Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Snart dax för mer innebandy på bloggen

Av Andreas - 30 juli 2008 15:21

Ja, snart är det dax för mer innebandy här på bloggen. Som dom flesta märkt så handlar det mest om mitt kära AIK fotboll för tillfället. Men nu när Augusti närmar sig så trappas även innebandyn upp mer, och tanken är att den gör det här på bloggen också. Inom kort kommer det även lite försök att tippa den ovissa utgången av årets Div.1 mellersta. Kanske ger mig på att tippa sluttabellen av SSL.


Har varit ett par lugna dagar hemma nu efter allt badande. Men i förrgår var det bad som vanligt på Nälstabadet med obligatorisk minigolf mot Joppe. Denna gång stod jag som segrare med 6 slag, underbart! Noteras kan att både jag och Joppe denna runda spikade det sista hålet där vi dagen innan slog 7 slag var.


Igår var jag på den gemensamma träningen med Hawks, Johannelundstippen som vanligt. En riktigt tung träning i gassande sol. Inriktningen var framförallt på intervaller, backe, och styrka. Passet varade i ca 1 1/2 timma. Imorgon är det dags igen...


Min största önskan rent innebandymässigt just nu är att mitt knä ska bli friskt tills vi börjar gå in och köra mer innebandy, och framförallt hoppas jag på att kunna bli helt frisk till seriestart! Löpningen ute går ok, jag har en viss smärta konstant men det går att löpa. Inne i hall är jag mer osäker just nu...


AIK vann tillslut mot fotbollsmördarna Ljungskile. Otroligt rättvist trots att målet kom sent, men ändå lite oroväckande att man har så förtvivlat svårt att sätta dit bollen. Men jag sticker ut hakan redan nu och tippar AIK seger borta mot Kalmar på måndag, klart spelvärt!


Ska försöka hinna med att träffa min gamla vän Johan Rolf som är på besök från Norge, han är även ordförande i Slevik Innebandy där jag spelade i Norge, så en del innebandysnack lär det även bli. Vi pratade på telefon idag om Slevik och om Tomas Straete som har lämnat klubben för Umeå i SSL. Lite taktiska saker samt spelsystem hann vi också prata igenom, min förhoppning när klubban hamnar på hyllan förr eller senare(?) är att kunna ta vid med tränarsysslan eller någon sportchefsroll, vart och i vilken klubb vet man aldrig. Men jag tror att jag med min erfarenhet har mycket att tillföra på det planet.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Burgic

30 juli 2008 16:40

http://www.youtube.com/watch?v=3M9ex4CNpow

Underbar seger mot Ljungskile!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards