Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Vi är tillbaka!

Av Andreas - 12 april 2010 23:30

Vi är tillbaka!! AIK Hockey tog sig tillbaka till Elitserien efter 8 års bedrövelser och sorger. Så otroligt stort och jag kan erkänna att jag fick en tår i ögat när slutsignalen gick... Men vilken nervpers matchen var. Inte bra för hjärtat det där.


Tur att hockeyn fick en att tillfälligt glömma bort den bedrövliga fotbollen. Såg första halvlek innan det blev hockey för min del. Fotbollen var ingen fröjd för ögat direkt...


Barca visade som väntat klass och vann kontrollerat borta mot Real Madrid. Starkt!


I innebandyn visade idag Caperiotäby klass och tog sig till SM-Final. STORT grattis alla gamla ledare och lagkamrater!! Fantastiskt kul!


AIK innebandy visade idag att man har en för tunn trupp vid dagens match. En lina räcker inte mot lagmaskinen Caperiotäby. Och den linan tyckte jag verkade vara inne på väldigt många mål bakåt också, eller har jag fel känsla? Bara Kim Nilsson som visar att han håller hög klass idag. K-J Nilsson har också hållit hög klass igenom slutspelet, men efter dessa herrar är det tunnsått enligt mig.


Förstod inte tv kommentatorernas resonemang när man sitter och diskuterar hur stor skrällen är att Caperiotäby slagit ut AIK?! Ingen skräll överhuvudtaget enligt mig. Se på serietabellen tex. Och det var Caperiotäby som valde AIK i semi, inte tvärtom. Nä, Caperiotäby är i dagsläget ett bättre lag.


Var det någon som såg en övertänd Joppe studsa omkring inne på planen efter slutsignalen iförd mjukisbyxor och ytterjacka? Tillråga på allt så gick han även med och tackade efter matchen i det sedvanliga ledet. Övertänd, någon?!


Lirade lite SIL innebandy i helgen igen. Första gången på över ett år! Kan väl erkänna att jag inte är helt SIL aklimatiserad ännu. Var lite ovant med den typen av spel. Men det blir nog bra framöver. En seger och en oavgjord är klart godkännt! Tilläggas bör att vår president/kapten/stjärna Isen inte dök upp pga nackspärr och ryggskott. Han kopplade istället av på Fridays vid tidpunkten för innebandyn, med ett par drinkar... Sedan slöt jag upp för lite El Classico på kvällen hemma hos presidenten, en klart lyckad afton.


Annars vet jag inte riktigt vad som händer innebandymässigt. Har möte med Bele imorgon. Sedan ska jag nog ner till Hässelbyhallen på Torsdag. Vet inte riktigt vad som händer i någon av klubbarna just nu. Får väl kanske lite mer info i veckan.


Så Maront, tillslut kanske man hamnar hos Er ;) Tack för inbjudan :)


Igår kväll drog jag till Karlstad för övernattning och sedan jobb idag. Kom hem till Stockholm på eftermiddagen idag. Trött som bara den. Hektisk period just nu. Malmö och Örebro står också på schemat i veckan.


Nu ska jag väl försöka mig på att sova. Men först en snus och lite tv. Standard.


Återigen, Grattis Binge och Co!


Och avslutningsvis....VI ÄR TILLBAKA!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Maront

Maront

13 april 2010 11:27

Det var en inbjudan till provspelning, ingenting annat, glöm inte det!
Ikväll, Rissnehallen 20.00

http://blog.metmike.com

 
Ingen bild

JimmyB

13 april 2010 19:49

Var väl inget fel på ditt spel i helgen. Det är svårt att leverera när motståndarna har en mur i mål :-)

 
Ingen bild

Burgic

13 april 2010 22:37

Boris>>Du måste höja dig - missa en avgörande kvalseriematch i hockey - är du på riktigt eller bara plast?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards