Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Jag hade i alla fall tur med vädret

Av Andreas - 6 augusti 2008 20:46

AIK förlorade snöpligt mot Kalmar i måndags, AIK var helt klart värda minst en pinne. Men den största skillnaden i matchen är att Kalmar sätter sina chanser, och AIK gör det inte. Och det är ju faktiskt det det hela går ut på, att göra mål. Kalmar gör 3 mål på 3 chanser, men det som irriterar mig mest är Bojents tabbe på första målet, och framförallt Berghs tavla på frisparken. Visst fan ska han ta den även fast det är ett hårt skott, riktigt dåligt enligt mig.


I måndags var det Coopertest i ett av dom värsta ovädrena jag sprungit i, tok regn och stormvarning hela löpningen. Svårt att förbättra någon tid i det vädret men jag fick ändå en hyfsad tid på 11.41, det tidigare testet fick jag 11.09


På tisdagen så var det åter dags för rehab på Idrottskliniken i Solna, det gick väl inte så bra kan jag säga... Jag fick avbryta efter uppvärmningen då jag hade för ont i knäet för att ens kunna göra utfallssteg. Jampa Mörk har hjälpt mig otroligt mycket men tyckte nu att det var dags för ett nytt läkarbesök för att reda ut vad problemet med knäet är. Tills dess är jag rekommenderad att inte träna. Så på tisdag kvällen när grabbarna äntligen fick gå in i hallen för innebandy igen så fick man snällt sitta vid sidan och titta på, kul... På planen såg det ut som det brukar den första träningen inne, en jävla fart lite mindre tänk. Men det såg faktiskt mer bra ut än dåligt och jag tror att vi går mot en rolig säsong...


Har nu fått en läkartid imorgonbitti kl: 08.00, får se om det är dags för en magnetröntgen av knäet så att jag kan få ordning på det här nu.


Jag har haft en grym tur med vädret och planeringen av min semester! Jag började jobba denna vecka igen efter 3 veckors semester. Av dessa 3 veckor hade vi regn ca 2 timmar en förmiddag på landet, resten har varit helt sjukt bra varje dag. Sen när man börjar jobba så blir det kalkonväder och det har det varit hela veckan. Nästa vecka är det dags för 2 veckors semester igen, och då bär det av till Kanarieöarna på onsdagen, så då får vädret var hur det vill! Så man kan lugnt säga att jag hade i alla fall tur med vädret.


I helgen ska jag på Lars Winnerbäck konserten på lördag på Zinken. Inte min favoritartist och inte min favorit stadsdel, men vad gör man inte för tjejen. Söndag är det dags för AIK igen mot starka Elfsborg. Ska Gnaget lyckas få hål på laget som släppt in överlägset minst mål? Ja, jag tror såklart det, iaf med tanke på det AIK presterade borta mot Kalmar sist. Men det blir tufft då Ellos IF är bra mycket bättre bakåt än vad Kalmar är. Kanske ett kryss....


Bottenmötet mellan dif-Norrköping regnade bort igår, skit i att spela matchen helt. Finns ju inte så många som bryr sig därute iaf, ska bli intressant att se kommande publiksiffra på den matchen...


Innebandymagazinet har börjat bevaka div.1 skrev dom på sin sida. Kul tänkte jag och gick in och läste artikeln...Blev riktigt beviken kan jag säga, fan skriv något vettigt om lagen istället! Står bara vilka som lämnat och anslutit till lagen....


Det är det som gjorde Innebandynytt till en så bra sida, dom skriver mer om övriga serier där vi dussinlirare håller till... Hoppas att innebandynytt vaknar till liv igen!


Måste även passa på att skriva om våran seriekollega Visby IBK`s hemsida. Dom har en nedräkning på sin hemsida tills den nya sidan kommer igång. Men det känns otroligt långt att börja med en nedräkning när man för ett tag sedan såg: Nu är det bara 65 dagar 12 timmar och 27 minuter tills den nya hemsidan är igång.... Nått i den stilen....


Annars tror jag såklart att deras nya hemsida kommer att vara grym! Dom är vassa på det mesta runt omkring sin förening, ska bli ruskigt kul att spela där nere igen inför ett fullsatt Södervärn. Senast var jag där med GAIK när vi vann serien och gick upp till div1 för 2 år sedan, då vann vi och jag hängde minns jag... Jag kan faktiskt nöja mig med en seger "bara" nästa gång jag är där...


Såg filmen Hancock igår, bra film tycker jag. Jag älskar i och för sig filmer som handlar om superhjältar och liknande. Siktar på att se Batman-The dark night snart hoppas jag. Pratade med förre Hawks spelaren Christofer "chrisse" Högberg som tyvärr lämnar Hawks iår för att spela med Bro Ik i div.3, han sa att nya Batman var den bästa film han sett, så nu har jag höga förväntningar på den filmen!


Nu hoppas jag på att en viss spelare ska komma tillbaka till Hawks, och så hoppas jag att mitt knä blir helt bra igen, snart!


2 dagar kvar, sedan semester! Om exakt 1 vecka vid den här tiden sitter jag nere på Kanarieöarna, fan vad nice!


Måste även tillägga att jag häromdagen för första gången på riktigt länge inte plussade mot Joppe på PES08, Joppe var precis som Kalmar skoningslös i avsluten. Jag var som gnaget och brände det mesta. Men grattis Joppe, kul att du vann faktiskt. Annars hade du väl slutat lira snart ;-)


Hejdå Hejdå!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards