Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Skador

Av Andreas - 11 januari 2011 08:35

Dagarna rullar på. Kidsens första dag i skolan i dag efter ett långt jullov, tungt för dom att kliva upp imorse. Vi har iaf haft en kanon lov tillsammans.


Fick en kommentar här på bloggen av någon som inte förstod hur jag kunde vara deppig efter en förlust i flera dagar. Eftersom vi spelar i div 2. Konstig fråga. Som jag skrev i svaret så har divisionen ingenting med det att göra. Kanske om man lirar korpen eller med jobbarpolarna, då kanske man skiter i det. Finns säkert lag/spelare i vår serie som skiter i förluster? Men vi kör på ganska så seriöst och vi har en ambition och vilja att lyckas i Kifen. Man lägger ändå minst tre dagar i veckan på detta, så klart att det känns. Kanske mer för vissa och mindre för andra. Men även om vi lirar i div 2 så är det ingen korpen nivå i vårat tänk. Jag har lirat i alla serier från den högsta innebandyserien till idag i div 2, och jag känner ingen skillnad på förlusterna kan jag lova, lika tungt i div 2 som i högsta.


Träning ikväll igen. Hoppas att jag kan delta 100%. Har för första gången sedan skadan och rehab återigen ont i mitt opererade knä. Borde kunna köra på som vanligt, men jag fick en smäll senaste matchen och har en sorts utgjutning på knät och ont. Men det ska nog fungera ändå. Joppe lär inte medverka ikväll då han skadade sig i benet i slutet av matchen senast, och han går på Voltaren och har svårt att gå. Hoppas att Isen kan spela igen, han fick ju kliva av på uppvärmningen innan matchen i söndags med en befarad bristning i låret. Vi behöver alla spelare tillgängliga nu.


Länge sedan jag såg en innebandymatch på TV som jag tyckt varit speciellt underhållande. Men igår måste jag säga att tredje perioden mellan Warberg-AIK var riktigt kul att se. Allt talade för AIK, tills efter time-outen med 10min kvar som Warberg tog vid underläge 4-2. Helt plötsligt hände något med framförallt AIK enligt min mening. Man blev totalt paralyserade och tappade sitt säkra tålmodiga spel på ett par minuter. Och helt plötsligt hade Warberg vänt på steken och vann ganska enkelt tillslut. AIK`s första lina som alla pratar om spelade alldeles för långsamt, segt och omständligt. Precis som mot Finland i VM-Finalen så försvann dessa herrar rejält när det blev hett sista tio minutrarna mot Warberg. Kommentatorerna gnällde lite på att AIK släppte två mål på frislag från eget hörn där Warberg drog en diagonalpass till bortre back. Visst förstår vad dom menar. Men lirar man mot tex AIK som spelar 2-2-1 så blir alltid bortre backen ledig vid frislagen. Hur som haver så var det en stark och imponerande vändning av Warberg.


Går bra för mina lag nu. Juve har åkt på dyngtorsk två matcher irad nu. Pool behöver vi inte ens prata om, men vilken jävla filmning av Berbatov! Sir Fergusson är lustig, han är väl den som gnäller mest på domarna i Premier League. Men när dom blir gynnade på det sättet. Ja, då säger han ingenting. Bra tränare absolut, men fruktansvärt osympatisk. AIK Hockey har det som väntat tungt. Hoppas bara att man kan kriga sig kvar, det är allt som betyder något. Derby ikväll, och dif kan utjämna till 2-2 i matcher. Fasth tillbaka från skada och en ny Slovak värvad. Han är forward, tycker även att man ska försöka hitta en back. Truppen har varit extremt skadedrabbad.


Näe, nu ska jag jobba vidare.


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

förstår inte

11 januari 2011 18:48

Vi är olika - så är det tydligen - självklart blir jag också sne vid förlust men det släpper ganska snabbt då jag liksom dig spelar i div 2 i innebandy - och nog kan man till viss del kalla det korpen :-)
Ni går upp ändå - lycka till!

Andreas

12 januari 2011 01:08

Visst är det så, alla är olika. Vissa lag kan man säkert kalla för korpen, men jag tycker inte att vi i Kifen står för det. Lycka till själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards