Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

Tillbaka i Stockholm

Av Andreas - 27 juli 2008 21:33

Igår kom man så åter hem igen efter en nästan 2 veckors lång vistelse på landet. Har varit 2 veckor med kanon väder och i lördags så tog jag mig även mitt första dopp på dom 8 år vi haft landstället! Badkruka, inte jag inte..... Det var 22 grader i vattnet förövrigt. Men jag ser helst att det är minst 25 grader och kaklad botten...


Joppe med familj kom upp på besök på fredagen, det blev lite grillat och lite öl... Vi hann även med en match minigolf i Grisslehamn, jag ledde med 6 slag efter 9 spelade hål. Jag lyckades med bedriften att klappa igenom totalt och förlorade med 2 slag, riktigt kall!


Idag har vi varit och badat på Nästabadet, 3 utomhuspooler i varierande storlekar. Jag fick med mig ett dopp och så tog jag och Joppe återigen en minigolf match. Denna gång lyckade jag utjämna förlusten senast, jag vann med 3 slag. Det mest komiska som inträffade var inför det sista och 18:e hålat i dagens match då jag hade 3 slags ledning och startade. Jag hade sååå risiga nerver och gick in på 7 slag(!) på sista hålet, Joppe hade alltså ett gyllene läge att gå ikapp och förbi mig. Joppe visade upp lika risiga nerver han och gick även han in på 7 slag och segern var klar! Starkt av oss att slå 7 slag på ett hål där dom flesta använder sig av 1.


Caperio/Täby vann Enghav cup i Smögen efter en 2-0 seger i finalen mot Odelberg/Gustavsberg. Har inte hört så mycket om turneringen, jag vet dock att Rickie kom med i allstar team.


Har tränat intervaller själv på landet, i veckan ska jag ner på dom gemensamma träningarna igen. Ska bli skönt att slippa springa själv. Det jobbigaste är att mitt knä fortfarande inte känns bra, sätter igång med rehab om 2 veckor igen.


Kan bara lägga till att det blev riktigt dyrt att bada idag. Förutom inträde med mera så fick jag även en parkeringsbot på 450:- Hur fan kan man åka och lappa på ett helt överfullt bad!? Jag stod en bit in på en vändplan, men absolut inte ivägen för någon. Jävla grisar!


Såg dif förlora framför tv:n idag, man kan ju inte påstå att dom har flyt direkt. Men det var faktiskt fullt rättvist med Helsingborg seger, 3 ramträffar hade hif bland annat.


Imorgon är det gnaget igen på ett soldränkt Råsunda!


Ha en fortsatt bra vecka och sommar!


Vi hörs snart!


Hejdå Hejdå!

 
 
Ingen bild

M

27 juli 2008 23:27

Apropå P-boten. De vet att varma dagar som denna gör att det blir överfullt och "fel"-parkeringar. Så då åker de dit och lappar för glatta livet.

Så dubbelgrisar är nog ordet.

 
Ingen bild

Burgic

28 juli 2008 07:23

Solen skiner altid över Råsunda :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards