Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Off I go...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag har tjatat på coach Mörk om att få lira lite back. Började första bytet med att slå en tok indianare. Sedan gick det bättre, innan jag tillslut fick lira forward då Isen bland annat gick sönder i vaden. Jag tror inte att det var det som var grejen att jag fick flytta upp, Mörk blev nog så imponerad av mitt stabila backspel att han valde att flytta upp mig istället för att ligga sömnlös inför framtida laguttagningar   


Hände en del i SSL sista dagarna innan "fönstret" stängde igen. Det jag reflekterade mest över var att se att min gamle lagkamrat, tillika mycket duktiga innebandyspelare, från Hässelby Hampus Dargren har gått från Visby till Mullsjö. Kul att se vad Hampus kan prestera i SSL, jag är övertygad om succè! Kom ihåg att du har lovat mig att lira i Norge sen!


Har fått en del gliringar och SMS gällande Torres övergång från Pool till köplaget Chelsea. Jag ska inte hymla med att jag gillar Torres och att det är en fantastisk fotbollsspelare. Men som jag ser det så har Liverpool gått vinnande ur denna värvningskarusell i Premier League. Dels får man en halv miljard för en spelare som är mer skadad än han lirar. Otroligt egentligen! Och sedan får man äntligen in två stycken grymma forwards, har länge bara varit en. Suarez och Carroll är klass spelare, oavsett vad folk har för åsikter om dem. Sammantaget alltså mycket bra Pool!


Imorgonbitti beger jag mig till Arlanda. Inte alls taggad om jag ska vara ärlig. Gillar inte att missa innnebanyn, och speciellt inte matcher. Nytt bottenrekord för mig i år då jag i och med matchen jag missar i helgen har missat 3st seriematcher. Har inte hänt förutom när jag hade brutit knät under min tid i Hässelby.


Men den största anledningen är självklart frånvaron från familjen, känns otroligt tungt. Lägg där till att Måns fyller 7 år på söndag. Tungt var ordet...


Nu ska jag packa lite, kostymen ska vikas ner i en väska på något bra sätt. Undrar om den kommer att vara skrynklig när jag kommer fram imorgon...


Blir ett par mackor och en kopp varm chocklad till Legoskeppet som jag ska försöka bygga klart åt Måns ikväll/natt också. Kan vara kul om jag har det klart tills han vaknar imorgon. Han fick detta skepp i Julklapp(!) för dåligt att jag inte hunnit bygga klart det ännu!


Blir nog tyvärr inte mycket uppdateringar här förrens jag kommit hem igen. Åter söndag, ska se vad jag kan få till i bloggväg.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!



 
 
Ingen bild

Mr K

2 februari 2011 09:24

Boris
Vi är många som efter gårdagens träning är rörande ense om att närmare eget mål än någonstans vid mittlinjen vill vi nog inte se dig fortsättningsvis. Att lira back blir det inte tal om, inte ens på träning!

Andreas

6 februari 2011 22:55

Ha ha ha.... Jag tycker jag var grym som back ;-)

Men det blir nog som du säger, inte så mycket närmare eget mål än halva planen...

 
Ingen bild

Peter

7 februari 2011 09:37

Skön seger för Pool! Armbågen fick Torres på köpet...8-)

Andreas

8 februari 2011 09:18

Helt underbart! Vem är Torres ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 30 januari 2011 15:24

Caperiotäby samlar styrkorna inför stundande slutspel i SSL. Man har på löpande band plockat tillbaka de flesta av sina många utlånade spelare. Och idag plockade man även tillbaka Joppe från oss. Framförallt är jag glad för Joppes skull då jag vet at...

Ovido - Quiz & Flashcards