Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Elitserien here we come?

Av Andreas - 8 april 2010 22:36

Var och jobbade ikväll i Västerås. Men fick ett återbud på det sena mötet jag skulle ha och begav mig därför till Kungsängen för träningsmatch mot Bro/Kungsängen. Vi förlorade med 7-4 även fast resultatet kanske blev aningen större än hur matchbilden såg ut. Vi spelade riktigt bra trots förutsättningarna, vi var endast 9 spelare och av dessa var det endast 5st spelare från säsongen som gick. Mycket bra krigat trots att Bro/Kungsängen till slut malde ner oss. Finns som jag sagt tidigare många duktiga spelare där ute. Keepern och kaptenen är några av dessa. Chrisse ska självklart också nämnas. Kul att lira lite plast igen iaf, har kört ett pass på ca 1 månad. Vill lira mer!


AIK hockey fick ikväll en gyllene chans att ta sig till elitserien igen. AIK vann borta mot SSK i sudden och övriga lag runt strecket förlorade. Helt fantastiskt om dom skulle greja det här! Tuff match väntar mot Växjö på söndag. Seger där och elitserien here we come! Men som sagt tror jag att det blir tufft och mycket nerver mot ett Växjö som vaknat till mot slutet. Försökte boka biljetter till matchen, det var totalkört kan jag säga. Slutsålt direkt och inte det lättaste att ens komma in på Ticnet. Trist!


Jag har än idag färskt i minnet den magiska matchen mot Boden som jag upplevde i Globen. Omspolning av isen och bara en straff kvar för Boden. Riderwall räddar och AIK vinner med 3-0, precis det som behövdes för att gå upp. Ett minne för livet. Hade varit kul att varit på plats på söndag igen och eventuellt upplevt historia.


Nu är veckan snart över. Har ett möte i Norrköping imorgon. Sedan ska det bli oerhört skönt med helg!


Zurrade lite med Chrisse idag. Vi kom fram till att det hade varit riktigt kul att lira tillsammans igen. Får se om det blir verklighet?


Storvreta till final! Riktigt starkt. Får se om det blir seriens två bästa lag i final. Caperiotäby-Storvreta. Jag tror det. Tror också att det gynnar Caperiotäby att möta Storvreta. Känns som att man har lättare för dom än Warberg, speciellt i en SM-Final. Ska bli intressant!


Christian Mattsson till Falun. Skön värvning av Falun! Men hade inte Christian Mattsson precis skrivit nytt kontrakt med Västerås? Undrar vad det var för vasst kontrakt han skrev då? Västerås ser redan nu ut att få det tungt nästa år igen. Jag vet, än kan mycket hända. Vi får se vad som händer under Silly Season.


På lördag, EL CLASSICO! Den och ett par bira känns inte helt fel! Tror Barca vinner.


Nu ska jag äta något, är grymt hungrig!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Burgic

11 april 2010 19:42

Nyss hemkommen från det underbara avancemanget till elitserien - nu dusch och ombytte innan vidare fest på Le bon palais - hoppas vi ses!
AVGÅ Stahre!

 
Ingen bild

Nicke J

12 april 2010 12:26

Rättning: laget som mötte stolta kifen/bro hade 8 spelare som tillörde a-truppen varav 6 spelade i sista seriematchen mot oss:-)! Skönt att se att du har hittat tillbaks till formen igen!
/Lippi

 
Maront

Maront

12 april 2010 15:46

Välkommen tillbaka till finrummet. Ses vi i Tibble CC ikväll??

http://blog.metmike.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards