Alla inlägg den 4 december 2010

Av Andreas - 4 december 2010 22:25

Har varit iväg på jobbresa och landade på Arlanda tidigt imorse. Begav mig direkt till Kungsängen för att kolla på sonen som spelade fotbollsturnering. 3 segrar och en förlust blev facit, riktigt kul!


Efter detta åkte jag till Vaxholm för att lira match. En match som vi vinner med 5-4, på tok för missvisande siffror. Vi bränner löjligt mycket idag, och jag själv i allra högsta grad. Men en duktig målvakt i Vaxholm och för dålig fokus i avsluten gör att det "bara" blir 5-4. Vi spelar stundtals ut Vaxholm, och i ett av deras powerplay får dom knappt låna bollen, för att nämna något. Men sätter man inte chanserna och sedan motståndarna får in ett par bollar så blir det genast lite nervigt. Oavsett så kan jag bara återigen påpeka att vi inte bryr oss om siffrorna på tavlan, bara vi tar 3 poäng! Mycket viktigt och skönt!


Jag själv stod i matchens allra sista sekundrar för den förmodligen fetaste missen jag någonsin har gjort i min innebandykarriär. Ja, utan tvekan så är det så. Vaxholm har tagit ut keepern och Lillis är bakom deras mål och lägger in bollen till mig som alltså har helt öppet mål från ca en halvmeter. Jag lyckas lägga bollen utanför? Vet faktiskt inte själv om det går att misslyckas på en sån, helt sanslöst och det hördes en del skratt i hallen. Det var en sån situation som skulle kunna användas i ett TV-program för sportmissar.


Nya tag i veckan som kommer. Hoppas träningarna blir lika bra som den jag var med på i tisdags. Mycket glädje och bra fart. Vi är på väg åt rätt håll!


Nu måste jag umgås här hemma.


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards