Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

100 mil

Av Andreas - 21 februari 2009 10:44

Ledsen att det är så dåligt med uppdateringar här. Känns lite fegt att skylla på att det är mycket hela tiden, men det är en bidragande faktor. Måste nu i början ut till alla mina kunder, vilket innebär att jag onsdag och torsdag åkte 100mil i bilen. Mantorp och Motala stod på schemat och min arbetsdag i onsdags slutade kl: 20.00


När det framöver börjar "sätta" sig lite grann med jobbet så blir det bättre här!


Coach Lemker var sjuk senaste matchen mot Odelberg/Gustavsberg. Jag och Anders Mörk fick bilda tränarpar, med gott resultat! Vi vann som dom flesta kanske vet med hela 16-10! Nytt tangerat målrekord i div 1. Kul med 3 poäng, kul med mycket mål framåt, då det har varit ett problem för oss den här säsongen just med målskyttet. Visst, vi släppte kanske lite väl mycket mål bakåt.....men vi bjöd publiken på underhållning minst sagt! En väldigt rättvis seger var det iaf. Stort plus till Mackan Davidsson som kom in i mål efter O/G`s 9:e kasse och gjorde det mycket bra. Även extra plus till Joppe som levererade 1+3 som spets i sin riktiga comeback. Plus även till Erik Abrahamsson. Alex Rosenberg verkar ha vaknat till liv och gjorde även han en mycket bra match. Finns många att nämna som ni märker, men jag stoppar där.


Idag match mot Handen borta. Ett lag som vi är klasser bättre än rent ut sagt. Jag kan tyvärr inte medverka vid dagens match. Risken som finns för förlust uttalas bäst genom det gamla klassiska citatet "motivation slår klass". Handen måste vinna för att undvika att hamna på kvalplatsen ner till div 2. Är Hässelby grabbarna inte tillräckligt fokuserade idag så kan det bli förlust mot ett Handen som behöver poäng. Men som jag sa tidigare så ska vi bara vinna den här matchen, jag skulle bli väldigt besviken om vi förlorar.


Nordicbet har bara med den spännande matchen mellan Surahammar-Finspång. Vinner Finspång så har man säkrat minst en kvalplats, med lite flyt med resultaten kan man som sagt gå förbi Handen i slutändan. Surahammar måste vinna, vid förlust så åker man ur div 1.


Märkligt att inte vår match mot Handen finns med bland oddsen? Handen har ju trots allt något att spela för. 2,10 står både Surahammar och Finspång i mot varandra.... Jag tror på Finspång seger trots att man saknar sin poängkung Robin Landberg idag. Finspång vinner 6-3.


Har hunnit med ännu en Pizza Hut buffè i veckan. Den här gången orkade jag bara 10 bitar. Fick frågan om jag skär bort kanterna när jag äter buffèn? Japp, det gör jag. Man kan ju inte sitta och äta sig mätt på deg!


Helgen ägnas med familjen. På söndag åker jag till Karlstad för att kunna starta upp måndagen med att besöka mina kunder i Karlstad. Måndag kväll sover jag i Skövde där jag besöker en kund också. Sedan bär det av hemåt på tisdagen.


Har inte ens hängt med speciellt mycket inom innebandyn överhuvudtaget senaste tiden. Men jag såg idag att Helgesson och Johansson har blivit avstängda av Falun i SSL. Har dom varit ute och krökat månne?


Caperio/Täby "chokade" i sista perioden senast mot Warberg hemma. Tillhör inte vanligheterna. Jag tror inte på zurret om att laget skulle vara nertränat som florerat. Däremot tror jag faktiskt att man nu ställt in skallarna på slutspel och det är där fokus ligger, trots att det var seriefinal.


Umeå imponerar i SSL just nu. Balrog ska vara glada över den poängskörd man skrapade ihop i början av serien. Annars hade slutspelsplatsen redan varit Umeås.


Järfälla-Jönköping idag. Tror på Järfälla till 1,80 hos Nordicbet.


AIK ser ut att ha prickat in formen lagom till slutspelet. Man har krypit lite i skymundan hela säsongen. Men senaste tiden är det idel segrar för Solna laget. Trots att jag är AIK:are av hela mitt hjärta så unnar jag inte AIK innebandy några framgångar. Det är inte AIK för mig. Men hur som helst så ser man livsfarliga ut nu.


Har inte blivit allt för mycket PES09 mot Joppe senaste tiden. Men lite har vi iaf kört, och den senaste tiden har jag haft det ruggigt svårt. Jag har därför bytt lag till Barca nu, och det har fungerat bättre. En sak som jag märkt är att Joppe inte kan spela utan sin Cristiano Ronaldo i Man Utd. Vid två tillfällen har han skadat sig och jag har vunnit stort! 6-0 och 6-3 har det blivit när Ronaldo har skadat sig. Undrar om jag kommer att sikta på att skada Ronaldo framöver?


Nu ska jag gå ner och äta sen frukost....


Ha en fortsatt bra helg!


Hejdå Hejdå!!



 
 
Ingen bild

mörk

21 februari 2009 16:41

Skönt att du lever å mår bra, blogga mera ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards