Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Semester

Av Andreas - 19 juli 2009 16:57

Har precis kommit hem efter en vecka på landet. Grymt skönt och avkopplande att vara där. Har blivit en del Canasta med mina föräldrar också. Gissa vem som stått som segrare varje gång....


Har varit en sväng på Åland, spelat mini-golf samt åkt med våran båt. Kanon väder alla dagar utom tisdagen. Från Ålandsresan lyckades jag inhandla det viktigaste, en stock snus och en liter Jäger.


lillebror dif åkte på en stjärnsmäll borta mot Kalmar, 1-6! Inte oväntat enligt mig. Varför skulle trenden ha vänt efter uppehållet? Bara för att man orättvist slog ett Helsingborg som saknade tre ordinarie backar samt sin bästa mittfältare Lantz, och lägg därtill Henke Larsson så förstår man vad Helsingborg hade för lag. Och trots detta var Helsingborg enligt rapporterna värda minst en pinne. Nej, dif. Krävs mer för att visa att man är på gång igen.


AIK slog rättvist IFK Göteborg i måndags. Visst, IFK pressade på en hel del på slutet och Örlund fick rädda en straff. Men betänk att IFK inte skapade en målchans innan Dulee drog på sig sin utvisning. AIK spelade stabilt och ser ruskigt starka ut försvarsmässigt. Örlund är i toppform. Man spelar en bra fotboll men måste, som jag sagt tusen gånger, bli effektivare sista tredjedelen.


Imorgon väntar GAIS borta. Pavey och Dulee är avstängda efter sina utvisningar senast. Tur att vi har en uppsjö av mittfältare. Jag ser matchen på tv hemma. Man har ju köpt säsongskortet via Com Hem innan säsongen startade.


Var iväg en sväng förra helgen med Mange Larsson och Chrisse. Blev ett par bira och en hel del innebandyzurr. Riktigt sköna snubbar att hänga med, mina gamla kedjekamrater. Kanske kan vi få till en re-union på planen?


Appropå innebandy så har jag just nu 4st mer eller mindre intresserade klubbar att fundera på. Ska tänka ett tag.


Ska sätta igång rehaben i veckan igen. Längtar till löpbandet!


Min gamla vän Johan Rolf tillika ordförande för min gamla norska klubb Slevik är på besök i stan ett par veckor. Ska försöka hinna med att träffa honom över en öl någon dag också.


Joppe är, som jag vetat länge, klar för Caperio/Täby igen. Lycka till!


Kommer att vara hemma en vecka nu. Sedan bär det av till landet igen dit nämnda Joppe med familj kommer att ansluta också. Blir trevligt!


Ha en fortsatt skön sommar!!


Hejdå Hejdå!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards