Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Andreas - 13 juni 2008 18:15

Ja, mycket handlar nuförtiden om EM, och det med rätta. Jag har lyckats se dom flesta matcherna och en del är bättre och en del sämre..... Starkt av Sverige att lyckas få in 2 kassar mot ett extremt tråkigt Grekland! Zlatans kasse är magnifik! Jag och Joppe hade petat ihop en Bomben på svenskaspel, 4-1 till Spanien mot Rysslan satte vi, 3-1 till Portugal mot Tjeckien satte vi också. Men vi sprack på Sverigematchen då vi hade spikat 0-0 i den. Men det känns faktiskt helt ok så länge Sverige vinner!


Efter första omgången av drömelvan ledde jag våran liga bestående av 8st deltagare, 88 poäng. Jag har som jag nämnt tidigare 5st Tyskar i mitt lag. Undrar om jag har tappat något nu när Tyskland förlorade igår... Lägg därtill att Bastian Schweinsteiger, som jag har i min elva, blev utvisad och jag dalar i våran liga..... Som för övrigt leds av min lagkamrat Alex Tamminen för tillfället....


Innebandyn då, vad händer i Hässelby? Jo försäsongen rullar på och det är en hel del löpning kan jag lova, nyttigt men jobbigt! Mitt knä har kännts bra efter rehaben, men nu i slutet av förra veckan så känns det som att jag är tillbaka på ruta ett igen, knäet känns inte alls bra..... Riktigt jobbigt faktiskt! Ska tillbaka till Idrottskliniken på måndag så får vi se vad vi ska göra nu.....


En hel del nya juniorer är som sagt och tränar. Och löpa det kan dom iaf, jag ligger en liten liten bit bakom dom i spåret.....


Annars ser truppen i princip likadan ut som förra året, osäkra kort är fortfarande Mange(goal) Larsson, Christofer "chrisse" Högberg, och Victor Gärdebrant. Super keepern Johan "bläckfisken" Ekdahl ser ut att lämna tyvärr. Jag själv har ju inte heller kritat på något, men det lutar iaf åt Hawks för min del. Jag tränar på för fullt där för tillfället. Jag tror mycket på Hawks denna säsong.


Har idag även tackat nej till en SSL klubb som ställt en förfrågan tidigare, jag har även lämnat ett muntligt ja till Hässelby. Inget är påskrivet ännu men det känns som att det blir Hässelby för min del... För att detta skall ändras så skall det dyka upp något riktigt bra, och hur troligt är det...


Imorgon är det Sverige-Spanien, den skall jag se på bokade VIP-platser inne i stan vid skeppsbron. Jag, Rickie, Joppe, och Martin Cederberg plus ett helt gäng till avnjuter matchen med ett par kalla framför storbilds tv:n. Kom igen Sverige!!


Igår fick jag hem Darth Vader dräkten som jag beställt från England, ca 1000:- gick det på. Men det var det garanterat värt för att få se grabbens reaktion, snacka om glädje!


Joppe och jag blir grannar nu.... som om vi inte ses någonting annars.... Joppe med familj flyttar inom ett par månader till Viksjö, kul!! Och grattis till husköpet!


Var för övrigt hos Joppe igår, har som jag skrev senast fått svårt med Joppes 8 manna försvar, men igår vände det och jag stod som segrare med 4-2 i matcher. Skönt! Om någon nu skulle få för sig att titta på någon av våra matcher så tror jag inte att det skulle vara någon höjdare, 2st ruskigt defensiva spelare där det inte bjuds på mycket.... Känns som att vi börjar ta ut varandra....


Ha en riktigt trevlig helg!


Vill bara avsluta med: Mina tankar går till dig och din familj Chrisse!


Hejdå Hejdå!







Ovido - Quiz & Flashcards