Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

England

Av Andreas - 20 januari 2011 08:57

Long time no see. Har inte haft tid och motivation att skriva på ett par dagar. Så kan det vara ibland.


Tränade som vanligt i tisdags, bra stämmning i truppen nu. Tänk vad segrar kan göra att man mår bra! Är väl iof därför man håller på bland annat, tack vare segrarna!


Till helgen missar jag våran match mot Nynäshamn. Åker till England imorgon, närmare bestämt Manchester. Anledningen till att vi bor i just Manchester är att vi är 14 personer som åker, varav 12st håller på Man Utd. Jag och Isens bror är ensamma Liverpool fans. Vi två kommer att ta tåget från Manchester på lördag till Wolverhampton för att bevittna just Wolves mot Liverpool. Första gången jag får se mitt kära Liverpool live, helt overkligt! Vågar man hoppas på en vändning i den negativa trend laget befinner sig i? Övriga ManUtd fans som åker kommer att gå och se Man Utd-Birmingham. Hoppas av hela mitt hjärta på det omöjliga, att Birmingham tar poäng!


Har en konstig delad känsla. Dels gläder jag mig som ett litet barn av att åka och se Liverpool! Men en sida så känns det lite jobbigt mot familjen och frugan. Vet att det är ok att jag åker, annars hade jag ju inte gjort det. Men jag vet att det kommer att bli sjukt mycket för frugan här hemma med 3 barn. Hoppas allt kommer att gå bra.


Denna resa inträffar då vi har innebandymatch. Det är första gången någonsin som jag åker på en resa(undantaget jobb) mitt under brinnande säsong. Jag har aldrig unnat mig att åka under säsong då jag har tyckt att det är fel gentemot laget att åka iväg. Men denna gång åker jag, anser mig själv värd att för en gångs skull åka iväg på något även fast det är säsong. Tyvärr inträffar det under min tid i Kifen. Hoppas och tror att grabbarna ska kunna greja 3 poäng i helgen iaf. Det största samtalsämnet på träningen i tisdags var att alla sa att dom skulle gå förbi mig i interna poängligan nu, så grabbarna är inställda på en storseger i helgen. Även fast ingen tror mig så kan jag bara säga att ni gärna får gå om mig allihopa grabbar! Bara vi ser till att komma bland de två bästa och går upp från denna serie!


Nästa gång jag åker och kollar fotboll någonstans i världen så tar jag åtminstone med mig sonen. Han är helt fotbollsgalen och jag har inte vågat berätta för honom att jag ska åka och se Liverpool.


Men förutom mina tankar kring framförallt familjen, men även innebandyn så ska denna resa bli en otrolig upplevelse!


Träning ikväll. Sedan hem och sova. 04.30 åker jag till Arlanda.


Bele möter i helgen ett försvagat Jakan i ett hett derby. Det är nämligen så att Jakans bästa spelare Kapten Sonnevi också ska med på Englandsresan.


Caperiotäby krossade Warberg på bortaplan. Riktigt starkt! Som jag sagt tidigare så tror jag att Caperiotäby kommer att kunna gå riktigt långt i årets slutspel! Nu har man även fått in en dimension till i och med Urwäders intåg på backen. Sundstedt är grym och Rickie leder styrkorna med massor av poäng som vanligt. Kan bli bra det här.


Brukar aldrig kolla på Fuskbyggarna på TV. Men igår kollade jag och helt plötsligt fick jag se gamle lagkamraten Joel i rutan. Och inte som fuksbyggare om någon tror det. Utan han var "undercover" snubben som gled runt med dold kamera. Kul att se Joel! Lycka till vidare. Nu få man ju börja följa programmet!


Nu kan det dröja ett tag igen tills jag skriver. Ska ju som sagt till England. Och sedan har jag lite jobbresor inplanerat i nästa vecka också.


Trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Mörk

20 januari 2011 17:47

va bra då kanske du får ut någonting vettigt av den där resan iaf!! räknar med att Sonnevie är spelklar inom kort...

Andreas

21 januari 2011 00:16

Det ordnar vi coach ;)

 
Ingen bild

MangeGol

20 januari 2011 18:42

Lägg en slant på Nynäs i helgen.... Bra spelvärde ;)

Andreas

21 januari 2011 00:17

Njae, vet i fan. Det här ska Ni kunna klara av ändå! Kämpa!

 
Ingen bild

Burgic

20 januari 2011 20:15

Trevligt med resa till Egland och kolla fotboll - kolla om du hittar nåt till vårt kära AIK!

Andreas

21 januari 2011 00:17

Ja, kanske hittar något gratis som vi kan leverera till Gnaget :)

 
Ingen bild

Mr K

21 januari 2011 09:28

När det snackas om United hit och United dit, det är väl Leeeeeds United vi menar då va?
Även om Billy Bremner, Peter Lorimar, John Toschak och dom andra kultfigurerna har lagt av för 100 år sedan så är det ändå laget som personifierar Engelsk fotboll. Det är laget i i vart fall mitt hjärta, oavsett divisionstillhörighet.

Jag såg dom live för ett antal år sedan i snöstorm mot Brighton i näst högsta ligan, det var riktig fotboll det! Resultatet? 4-0 och lyckan var fullkomlig!

Andreas

29 januari 2011 23:17

Förstår din upplevelse. Min var enorm! Leeds...ja klassiskt lag, minst sagt. Sedan kom raset...

 
Ingen bild

Burgic

23 januari 2011 10:56

Kul att ditt Liverpool vann när du äntligen fick se dem live - hittade du nå spelare som skulle passa in i AIK?

Andreas

29 januari 2011 23:16

Ja, vilken upplevelse, vilket mål av Meireles! Svårt att se någon lira i AIK där :) Men jag skulle iof gärna slippa se Leiva och Poulssen på mitten i Pool.

 
Ingen bild

Börjesson #44

24 januari 2011 00:56

Nä Sonnevie låter ni vara;). Grattis till Uppflyttningen!

Andreas

29 januari 2011 23:15

He he he...Janne blir nog svår att få. Men en duktig spelare är det. Många vill tro så, men jag anser inte att någonting är klart ännu. Speciellt med tanke på att alla lag man möter måste kriga för överlevnad i den här serien. Lycka till vidare Börje!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards