Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Trist avslutning på Råsunda!

Av Andreas - 25 augusti 2008 23:16

Nyss hemkommen från ett Råsunda och Solna i kaos. Blåljus överallt och otroligt stökigt och oroligt, det var vad jag såg på vägen hem från derbyt.


Matchen i sig känns inte lika väsentlig just nu, det man har på näthinnan är att matchen måste avbrytas på grund av inkastade föremål, som vanligt....


Publiken sviker arenorna runt om i landet, bara 23000 åskådare på Råsunda, och det lär inte bli bättre efter dessa ständigt återkommande problem med inkastade föremål.


AIK spelar riktigt bra i första halvlek och leder helt rättvist i paus med 1-0. När sedan bajen, turligt, efter att ha blivit framspelad av en AIK:are gör 1-1 så tappar man det fina spel man haft. Det var egentligen första gången bajen hade en riktig målchans och det var första misstaget från AIK`s sida, man blev hårt straffade. Efter detta mål kom bajen in i matchen och tog över spelet en aning innan AIK kunde jämna ut spelet i slutet av den andra halvleken. Jag kan erkänna att det inte var någon straff, så därför kan man väl tyvärr påpeka att det kanske var ett rättvist resultat ändå. Men det känns oerhört bittert att förlora poängen med bara ett par minuter kvar...


Jag var på Råsunda med ett antal kunder, och åt en god middag på retaurangen inne på Råsunda. Vi var 10st på plats och jag var en av tre som körde på det alkoholfria alternativet, det var ruskigt skönt att bara ta bilen och bränna hem efter matchen. Annars var det ett riktigt bra upplägg hela kvällen med intervjuer av båda lagens tränare och även Dogge Doggelito samt Johan Mjällby gästspelade. Flest skratt drog den riktigt sköna Dogge ner.


Men det känns som sagt som om matchen kommer i skymundan denna kväll, och det kändes bara konstigt när man begav sig hem från Råsunda.


Annars får man väl även lägga till att det var riktigt kul att se den stora AIK klacken dominera läktarmatchen, men tyvärr vinns det inga matcher där...


Det lär dock bli en del böter för AIK då det tändes bengaler från den norra läktaren, men det är nog ingenting jämfört med vad bajen kommer att åka på...


Nu går jag och lägger mig, trött och besviken.


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Bajen

26 augusti 2008 07:11

Ber om ursäkt å alla Bajares räkning för den klick som förstör - riktiga jävla idioter!!

Martin Hansson måste bli avstängd efter denna match - han MÅSTE blivit mutad alt hotad! Finns INGEN som tyckte tt det var straff - rätt vågat att dömma straff så sent i matchen då.

Dock - inget rättfärdigar idioterna för att hålla på som dom gör på ngt sätt!

Identifiera och stäng av på livstid - Martin Hansson är ju redan identifierad så nu är det bara att använda kamerabilderna så man kan stänga av fler. Lagarna måste ändras - klubbarna står maktlösa.

Ha en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards