Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Helgens omgång Div 1 Mellersta

Av Andreas - 6 november 2008 22:07

Helgens odds till Div 1 Mellersta är släppta hos Nordicbet. Nedan följer tankar och kommentarer:


Hässelby-Skoghalls         1,90          5,90          2,30

- En på förhand svår uppgift mot ett Skoghall som gått som på räls hittills. Vi har haft en tyngre period dom senaste matcherna men då ska man komma ihåg att vi haft Karlstad och Örebro på bortaplan dom två senaste matcherna, inte lätt det heller. Jag har varit nere på en del träningar som vanligt och även på den sista inför matchen som var nu ikväll. Träningarna ser bättre ut än på länge och tempot och intensiteten har skruvats upp betydligt. Vi är väl förberedda på Skoghalls man-man spel och gör vi sakerna rätt tror jag såklart på hemmaseger. Hawks vinner en jämn match, 5-4.


Tyresö/Trollbäcken-Finspång         1,20        8,50       5,50

- Inte så mycket att snacka om här. T/T är klasser bättre än Finspång. Stark etta! T/T vinner 9-2.


Surahammar-Åkersberga          1,30        7,50        4,40

- Tyvärr Ackers, men borta mot hemmastarka "sura" tar man inga poäng. Stark etta även här! Sura vinner 7-3.


Onyx-Odelberg/Gustavsberg          1,40        7,00         3,65

- Onyx trummar på och ligger uppe i toppen. O/G har gjort det bra hittills men får det, som många andra lag, tufft borta mot Onyx. Onyx vinner denna match, 7-4.


Handen-Örebro        3,00       6,60        1,55

- Örebro har kommit igång ordentligt och ligger för tillfället i topp av tabellen. Alltid jobbigt att lira på den hala Torvallaparketten. Men Örebro är klasser bättre än Handen om man gör sitt jobb. Örebro vinner 6-3.


Karlstad-Visby         1,80        6,25       2,40

- Fint odds på Karlstad här tycker jag. Karlstad verkar ha kommit igång? Segern mot Hawks följdes upp med en uddamålsförlust mot T/T borta. Jag tror helt klart på Karlstad seger här. Visby krigar som djur och skjuter på allt. Men av vad jag har sett så är Karlstad ett bättre lag än Visby helt enkelt. Karlstad seger 7-5.


Tycker inte att det finns så mycket fina odds när jag letar igenom serierna. Örebro till 1,55 är helt ok, fast för min del är det tråkigt lågt. 1,80Karlstad hemma är också ett brukbart odds.


Tycker, med tanke på hur det har gått i serien, att det är märkligt att vi i Hässelby allt som oftast ses som favoriter av oddssättarna? Jag hade hoppats på ett högre odds på oss i Hawks mot Skoghall så att jag hade kunnat slänga in en slant där. Men 1,90 får väl duga.


Var på Hässelbys träning ikväll. Shit vad det kliar i benen efter att få vara ute på banan med grabbarna och jaga den lilla vita plastbollen! Annars har träningarna som sagt sett bättre ut den sista tiden. Ett mycket högre tempo med lite fler närkamper, det har saknats tidigare. Lär iof inte bli bättre när jag kommer tillbaka, man är ju en av dom som är i minst närkamper av alla av någon anledning.


Lördag kl:12.45 startar matchen i Hässelbyhallen. Hoppas att många letar sig dit.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards