Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Andreas - 22 februari 2009 22:55

Framme på Scandic i Karlstad. Vilken resa..... Världens oväder gav man sig ut i, och självklart när det var riktigt mörkt ute också. Det gick i 60 km/h på motorvägen och jag åkte förbi 3st bilar som åkt ner i diket. Det var kaos! Det som inte gjorde saken bättre var att när jag försökte sätta på helljusen så kommer det helt plötsligt ett felmeddelande som säger att det inte fungerar..... Lätt att se någonting.... Hinner åka en liten bit till så kommer nästa meddelande i displayen, slut på spolarvätska! Fy fan vad svårt det var att se något. När jag väl, många mil senare, kommer fram till en mack och fyller på spolarvätska så går helljusen igång när jag smäller igen motorhuven. Nice! Allt fungerade igen och vädret blev bättre och bättre desto längre jag åkte. Glapp någonstans kan man konstatera, med tanke på ljusen....


Resan tog rekord lång tid, ca 4 timmar till Karlstad är inte vasst! Men hotellet är kanon fint, och internet fungerar kanon.


Nu är jag riktigt trött. Ska sova så att man är redo för morgondagen. Får se om jag kan skriva några rader från Scandic i Skövde imorgon kväll.


Blev som jag förutspådde både i fredags och tidigare här på bloggen. Surahammar åkte ur. Finspång ligger två minusmål sämre än Handen inför sista omgången nästa helg. Blir en rysare om vem som hamnar på kval respektive klarar sig kvar. Finspång är bättre än Handen, men båda har tufft motstånd kvar. Finspång-Karlstad, Skoghalls-Handen. Jag tror Finspång går segrande ur stiden och Handen får kvala.


Tänker fortfarande mycket på det som hänt tidigare Hässelbyspelaren Viktor..... Det är så overkligt.... R I P Viktor


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards