Alla inlägg den 9 december 2007

Av Andreas - 9 december 2007 22:08

För att hitta något positivt denna tunga kväll......


* Jag tippade rätt resultat mellan Västerås-Tullinge, 7-4, mitt i prick!

* Jag är otroligt stolt 6:a på Sjöstrands blogg topp! Känns oerhört inspirerande, och jag hoppas att jag kan höja mig ännu mera framöver. Trots den press detta medför.


Sååå då var det slut på positiva saker..... Fy fan, jag e så förbannad så att jag håller på att spricka efter våran j-la match idag! Ja ja, det är BARA innebandy, men jag är en sjukt dålig förlorare. Jag är sjukt självkritisk, och jag hoppas att det finns flera i vårat lag som är det idag. I sådan här lägen som vi befinner oss nu så tycker jag att det kan vara bra att ha ett spelarråd som kan prata igenom saker och ting, vi har inget vad jag vet. Det är ingen kris hos oss som många säkert skulle vilja få det till, vi har kul tillsammans och stämningen i truppen är bra! Men jag och förmodligen dom flesta i vårat lag spelar för att vinna matcher, och då fungerar inte det vi gör just nu. Vad det är kan jag inte sätta fingret på, då hade vi ändrat det så fort det går, jag lovar.


Liverpool fet torskade igår också, 1-3 mot Reading. Skit! Jag har egentligen ingenting emot Benitez, men nu tycker jag att det är dags att ta in någon annan som kan lyckas även i ligan, och inte bara i cuperna.


Det finns dom lag som har det värre än oss, Farsta Sharks är ett. Man ligger för tillfället på nedflyttningsplats i den norra serien. Kanske inte helt vad hajarna hade väntat sig? Där kan vi börja prata krismöten......


Övervikt måste vara det mest avskyvärda i hela Örebro, och jag undrar vad straffet är för det där? Vid båda tillfällena vi mött Lillån så har någon i vårat lag blivit kallad för antingen "knubbis" eller "tjockis". Christian "Isen" Isaksson fick kommentaren "tjockis" när vi mötte dom borta, och idag var det dags för Sebbe Sundin att bli kallad för "knubbis". Att påpeka är väl att man bör se om sitt eget hus innan man slänger ur sig liknande kommentarer....


1 match kvar, sedan juluppehåll i serien. Kan vara välbehövligt för oss. Först ska vi se till att glömma dagens match och piska dit agenterna som vi möter borta nästa helg. Tur att det är bortamatch, borta har vi ju varit bra än så länge.


Idag var det bättre publik i Hässelbyhallen, 148st. Bra för att vara oss iaf. Men jag förstår om dom inte kommer tillbaka.....


En matchrapport dyker upp imorgon, när jag inte är lika bitter. Nu blir det Seinfeld för hela slanten. Ska bli skönt att få skratta lite också.


God Natt!!

Av Andreas - 9 december 2007 16:31

Pinsamt är ordet!! Förlust hemma mot seriens jumbo med 1-5.....


Lillån ska ha all heder och dom genomför matchen efter sina förutsättningar. Långa bollar och en tight defensiv, fem man hem hela tiden och vi kan återigen inte låsa upp ett uppställt försvar.


Våran egen insats är under all kritik enligt mig när man förlorar med 5-1 hemma mot seriens jumbo. Vill vi vinna matcherna?


Har ingen ork och lust att skriva mer om matchen nu, kommer bara att bli massa "felzurr" av mig då..... Själv gick jag min 3:e raka match utan poäng, och jag vet faktiskt inte hur många år det var sedan det hände senast?? Pinsamt är ordet för det också!

Ovido - Quiz & Flashcards