Direktlänk till inlägg 10 juli 2008

Tuff träning....

Av Andreas - 10 juli 2008 16:19

Igår var det träning med Hawks, löpträning på den jobbiga Johannelundstippen. Med en ÖT(övertänd) Mikael Lemker i spetsen så blev det en riktigt jobbig historia. Stenhård fys i 1 timma och 55 minuter. Såhär efter så känns det kanon bra faktiskt! Kan ju ha med att göra att man dricker Gainomax? Roligast med träningen igår var helt klart att se ett potentiellt nyförvärv vara med för första gången, samt att se målvakten Johan "bläckfisken" Ekdahl på plats igen!


Jag och Joppe spelade PES08 i tisdags igen, undrar någon hur det gick? Jag plussade 7 matcher på Joppe! Detta är nog något slags nytt rekord för en omgång mellan oss, total utklassning. Jag har nu vunnit 6 av dom 7 senaste omgångarna vi spelat. Börjar bli tjatigt om allt spelande mellan oss kanske, men det är skönt att få skryta lite också...


Till helgen bär det av till Martin"White Monkey" Cederbergs landställe. 10 grabbar ansluter på lördagen för att ha 5-kamp. Diverse olika grenar ska avverkas och fotboll ska spelas, däremellan blir det med all säkerhet ett par pilsner. Jag, Joppe Nothèn och våran finska landslagsstjärna Rickie beger oss på lördags förmiddagen iväg till Nykvarn. Ska bli kul!


Ja, signaturen Burgic har kommenterat här igen. Helt riktigt, jag var inte på plats på Råsunda, men det var inte så som du skrev tidigare att jag spelade TV-spel istället för att se matchen. Jag såg den nämligen på tv, detta pga att Joppe och hans son var på besök. Ibland får faktiskt vänner och familj gå före Råsunda. Men tro inte att jag inte ser den på tv för det! Självklart ser man helst matcherna på plats, men går inte det så missar jag den garanterat inte på tv. Var riktigt länge sedan jag inte såg en AIK match, oavsett om det var på tv eller om man var på plats.


Nu är det bara morgondagen kvar sedan väntar SEMESTER!! Underbart!


Tomas Straete från min förra klubb Slevik i Norge är klar för Umeå i SSL. Ska bli riktigt kul att följa supertalangen, ge honom tid bara. Är inte så lätt att komma från Norge som 20-åring. Minns vart Ni läste om Tomas Straete först? Japp, det var på den här sidan!


Slevik tappar förutom Straete även svenske Peter Fahlström till största lokalkonkurenten Greåker. Ett minst sagt kontroversielt klubb byte.....

Hur som helst tungt för Slevik som därmed tappar sina två absolut bästa poängplockare.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Burgic

11 juli 2008 07:02

Trevlig semester Boris!!

Du är kung!!

Det är lite småkul att retas med dig :-)

Ha en underbar sommar!!

 
Ingen bild

Burgic

13 juli 2008 22:31

Underbart att Skansens if förlorade igen :-)

Kommer Bläckfisken att spela för Hawks denna säsong?

 
Ingen bild

Burgic

15 juli 2008 21:39

Tung förlust idag!!

Skänk Ortiz till Skansens if!!

 
Ingen bild

Daniel Andersson

16 juli 2008 06:54

Skönt att det finns domare med stake i...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards