Direktlänk till inlägg 5 juli 2008

Löpning och annat

Av Andreas - 5 juli 2008 20:46

Veckorna går långsamt känns det som nu, bara för att man väntar in semestern. 1 vecka kvar nu!


I veckan har det som vanligt varit en del träning, 3 rehab pass och 2 löp pass. Vi hade återigen ett Coopertest i torsdags, vi satte igång försäsongen med ett test och då var det tungt, jag sprang på tiden 12.17 då. Man ska som forward ligga under 11.15 och i torsdags fick jag 11.09 En sänkning av tiden på mer än 1 minut! Jag är ruskigt nöjd.


Löpningen går nu in i en fas från att ha varit ca 4 gånger i veckan till nu ett gemensamnt pass i veckan. Vi har även fått ett schema för egen löpning 2 gånger i veckan. Rehaben tar ett uppehåll då min sjukgymnast har semester hela Juli. Annars har jag lärt mig att det gäller att ha tålamod med rehaben, känner att jag vill bli helt bra i knäet nu, men det känns som att jag har en bra bit kvar. Mitt mål är att vara fri från smärtorna i knäet minst till seriestart.


En fin svit har sruckit i veckan. Jag har vid dom 4 senaste tillfällena jag och Joppe spelat PES08 stått som segrare. Nu blev det förlust senast vi spelade och Joppe är glad igen. Egentligen tur det, han kanske inte vill spela mer om jag fortsätter att vinna hela tiden.


Jag kollade självklart på AIK i torsdags också. Vilken fotboll man presterade!! Helt magiskt, bollen gick på en-touch mer eller mindre hela tiden och AIK lekte fotboll! Jag vet att Örebro inte är ett av dom bättre lagen i Allsvenskan, men som gnagare så är man van vid att det brukar vara jobbigt mot den typen av motstånd. Nu är det förhoppningsvis över!


Rami har gått sönder för stackars bajen också. Kan bara instämma med vad det stod i tidningen idag och som jag har varit inne på tidigare: Bajen har kastat Rami pengarna i sjön! En spelare som litar tungt på sina få landskampsmeriter och som sedan han var i Arsenal bara har gått i en spiral nedåt. En för gammal spelare som kostade för mycket pengar, precis vad jag sa! Nu har bajen flyt som faktiskt har en riktigt duktig målvakt som stått vid sidan av, Poppen Björklund är mannen man skulle ha satsat på redan från början enligt mig.


Imorgon spelar jag på Trelleborg hemma mot lillebror dif, Unibet erbjuder fin fint odds! Med eller utan Oremo spelar ingen roll, Oremo kanske kan frälsa dif nästa säsong men han är ingen spelare som kommer att göra några underverk nu. Om informationen som läckt ut stämmer är även han på tok för dyr med tanke på det han presterat.


Imorgon sitter jag på Råsunda och hoppas att AIK kan bevara det fina spel man hittills har visat upp. Men det blir betydligt tuffare imorgon, GAIS är klasser bättre än Örebro försvarsmässigt.


Idag har jag badat på tomten! Hur nice som helst! Våran pool som vi har rymmer gott och väl 4st personer, det var hur skönt som helst! Badade så länge så att man såg ut som ett russin på kroppen efter. Det blir det garanterat mer av i sommar.


Många GAIK:are är på väg till SSL har jag läst mig till på Ola`s eminenta blogg. Jag har i ärlighetens namn svårt att se någon förutom Drutten som platsar i SSL i dagsläget. Möjligen framöver självklart, men för tillfället tror jag att Drutten är den som kan få speltid. Håkan Fröberg är en annan spelare som jag tror mycket på.


Kul att det ska bli 10 grader och regn enligt prognoserna för morgondagen.... Tur att man sitter under tak på Råsunda. För övrigt så har jag bra rapporter om mattan på Råsunda, den är kanon fin och dom kritade på linjerna i fredags. Jag tränar ju rehab inne i på Råsunda så man står och beundrar arenan till och från när man vilar lite....


Ha det bra och en fortsatt trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!





 
 
Ingen bild

Obolo

5 juli 2008 23:21

Allvarligt talat - det du skriver ang Rami som du läst om - syftar du på Anders Wallins artikel i DN? Det var nog den sämsta artikel jag nånsin läst och NEJ , jag är INTE bajare! Vilen jävla sågning han gör av Rami/Bajen OCH POPPEN - bla "I SHAABANS FRÅNVARO BLIR det
åter Björklund som får ta över
ansvaret.
Och alla minns vi väl hur det
gick i fjol när han vaktade nykomlingen
Brommapojkarnas
mål? Inte speciellt bra."

Vilken jävla prao den där Wallin!!

Hade jag varit Bajare hade jag varit galen!!

 
Ingen bild

Obolo

6 juli 2008 15:31

Vad tror du att du kan sänka din coopertid till? Hur snabbt springer den snabbaste?
Idag blir det kross på Råsunda :-)

 
Ingen bild

Ramberg

16 juli 2008 09:03

nå var jo Rami veldig god i FFK (som for tiden leder Tippeligaen, og dermed er Nordens beste lag...)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards