Alla inlägg den 19 december 2007

Av Andreas - 19 december 2007 23:02

Seger med 12-6 i DM-Kvartsfinalen mot Handen hemma i Hässelbyhallen.


Alltid kul att vinna, och nu är man glad, oavsett om det är DM eller något annat. Vi kommer att möta vinnaren mellan Farsta-Caperio/Täby som spelas imorgon kväll.


Spelade i en nykomponerad lina idag, jag, Christian "Isen" Isaksson och Alex Rosenberg. Första perioden ger jag bort ett mål via ett okoncentrerat och nonchalant uppträdande med bollen. Vi ligger under med 2-1 efter första perioden och våran nykomponerade lina hade spelat 0-1...... Efter detta tar vi i "RID-Linan" och skärper till oss och vi spelar till slut 8-1! Riktigt kul för våran nya "RID-Lina".


Hela laget gör en ok insats och vi vinner, det är det viktiga! Men vi kan ännu bättre än så här och släpper lite väl billiga och många mål, om man ska klaga på något.


För övrigt måste jag bara retas lite med Christofer "Chrisse" Högberg som idag spelade 3-4 i matchen, -1...... Chrisse frågade om det skulle hamna i bloggen, och jag kunde inte låta bli.....


Imorgon väntar Hawks SIL-Mästerskap på träningen! 3-manna lag som gör upp om äran, men framförallt bjuds vinnarna på 2 öl vardera av ledningen! Gissa om jag kommer att kämpa.......kanske ska sjukskriva mig imorgon och bara fokusera på turneringen.......


Näe, nu väntar kudden!

Av Andreas - 19 december 2007 09:19

Ikväll spelar vi DM-Kvartsfinal mot seriekollegan Handen. Matchstart Kl. 19.45 i Hässelbyhallen.


* Blir nog inte fullsatt ikväll..... Spiders lirar samtidigt mot AIK i Jakan, Bele/Barkarby lirar också ikväll i DM mot Balrog i Viksjö Sporthall. Så för den som vill kolla lite plast i västerort ikväll så finns det alltså en del att välja på.


* Hoppas att vi kan bättra på vårat usla hemmafacit ikväll, 1 seger på 6 hemmamatcher i serien...... Handen å andra sidan har bara vunnit 1 bortamatch i år, och det var i senaste seriematchen mot Ackers.


* Igår kväll var man "svenne-banan" och åkte till IKEA och köpte en ny soffa, en födelsedagspresent i förskott från  mina föräldrar.


* Caperio/Täby förlorade hemma mot Dalen igår, verkar som att Dalen börjat vakna till liv igen. C/T har börjat sätta sitt försvarsspel men det verkar som att offensiven istället tappat lite. C/T har ett riktigt bra lag och jag hoppas och tror att man kommer att få alla bitar på plats och greja en slutspelsplats.


* Match ikväll, träning imorgon, sedan julledighet! Ska bli helt suveränt att bara umgås med familj och vänner under julen! En del egenträning måste också betas av, ska se om man kan hitta något gäng att träna lite innebandy med så att man inte bara behöver vara ute och löpa, jag är inget stort "fan" av kyla.....


Ha det!




Ovido - Quiz & Flashcards