Alla inlägg den 4 december 2007

Av Andreas - 4 december 2007 08:28

Igår kväll efter träningen, där mitt lag för övrigt vann två-målet svin enkelt, var det hem och kolla på Warberg-Caperio/Täby på inspelad VHS kassett. En riktigt bra och tight match! Jag har alltid vetat att Peter Sjögren i Warbergs målet är duktig, men jag har aldrig förstått att han verkligen är nummer 1 i sverige, det förstår jag nu. Peter Sjögren var helt otrolig igår, Ramsin var också väldigt bra men Sjögren höll en högre nivå. Keeprarna visade att det är Sveriges två bästa målvakter som var i Sparbankshallen igår.


C/T tycker jag spelade ett riktigt bra försvarsspel matchen igenom och Warberg hade ruskigt svårt att komma till riktigt farliga lägen. Bollinnehavet hade nog Warberg, men det har dom flesta lag som möter ett kontrande C/T. Jag funderade igår när jag låg och kollade på matchen......Kristoffer Svensson måste ju ha sprungit ca 2mil på matchen igår, han slet kanon hårt byte efter byte, imponerande, men det måste vara tungt när han inte får ut så mycket mot bollskickliga backar i Warberg? Jag hade gärna sett Edlund ta klivet upp som spets och Dalbjer ner i boxen i den formationen igår, Edlund har mer speed och Dalbjer känns snäppet tuffare än Edlund i boxen.

Inte för att någon av dem var dåliga igår, men jag skulle vilja se Edlund lite högre upp i banan.


"Bråket" som uppstod i slutet av matchen igår med min gamla lagkamrat Christian "Larre" Larsson inblandad....... Hur f-n kan det bli matchstraff 3 på Larsson??? Han går in och slår på en retur och träffar keepern, en situation som uppkommer i princip i varje innebandymatch! 2 minuters utvisning kanske hade kunnat vara ok, men aldrig mer! Kimmo Eskelinen däremot bör bli avstäng fler matcher än Larsson, spelare brukar ju försvara sin keeper, men en crosschecking i nacken är inte ok! Tycker Kimmo uppträdde "grisigt" hela matchen. 


Caperio gör en bra match och utan en storspelande Peter Sjögren hade utgången kanske blivit annorlunda? Man ska väl även påpeka att Warberg faktiskt är riktigt bra! Grymt bollskickliga hela laget, och ett ruskigt bra passningsspel! Finns faktiskt inga svagheter i det laget som jag kunde se igår.


F-n vad man saknar taktiken att spela 2-2-1, har spelat det i 5 raka år innan jag kom till Hässelby. Även fast man har anpassat sig till mer traditionell 2-1-2 uppställning så saknar man 2-2-1 lite grand.


Idag skall jag till Maimon "öknens Maradona" Abdallah för att laga min bil. Lär väl bli en del snack om deras match igår.


Jag är inte avundsjuk på spelarna i SSL och Caperio/Täby, hörde att dom kom hem vid kl.05.30 i morse......Kul!


Skönt för Rickie att slippa bli matchens kalkon den här gången, nu blev det istället Dalbjer.



Ovido - Quiz & Flashcards