Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Miami Vice i Tyskland

Av Andreas - 5 februari 2009 22:52

Uppdaterandet här på bloggen går i snigelfart...Jobbet tar otroligt mycket tid just nu. Inte bara bloggen som blir lidande, rehaben har det inte heller gått att klämma in på 3 veckor... Har inte heller hunnit vara nere på speciellt många innebandyträningar som laget har, känns också riktigt tråkigt att inte träffa grabbarna...


När man ändå talar om jobbet...Imorgonbitti lyfter planet till Nurnberg/Tyskland. Ska ner på mässa med jobbet över helgen, världens största leksaksmässa för övrigt. Våra kunder är nerbjudna och det blir lite restaurang besök på kvällen med vissa av kunderna man har. En sak som jag märkte nu ikväll var att jag inte speciellt ofta brukar ha kostym... Det är nämligen kostym som gäller på vistelsen. Jag har fått slita fram den enda kostym jag äger, och den är inte rolig! Jag ser ut som Don Johnson från Miami Vice! Det är ingen vit kostym men den har axelvaddar och är pösig som fan! Slipsar hade jag inga vassa heller kan jag lova, fick fram en julslips. Och det är en reklamslips från ett företag.... Fan vad jag kommer att se grym ut nere i Tyskland.... Nästa uppdrag: Köpa ny kostym och slipsar!


Det som är riktigt tråkigt med den här resan är att jag som sagt åker imorgon. Samma dag som min son Måns fyller 5 år. Känns grymt tungt att inte vara hemma på hans födelsedag...


Var på återbesök hos läkaren idag. Dom ser inget konstigt på röntgenbilderna, allt ser bra ut där. Men han kände på knät när jag böjer på det, och det är något som inte stämmer...Det hoppar till och knakar och knäpper i det. Dom vill nu göra en titthålsoperation, och i samma veva ta ut skruvarna samt ståltråden. "Skrotet" i knät tar man ut när man ändå gör en operation som han sa, annars är det inget man tar bort. Men framförallt vill dom kolla i knät igen för att skrapa bort eventuella "hinder" på ledkapseln som gör att knät ska "rulla" på som det ska. Får se när denna operation blir, men dom vill försöka hitta problemet och lösa det iaf. Känns inte kul att behöva göra ett nytt ingrepp i knät....j-ligt tungt faktiskt. Får se när jag kan göra det rent tidsmässigt också, måste prata med min nya arbetsgivare så att det passar dom. Fortsättning följer...


Finnkamper till helgen i innebandyn, utan massor av ordinarie spelare. Rickie är inte med i sitt finska landslag, jag vet varför. Men jag väljer att inte skriva om det med tanke på att han själv sagt att det handlar om personliga anledningar till media.


I helgen som gick sprack jag på ett innebandy spel som jag trodde var i hamn.... Satte Nykvarn hemma mot SB Innebandy(13-6) samt Hammarby hemma mot Odelberg(13-7) Dessa matcher hade fina odds på 1,80 och 1,85. Självklart är man sugen på att höja oddset lite och tar med en stenklar, Sarpsborg till 1,30 borta mot jumbon i Norska elitserien Sola. Sarpsborg bör vinna en sån match med ungefär 23-3, men lyckas självklart att spela kryss den här gången 6-6....jag tror att det händer ungefär en gång på 500 matcher.....fy fan säger jag....


Nu måste jag packa för morgondagen, blir upp tidigt och sjunga för grabben också. Sen blir det på med min grymma kostym....jag lägger inte in bilder på kostymen, så ni behöver inte fråga ;-)


Ha en trevlig helg!


GRATTIS MÅNS 5 ÅR!


Hejdå Hejdå!

 
 
Ingen bild

Mörk

6 februari 2009 00:42

Härlig att du tar dig tid att uppdatera lite iaf.... kämpa på... Keegan gjorde comeback idag på träningen så du kan rehaba i lugn å ro, framtiden e säkrad hos Hökarna :)

 
Ingen bild

Del Piero

8 februari 2009 20:39

Underbar seger för våra krigare i Juventus idag!

 
Ingen bild

Mörk

11 februari 2009 00:14

Vad händer i fritzlandet....bloggandet??????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards