Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Äntligen fredag!

Av Andreas - 13 februari 2009 19:16

Då är man tillbaka här igen, tog bara en vecka....


Tyskland gick bra, och jag glänste i min grymma kostym! En lite jobbig dit och hemresa bara. Pga snöstorm på Arlanda blev mitt plan till Köpenhamn försenat och jag skulle missa min anslutning till Nurnberg nere i Köpenhamn. Jag blev därför omdirigerad att ta ett plan till Hamburg för att därifrån flyga vidare till Nurnberg. Litet propellerplan båda gångerna med LuftHansa... På hemvägen startade söndagen med att jag försov mig och blev väckt av städerskan på hotellet....kollade klockan som då visade 12.45, mitt plan gick från Nurnberg kl: 13.45 Lite stressigt kan jag lova då det är ca 20min taxiresa till flygplatsen också....Jag kom fram till flygplatsen 20min före planet skulle lyfta, men jag fick checka in ändå. Sedan var det anslutningsflyg från Munchen vidare till Stockholm. Väl framme på Arlanda efter mycket om och men så saknas självklart min väska på bandet....Fick den hemkörd sent på måndagskvällen. "Boris on tour" då kan allt hända....


Annars var mässan riktigt bra, två dagar i våra showroom gjorde att man var helt slut efter helgen.


Har varit nere på en träning med laget i veckan, jag joggade lite samt var med på lite skottövningar. Mer än så går inte med knät förtillfället. Man får vara glad för det lilla.


Imorgon är det match mot Odelberg/Gustavsberg i Hässelbyhallen kl: 12.45 Läget i laget kunde vara bättre, positivt är att Joppe gör sin första riktiga match från start imorgon! Men annars saknar vi ännu flera spelare än vad vi brukar göra, Christian "Isen" Isaksson skadade stortån på träningen i onsdags och missar morgondagens match. Patrik "Paddan" Asplund är bortrest. Även Joel Ekdal saknas imorgon. Sedan tidigare saknar vi också  säsongens kanske bästa spelare Hampus Dargren. Där har vi fått det tråkiga beskedet att korsbandet är av. Operation väntar och sedan rehab. Jag lider med dig Hampus, men du kommer iaf att vara redo för spel till nästa säsong. Krya på dig och lycka till! Vi kan förmodligen köra rehab tillsammans då jag som sagt ska göra en till operation i mitt knä. Bara att höra av dig när det är dags! O/G blir en tuff match imorgon, men jag hoppas och tror att vi ska kunna vinna denna match. Med rätt inställning bör vi vinna, kunnandet har vi mycket av!


Käkade buffè till lunch häromdagen, Pizza Hut. Jag kom självklart att tänka på buffèkungen Johan Ekdahl när jag satt där och åt. Undrar hur många bitar han lyckas klämma där? Jag har ett PB(personbästa) på 17 bitar, denna gång mäktade jag bara med 11st.


Säsongen är som sagt över för min del, får rikta in mig på att bli hel till nästa års säsong. Mitt kontrakt med Hässelby går ut nu, men diskussion är redan tagen om framtiden. Vet inte riktigt hur det blir för egen del framöver, det enda jag känner är att jag inte vill sluta på det här sättet. Hade en av mina bättre försäsonger rent poängmässigt och anser själv att jag har mycket kvar att ge. Men man får se vad som händer med innebandyn framöver... Just nu ligger fokus på att försöka hjälpa laget så mycket som möjligt från sidan av planen. Har faktiskt varit en lärorik säsong på det sättet att kampera vid sidan av coach Lemker.


Vart är oddsen för div 1 mellersta hos Nordicbet?


Återigen, krya på dig Hampus!


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Hawks-fan

14 februari 2009 08:19

Vore riktigt skoj om du kör vidare med Hässelby en säsong till - en Boris i storform är värd hela entrépengen bara den - dessutom har jag på känn att Hässelby har nåt väldigt intressant på G till nästa säsong!

 
Ingen bild

Pizza Hut

15 februari 2009 17:28

Elva bitar!! Skär du bort kanterna då?

 
Ingen bild

Bloggpolisen

18 februari 2009 23:28

Nu har det snart gått en vecka till sen senaste inlägg - skärpning!

:-)

 
Ingen bild

Torres

20 februari 2009 23:31

Du tappar många fans när du uppdaterar så sällan numera!
Har iofs förstått att du har fullt upp men det är trist ändå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards