och i totalt 3 timmar. Jag lyckades i sista spelet vinna för första gången, i lag med sonen Måns. Skönt, hade varit jobbigt med idel torsk.


Idag var det bortamatch mot Bollstanäs, ett lag som inte imponerat på mig när jag sett/spelat mot dem tidigare denna säsong. Men idag var dom bra, riktigt bra. Vi förlorade med 8-5 vilket kanske var lite stora siffror, då vi satsade framåt på slutet och släpper in en i öppen kasse och på en kontring när vi tokpressar. Känns som att vi lika gärna hade kunnat vinna idag, vi har ledningen ett par gånger men när matchen står och väger vid 5-5 så gör Bollsta det så viktiga 6-5 målet och vi kan sedan inte forcera Bollstas duktiga försvar. Bollsta vinner förmodligen rättvist, även fast känslan är att vi kunde ha fått med oss alla poängen också. Idag visade Bollsta att man faktiskt inte bara har en bra femma som alla inklusive jag själv tjatat om. Idag är deras andra femma deras klart vassaste vapen. Och med det inte menat att första femman var dålig på något vis. Det känns som att Bollsta idag vill mer och krigar hårdare än vad vi gör, det fäller i slutändan avgörandet. Kanske har jag fel?


Domarna Karke/Eriksson ska också ha cred för att som vanligt göra en mycket bra insats!


Individuell spelarkritik har jag ingen att ge faktiskt. Besvikelsen är enorm just nu! Jag trodde att det skulle bli lättare med åren? Men så är det tydligen inte. Jag kan inte släppa den här förlusten som på många sätt känns jobbigare än förlusten mot Bele innan då vi idag iaf var med i matchen. Fruktansvärt jobbig förlust och jag blir så förbannad när jag tänker på det...


Grattis Bollstanäs!


Nu orkar jag inte skriva mer om detta. Tar väl ett par dagar så ska det vara glömt. Vi har fortfarande allt i egna händer vilket känns väldigt bra! Jag har stor tro på att vi ska kunna knipa en av de två översta platserna i serien. Det gäller att vi knyter näven i fickan och krigar på nu.


Ha en bra vecka!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

förstår inte

10 januari 2011 06:13

bra med vinnarskalle men hur kan det ta några dagar att glömma en förlust i plastbandyns fjärde divisionsnivå?

Andreas

10 januari 2011 10:01

Mycket riktigt spelar vi i serien som tidigare hette div 3. Kan bara tala för mig själv, men serietillhörighet är totalt oväsentligt när det handlar om idrott och tävling kontra förluster. Annars kan man väl skita i att spela om man inte brinner för att vinna och hatar att förlora. Då kan man ju göra något annat förutom att idrotta. Så det var nog bland de dummaste kommentarerna jag hört på länge. Jag kan spela i division 1000, jag kommer att vara lika förbannad ändå. Svårt att fatta? Ja, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Och det tror jag ingen kan. Ha det!

 
Ingen bild

Mr K

10 januari 2011 11:00

Till geniet bakom pseudonymen "jag förstår inte" så kan man kanske förtydliga att en riktig vinnarskalle blir besviken även om man torskar fia med knuff. Divisionstillhörighet har inget med detta att göra!
Som du Boris och Stenmark tidigare har konstaterat "det är inte lönt och förklara för den som int begrip". Osedvanligt lämplig pseudonym på den insändaren förresten!

Andreas

10 januari 2011 11:38

Ja, kan inte annat än att hålla med dig. Märklig kommentar som bara kan förklaras med antingen pseudonymet på inlägget eller att personen i fråga aldrig har idrottat. Men ordet är fritt och det är alltid trevligt med kommentarer här, även fast man inte alltid håller med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards