Alla inlägg under december 2007

Av Andreas - 19 december 2007 09:19

Ikväll spelar vi DM-Kvartsfinal mot seriekollegan Handen. Matchstart Kl. 19.45 i Hässelbyhallen.


* Blir nog inte fullsatt ikväll..... Spiders lirar samtidigt mot AIK i Jakan, Bele/Barkarby lirar också ikväll i DM mot Balrog i Viksjö Sporthall. Så för den som vill kolla lite plast i västerort ikväll så finns det alltså en del att välja på.


* Hoppas att vi kan bättra på vårat usla hemmafacit ikväll, 1 seger på 6 hemmamatcher i serien...... Handen å andra sidan har bara vunnit 1 bortamatch i år, och det var i senaste seriematchen mot Ackers.


* Igår kväll var man "svenne-banan" och åkte till IKEA och köpte en ny soffa, en födelsedagspresent i förskott från  mina föräldrar.


* Caperio/Täby förlorade hemma mot Dalen igår, verkar som att Dalen börjat vakna till liv igen. C/T har börjat sätta sitt försvarsspel men det verkar som att offensiven istället tappat lite. C/T har ett riktigt bra lag och jag hoppas och tror att man kommer att få alla bitar på plats och greja en slutspelsplats.


* Match ikväll, träning imorgon, sedan julledighet! Ska bli helt suveränt att bara umgås med familj och vänner under julen! En del egenträning måste också betas av, ska se om man kan hitta något gäng att träna lite innebandy med så att man inte bara behöver vara ute och löpa, jag är inget stort "fan" av kyla.....


Ha det!




Av Andreas - 17 december 2007 10:50

http://www.innebandy.se/templates/IDA/MatchLineup.aspx?ID=8811&MatchID=221484&epslanguage=SV


På länken ovanför är SB Innebandys laguppställning från deras match mot Bele/Barkarby i helgen som gick. Serien det handlar om är Div 3,  matchen vann man för övrigt med 9-4 och man leder serien med endast en förlust. Kolla åldern på spelarna och det otroligt namnkunniga laget! Tom Wester som keeper, Johan Nilsson, Mats Forslund, Mikael Gunnarsson, Peter Ahnberg, Pelle Karlsson med flera! Undrar om inte detta lag skulle ta att ställa upp i EuropaCupen!? Dom visar iaf att gammal är äldst och att dom fortfarande är bra innebandyspelare!

Av Andreas - 17 december 2007 08:55

Ledorden innan matchen var att vi skulle hitta tillbaka till grunderna, framförallt i vårat försvarsspel. Vi saknade förutom dom långtidsskadade spelare vi har, två stycken ordinarie spelare i form av centern Magnus Larsson pga jobb och backen Nicklas Eriksson pga spel med U19 landslaget.


Vi får en perfekt start på matchen och leder med 2-0 redan efter ca 4min. Matchen bjuder inte på något större tempo då båda lagen backar hem och väntar på kontringslägen. Vi tappar en aning i fokus och försvarsarbetet sitter inte riktigt som det ska, och när period ett är över har även Tullinge lyckats vända underläget till en 3-2 ledning.


Andra perioden bjuder inte på speciellt mycket och båda lagen är väldigt försiktiga och står och väntar på varandras misstag. 0-0 slutar den andra perioden och Tullinge har fortsatt en 3-2 ledning inför sista akten.


Inför tredje perioden väljer tränarparet Anders Mörk och Stefan "Keegan" Andersson att gå ner på folk för att försöka få lite fart på oss spelare. Det visar sig lyckat denna gång och vi får en kanon start med en kvittering redan efter 13 sekunder via Christian "Isen" Isaksson på en målvaktsretur. 5min in på perioden tar vi återigen ledningen med 4-3 och Tullinge är inte alls på tårna i inledningen och tar således också en timeout efter vårat 4-3 mål. Tullinge jagar febrilt en kvittering utan resultat och vi spelar med ett stort självförtroende och vårdar boll på ett utmärkt sätt! Med ca 5min kvar slår sedan Alex Rosenberg in den avgörande spiken i Tullinge kistan, 5-3 och matchen var avgjord. Vi vårdar boll och spelar "stort" resten av perioden och Tullinge är egentligen aldrig riktigt nära oss i den tredje perioden.


Sammanfattning:


Efter den första perioden sätter vi försvarsspelet "klockrent", och Ekdahl spelar mycket bra i kassen hela matchen! Vi startar matchen på 3 "linor" och det roligaste var att se våran nykomponerade 3:e "lina" med dom två 17-åringarna Wille Vinamäki och Mattias Norman samt den rutinerade Viktor Vendell, som alla gjorde ett mycket bra jobb. Alla 3 "linor" samt backar jobbar riktigt bra matchen igenom. Grunden för vändningen i tredje perioden läggs genom ett hårt slit från samtliga dom två första perioderna. Och dom 2 formationer som får chansen i tredje gör det mycket bra. Vi spelar riktigt stabilt när vi väl har tagit ledningen i den tredje perioden och vi vårdar och håller i bollen på ett föredömligt sätt. Boxplay blev det vid 2st tillfällen och där håller vi också tätt. Powerplay fick vi chansen till vid ett tillfälle, och vi får stundtals väldigt bra rull på bollen med bra fart och framförallt Hampus får ett flertal bra avslutslägen som tyvärr ej resulterar i mål. En skön seger mot ett Tullinge som tappar besinningen helt i slutet av matchen, och försöker medvetet skada våra spelare vid ett flertal tillfällen.


                                  --------------------------------------


Sista veckan innan jul innehåller 2st träningar samt DM-kvartsfinal mot Handen i Hässelbyhallen på Onsdag 19/12 Kl: 19.45


Efter detta blir det jullov samt individuell träning med ett fystest som skall klaras av samtliga när vi träffas igen efter julmaten......


När serien vänder startar vi med en "dubbelhelg", match Fredag 11/1 mot Ackers i Hässelbyhallen, och Söndag 13/1 borta mot mitt förra lag GAIK Väsby.


Back to work!


Ha det!

Av Andreas - 16 december 2007 14:18

* Henrik "Scuba" Hjelmgren gjorde igår mot Tullinge sin första match för säsongen, han var inte sen att själv(!) påpeka att det var Scuba-Effekten som gjorde att vi vann!


* Poäng hysterin i Hawks smittar av sig! Alex Rosenberg har smittat av sig på Niklas Fredriksson. Om det var någon som undrade var Niklas var när vi övriga var inne och gratulerade Hampus vid vårat 2-0 mål igår, så var det bara att vända huvudet mot sekretariatet där Niklas jagade ikapp domarna för att försäkra sig om sin assistpoäng. Han petade till och med domaren i ryggen med sin klubba för att få uppmärksamhet, snudd på en U2 för poäng hysteri?


* Gaik hade julfest igår kväll, väl värda och ett grattis till den fina säsongen hittils! Det kom en del sms och telefonsamtal till mig igår kväll från mina gamla lagkamrater. Den vanligaste frågan var -Ångrar du dig inte? Att du bytte till Hawks? Svaret är enkelt på den frågan, nej! Klart att jag saknar grabbarna i GAIK, otroligt sköna snubbar! GAIK har defenitivt en plats i mitt hjärta. Men jag bytte inte klubb för att jag tror att Hawks är bättre eller för att jag tyckte att GAIK är dåliga. Jag bytte klubb för att få närmare till träningarna och därmed mera tid med min familj. Sen trivs jag hur bra som helst i Hawks, och det är grymt sköna snubbar i det här laget också, vi har riktigt kul!


* Forza JUVE! 3-2 borta mot Lazio igår! Kungen himself Del Piero stod för 2 av målen!


* Fick en snabb replik från Odelberg/Gustavsberg igår förmiddag på min mobiltelefon, angående mitt tidigare inlägg om att dom stoppat Rasmus Sundstedt från U19 landskampen i helgen. Dom har inte stoppat Rasmus från landslaget utan han har själv valt att spela med klubblaget. Tur var väl det för supertalangen levererade 3 poäng från sin klubba när O/G vann med 6-2 borta mot "fattiga" bajen.


* Robin Avellan(Hawks) är klar som första gästtippare när serien sätter igång efter jul uppehållet.


* Trots att GAIK igår slog Västerås tror jag inte att det förändrar utgången av årets serie. Västerås vinner serien och GAIK kommer vara stolta över att dom slog det nya elitserielaget i båda mötena. VIB kommer inte att ge bort många fler poäng i årets serie, GAIK kommer att ge bort lite poäng här och där även fast dom kommer att sluta högt i tabellen.


* Nu måste jag kila ner och kolla på Liverpool, snälla Pool gör helgen ännu bättre!!!


Ha det!

Av Andreas - 15 december 2007 20:21

Sååå skönt att hämta 3 poäng borta mot seriens(?) gnälligaste lag! Seger 5-3 och en rättvis sådan efter 60min spelat. Matchen är jämn inför sista perioden som vi vinner med 3-0 och dominerar totalt. 


Sorry Sundbom, 1000:- i sjön......


Sekretariatet i Tullingehallen missade självklart att fylla i att jag gjorde vårat 4-3 mål, så nu är det bara att ringa Alex Rosenberg(som kan det här med att ordna poäng) så får innebandyförbundet ordna min kasse!!


"Secket" i Tullingehallen med en snubbe i hästsvans(!) sitter för övrigt och hånar våra spelare hela sista perioden, och kallar Hampus Dargren för ful, med mera. Skönt agerat av ett sekretariat......Klipp dig och skaffa dig ett jobb(förutom sekretariat jobbet)


Tullinges agerande sista 5 minuterna är rent ut sagt PINSAMT, i ren frustration försöker dom skada våra spelare vid ett flertal tillfällen, riktigt dåligt uppträdande av agenterna som helt tappade humöret. Att jag kallar Tullinge griniga har mycket med att göra deras extrema klagande på domare och allt möjligt under matchen. Helt sanslöst! Jag kan väl bara påpeka att vi för övrigt inte heller var helt nöjda med dagens domarinsats. Men inte f-n lät vi lika mycket som Tullinge.


Mer om matchen kommer i en senare rapport.


Hittils har jag vart grym på att tippa div 1 mellersta idag, Karlstad-Älvsjö kryss som jag sa. Gaik vann mot Västerås som jag sa, och vi vann som jag sa.


Nu måste jag dricka lite bag-in-box vin och umgås här hemma. Mer kommer imorgon!


Ha det!!



Av Andreas - 14 december 2007 09:13

Säger bara äntligen Fredag!


* Pratade med "Poeten från Bagis" Danne Bron Sundbom igår. Han var lite orolig över vårat möte med Tullinge på Lördag, då han har slängt in sina sista slantar på en Tullinge seger. Sundbom verkar vara på gång tillbaka på planen igen, och jag hoppas verkligen det både för Sundboms skull, och för C/T. C/T behöver verkligen Sundbom på planen, han är lite av klubbens hjärta! Och sen så finns det få personer som brinner så mycket för sporten som Danne gör, han är värd en ärlig chans utan skador! Kul att prata med Danne igen, men jag måste tyvärr göra dig besviken och säga att Hawks vinner imorgon!


* Sundbom påpekade även att det var viktigt att hylla hans tröja #33 som hänger i taket i Tullingehallen. Jag funderar på om jag ska hylla den när jag gör mål eller när vi vunnit? Kanske blir vid båda tillfällena.......


* Daniel "Dajje" Larsson, tidigare lagkamrat och spelare i Hässelby, numera i Finspång. Lovade en 5-3 seger för Finspång mot Örebro i helgen, inte omöjligt..... Men då gäller det att bland annat Dajje, född 1899 enligt VIB tränaren Heda, har tålamod med Örebros def-bandy.


* Ja, vad säger man? Falun imponerar stort! Att plocka alla 3 poängen borta mot ett hemmastarkt Storvreta är inte illa pinkat...... Robin Avellan(Hawks) sprack som vanligt på sin bong i och med Falun segern...... Skönt att det finns någon som är sämre än mig på att tippa iaf.


* Omröstningen här på sidan lutar åt att folk tror på GAIK seger imorgon.


* Liverpool-United på Söndag, ska bli riktigt kul att se, längtar! Missa inte heller Lazio-Juve på Lördagskvällen, Forza Juve, Forza Pool! För dom som gillar något av lagen från London kan man ju även se Arsenal-Chelsea spela 0-0 på Söndagen.


* När man ser "hopplocket" Viking Roma förlöjliga EuropaCupen, känner jag att jag kanske inte ska ge upp drömmen om att få spela i den turneringen.....


* Capello ny förbundskapten för England, riktigt bra val, en av de bästa tränarna i världen!


* När man ändå är inne på fotboll, våran kapten i Hawks Joel Ekdals lillebror Albin Ekdal är i princip klar för Juventus. Hoppas att man kanske kan få ett svettband eller något liknande från någon av mina idoler nu, Del Piero kanske?


* Två-målet på träningen igår kväll vanns otroligt enkelt av mitt gröna lag, vi vann med klara 6-5, och jag fick äran att avgöra med en sekund kvar av matchen, elegant framspelad av Chrisse.


* Ikväll blir det hemmakväll, med en omgång av det nyinförskaffade Buzz Holllywood Quiz på schemat. Som ett erkänt Orakel har jag svårt att se något annat än en seger mot Ullis!


* Rykten gör gällande att nyblivna ass coachen hos oss Stefan "Keegan" Andersson, inte kunde medverka på gårdagens träning pga att han var tvungen att jobba över. Jobbet innebar att tända alla ljusstakar i dom olika kontorsfönstrena på Vattenfalls stora byggnad i Råcksta, så att det som vanligt vid den här tidpunkten av året står GOD JUL(när man tittar på byggnaden utifrån) med hjälp av ljusstakarna i fönstrena. Det kan man kalla TIFO!


* Vill önska våran back Niclas "Virgin" Eriksson ett stor lycka till i Finnkampen i helgen, tråkigt att han missar våran match mot agenterna imorgon. Jag förstår inte hur landskamper kan krocka med seriespel!? Något är ju helt galet! Eller så kan man göra som Odelberg/Gustavsberg och stoppa sina spelare från ladslagsuppdrag, Rasmus Sundstedt skulle deltagit i finnkampen men blev enligt rykten stoppad av sin klubb då dom har match mot Hammarby på Lördag. Undrar om om ett sånt beslut kan påverka en framtida fortsättning i klubben?


* Hoppas jag hinner ta mig tid att fixa i ordning mina Fat Pipe klubbor till helgen, jag är tyvärr helt kass på att "kapa" klubbor och byta lindor och skit! Efter nyår blir det en förlängning av mitt avtal med Fat Pipe, bättre klubbor finns inte, kanske ska prova den nya klubban Freak 27, den som Jens Frejd i Spiders hade när han "zorrade" in målet mot Dalen..... Zorro-Boris låter bra....


Back to work!


Ha det!

Av Andreas - 13 december 2007 08:49

Nedan följer som vanligt odds från www.nordicbet.com, samt kommentarer och tankar från mig.


           

 Tullinge-Hässelby                   2,85          6,35           1,55      

- Vi körde över Tullinge i senaste mötet, seger 11-5. Enda segern vi har på hemmaplan. Men mycket har hänt sedan dess, Tullinge har ryckt upp sig, och vi har haft det riktigt tungt. Det som talar för oss är att vi endast har förlorat 1 bortamatch och det var mot Västerås. Tullinge är erkänt vassa framåt och det kommer bli en jämn match. Som vanligt är oddset för lågt på bortaseger, vi kommer trots allt från en 1-5 förlust mot seriens jumbo i förra omgången. Men jag tror självklart på Hässelby seger, då vi i grund och botten är ett bättre lag än Tullinge. Hawks seger 6-5.


Gaik Väsby-Västerås                2,20          5,90            1,90

- Seriefinal! Gaik vann senast dessa lag möttes i Västerås, trots en stor VIB dominans. Gaik är i sina bästa stunder ruskigt bra och kan slå alla lag. Västerås går som tåget mot en serieseger, och verkar väldigt stabila. Västerås får gälla som favoriter, men jag tror att Gaik ser till att hålla spänningen i serien vid liv. Gaik seger 5-3.


Karlstad-Älvsjö                       1,40           6,65            3,45

- Jämn match tror jag. Karlstad är inte så mycket bättre som oddset ger sken av. Jag tror Älvsjö kan skrälla här, kryss eller Älvsjö seger.... Tippar chanskryss 5-5.


Åkersberga-Handen               1,55           6,35            2,85 

- Handen har det tungt just nu, och det var riktigt länge sedan laget vann. Ackers vinner detta viktiga bottenmöte. Ackers seger 6-3.


Lillån-Skoghall                        1,95          5,80
           2,15

- Lillån kommer med stärkt självförtroende efter bortaseger mot Hawks senast. Skoghall blev totalt överkörda av Gaik senast. Lillån vinner årets "brunkar" möte, 6-4.


Finspång-Örebro                    2,40           6,10            1,75

- Svårtippat, Örebro bör var snäppet vassare. Men Finspång har kapacitet att slå alla lag om man har en bra dag. Två lag med klar defensiv inriktning, vilket lag vågar framåt? Vinner Örebro med uddamålet igen? Ja, jag tror på uddamålsseger för Örebro, 6-5.


I den Norra serien plockar jag ut följande matcher:

Farsta måste ju vinna någon gång!? Jag tippar Farsta, för sista gången?, till oddset 2,20 hemma mot Storvreta/Vesta.

Örsköldsvik vinner en svår hemmamatch mot Sirius, till oddset 1,95.

Umeå är väl ingen skrälltippning hemma mot Årsta direkt, men oddset 1,20 på Umeå kan användas i någon trippel för att höja oddset.


 Det var helgens spel och odds. Återkommer med fler inlägg senare, nu måste jag jobba!


Ha det!!

Av Andreas - 12 december 2007 13:45

* Har nu skapat en omröstning här på höger sida i bloggen. Jag är ute och fiskar lite efter tips om hur jag skall spela på den stundande seriefinalen i div 1 mellersta.


* Glömde att gratulera Alex Rosenberg #21 som spelar i Hässelby. Grattis på födelsedagen! Hade du stått med på innebandy.se så hade jag kommit ihåg att gratta dig.......


* Har planer på att ha en gäst tippare inför varje omgång av Div 1 mellersta. Du som är intresserad kan väl anmäla det till min mail eller som kommentar här på bloggen, annars är risken stor att det "bara" blir folk från Hawks som är med. Jag vet att Robin Avellan i Hawks är ruskigt sugen på att utmana mig....... Kan ju inte vara så svårt med tanke på hur risigt jag tippat den senaste tiden.


Ha det!



Ovido - Quiz & Flashcards