Alla inlägg den 23 april 2010

Av Andreas - 23 april 2010 23:21

Så då var helgen äntligen här. Jag har sagt det förut och säger det igen, har ruskigt mycket på jobbet nu! Skulle ha tagit flyget till Göteborg i tisdags kväll, men askmolnet gjorde att mitt plan blev inställt. Jag kunde inte göra samma sak, alltså ställa in mina möten i Göteborg, så jag fick glatt(?) hoppa in i bilen och köra 50mil. Två tuffa arbetsdagar i götet och sen bil hem igår kväll. Idag fick jag återigen hoppa in i bilen och ta en tur på 50mil tur och retur till en kund som jag var tvungen att träffa idag, för nästa vecka är schemat fullspikat och veckan efter är det semester i Turkiet om inte askan ställer till det. Som sagt, finns att göra...


Har inte blivit så mycket innebandy för egen del med andra ord. Ska försöka hinna med något träningspass nästa vecka innan min semester. Förhoppningsvis har jag ett kontraktsförslag från innebandyn att ta ställning till under semestern. Hoppas kunna ha bitarna på plats med allt snart så att det inte blir så sent som senaste säsongen. Vill köra en ordentlig försäsong innan kommande säsong. Känns iaf spännande med tanke på att formen är på väg upp igen efter den här comebacksäsongen. Har bara kännts bättre och bättre ju längre säsongen gått.


Har pratat med Rickie ett par gånger idag. Han befinner sig nere i Schweiz för landslagsturneringen med sitt Finland. Efter mycket om och men kom han idag med ett flyg. Var först snack om att han skulle ta båten till Tallin i onsdags för att ansluta till finnarnas buss vidare till Schweiz. En tripp på ca 19 timmar eller något liknande för Rickie. Frågan ställdes då till Sveriges landslag om han kunde få åka med deras buss ner till Schweiz, men där blev det nej. Men han fick iaf ett flyg ner idag.


Joppe har varit här med sina grabbar ikväll. Alltid lika trevligt! Blev lite middag och en del lek med kidsen. Joppe fick även ta min plats på vårstädningen i området då jag inte hann hem i tid från jobbet.


Har precis skrivit ut biljetterna till AIK`s match på Råsunda mot Häcken imorgon. Tar med mig kidsen och hoppas på bra väder den här gången. Men det brukar det aldrig vara när AIK spelar så jag har inga höga förväntningar. Ska iaf bli kul att gå och se mitt kära Gnaget igen. Blir tufft imorgon tror jag. Häcken är bra. Känns sjukt att säga, men så är det.


Funderar på att köpa årskort till AIK Hockey nästa säsong. Det var hockey man en gång i tiden började se när det handlade om AIK. Jobbade för AIK souvenirer i många år och såg alla hockeymatcher såväl inom eliten och i lägre serier. Känns som lite nostalgi för mig att återuppta hockeyn igen. Har varit alldeles för dåligt deltagande från min sida sista åren, skämmes ta mig fan!


Familjen ligger uppe och sover nu. Då är det dags för tv-spel! Blir lite Battlefield Bad Company 2 online på PS3. Kan även bli ett par fotbollsmatcher online på FIFA 10. Grymt kul! Man är som ett litet barn som mina föräldrar brukar säga gällande mitt spelande...


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards