Alla inlägg den 12 december 2007

Av Andreas - 12 december 2007 13:45

* Har nu skapat en omröstning här på höger sida i bloggen. Jag är ute och fiskar lite efter tips om hur jag skall spela på den stundande seriefinalen i div 1 mellersta.


* Glömde att gratulera Alex Rosenberg #21 som spelar i Hässelby. Grattis på födelsedagen! Hade du stått med på innebandy.se så hade jag kommit ihåg att gratta dig.......


* Har planer på att ha en gäst tippare inför varje omgång av Div 1 mellersta. Du som är intresserad kan väl anmäla det till min mail eller som kommentar här på bloggen, annars är risken stor att det "bara" blir folk från Hawks som är med. Jag vet att Robin Avellan i Hawks är ruskigt sugen på att utmana mig....... Kan ju inte vara så svårt med tanke på hur risigt jag tippat den senaste tiden.


Ha det!



Av Andreas - 12 december 2007 09:34

* Glömde ju att hylla underbara Liverpool!!! Så underbart starkt att på dom 3 sista omgångarna i CL, vinna 3 raka matcher, och det med en målskillnad på 16-1!! Dags för final igen!? Forza Pool!!


* Ikväll har vi ingen träning då det är Luciafirande i våran hall!? Det gör mig faktiskt ingenting då jag kan se Roma-Man Utd ikväll. Trots att jag är Juve supporter när det kommer till Italien så hoppas jag hårt på Roma ikväll! Gillar inte direkt United.....


* Royal Leauge läggs ner.... Oväntat...... Skönt att slippa se bananerna i pyjamas strutta omkring på tv.....


* Ligacupen i innebandy, blir den långvarig? Ingen jätte succè den turneringen heller. Märkligt svårt att få något intresse för cuper överhuvudtaget i Sverige, oavsett om det handlar om fotboll eller innebandy. Svenska Cupen i fotboll är ju också helt "död" år efter år. Kolla på våra kära grannar i Norge, där är Norska Cup motsvarigheten i fotboll  hur stor som helst!


* Ikväll spelar Balrog-Dalen semifinal i Ligacupen i Botkyrka, någon som bryr sig, eller hade koll på det?


Ciao!



Av Andreas - 12 december 2007 08:43

* Magnus Svensson sköt Warberg till ännu en tre poängare. Warberg är totalt överlägsna än så länge, det mest ironiska med detta är att Järfälla är det enda lag som tagit poäng av mästarna.


* Magnus Svensson kommenterade sina 3 mål i 8-4 segern mot Färjestaden enligt följande -Jag gjorde en helt okej match. Målen jag gjorde var slumpmål som jag petade in. Oh fan! Ett skönt uttalande från en spelare som nästan bara gör mål på det sättet. Svensson har en otrolig förmåga att stå på rätt plats och dyka upp vid rätt tillfälle!


* På Lördag är det seriefinal i våran serie mellan GAIK Väsby Och Västerås, matchen spelas i Väsby kl.15.00. Av det jag sett av dessa två lag i år så är det inget snack om att Västerås bör vinna. Men så som GAIK har presterat hittils och med det faktum att GAIK slog VIB borta senast lagen möttes, så tror jag att det kan gå hur som helst. Intressant att matchen döms av Borghoff/Schwela, samma domarpar som GAIK-Ola har kritiserat hårt i årets serie. Ser framför mig att det kommer att vara domarnas fel om GAIK förlorar......


* Ett högt odds på GAIK kan vara spelvärt till helgen, men jag ska nog hålla mig långt borta från att satsa några pengar med tanke på min nuvarande tipsform.....


* Har funderat på vad man ska göra för att få den stora äran att nämnas på innebandy.se när man fyller år? Ni vet den lilla rutan på vänster sida på startsidan. Jag tipsar innebandy.se om att jag fyller år 1:a Januari...... Idag fyller Ron Sjöblom år, grattis!


* Funderar även på vart den så otroligt "hissade" Kim Nilsson tagit vägen? Aldrig har det väl skrivits så mycket om en spelare tidigare? Vart är han nu? Skadad? Ingen skriver ju om killen längre........


* Kimmo Eskelinen blir avstängd 5 dagar för sin crosschecking på C/T`s Christian Larsson. Han missar "bara" landskampen mot Finland till helgen. Jag tycker att det är en riktigt märklig avstängning, spelaren måste ju bli avstängd i seriespel! Jag anser att laget samt Kimmo i det här fallet bör bli dom drabbade, i seriespelet! Nu missar Kimmo ingen seriematch förutom den obligatoriska som han missade igår tillföljd av sitt röda kort. Återigen en konstig avstängning från den berömda disciplingruppen.....


Nu måste arbetas!


Ha det!



Ovido - Quiz & Flashcards