Alla inlägg den 4 november 2008

Av Andreas - 4 november 2008 17:36

Vi i Hässelby är regerande DM mästare i Stockholm. Igår vann vi 1/8 dels finalen borta mot Vallentuna med 5-1. Jag var inte på plats och har inte fått några rapporter om matchen ännu. Men vi är iaf vidare!


Helgen som gick har varit lugn. Fick order om att ta det lite lugnt med benet eftersom jag fick ont i fredags igen. Anledningen till att jag fick ont och var tvungen att avbryta mitt rehab pass är tyvärr ganska dum.... På torsdagen begav jag mig iväg på årlig bowling med min pappa, morbror, syrrans man. Vi brukar vara några till men så blev det inte. Jag skulle inte bowla med tanke på knät, men tillslut kunde jag inte hålla mig och sprang likt en stelopererad gubbe runt och bowlade med min, för dagen, säregna stil. Jag hamnade tillslut 3:a av 4 deltagare...


Fler rykten spär på det jag tidigt konstaderade i och med Christian "Larre" Larssons övergång från C/T till Bollstanäs. Andreas "Drutten" Fridner går snart samma väg. Det trodde jag direkt när larre lämnade C/T. Synd då jag tycker att Drutten har stora möjligheter att lyckas i SSL.


Del Piero, vilken kung! Risig kasse mot Roma... 30 meter rätt upp i krysset! Måste ta fram Del Piero tröjan på allvar nu.


Gabriel Özkan, vilken kung! Hoppas att han får hålla sig skadefri nu, sveriges största talang! Vilken kasse han gör mot Helsingborg borta, världsklass!


Ska sluta klaga på mitt knä. Jag såg reportaget om gamla Fredrikstad FK spelaren Dagfinn Enerly på sporten. Snacka om allvarlig skada, han bröt nacken mitt under matchen FFK spelade för att hålla sig kvar i Tippeligan i Norge. Han är förlamad från bröstet och ner. Snubben krigar på!


Till helgen är det dags för innebandytipset igen. Ska även försöka hitta några fina matcher att tipsa om. Mitt facit hittils är: 5 spelade tripplar. 3 st vunna tripplar och 2st förlorade. Ligger helt klart på plussidan än så länge...


Ikväll blir det Liverpool på burken för hela slanten. Champions League mot Atletico Madrid hemma. Torres gör comeback!


Har spelat en del på det nya PES 2009 mot Joppe. Tror att det är ganska lika än så länge i antalet vunna mot varandra. Jag söker fortfarande efter rätt lag att spela med på det nya spelet...


I söndags missade jag att se AIK-Helsingborg "live". Jag valde att åka till Sci-Fi och Game mässan ute i Älvsjö med sonen. Han är galet frälst i Star Wars, och den här mässan gjorde honom inte besviken(inte pappa heller). Det var utklädda figurer från Star Wars överallt! Blev även en del kronor fattigare då man inte kan låta bli att handla grejor.... Köpte ett lasersvärd och 3st gubbar/figurer.


Nu ska jag äta. Återkommer inom kort här...


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards