Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Kriga Caperiotäby!

Av Andreas - 16 april 2010 20:51

Jobbveckan är över. Har hunnit med Örebro, Karlstad och Malmö. En aning hektiskt just nu. Om 2 veckor drar jag till Turkiet på semester, det behövs. Återstår att se om askan från vulkanen på Island har hunnit försvinna bara så att vi kan flyga iväg...


Var och lirade innebandymatch med det nya laget som är på gång, kombinationen Kungsängen/Bro. Kan nog bli ett riktigt bra lag ute i skogarna nästa säsong. Matchen då, jo vi förlorade med hela 12-7 mot Sundbyberg. Märktes helt klart att "Sumpan" kommer från en högre division, lite snabbare bolltempo. Man visade också att man är väldigt samspelta vilket kanske inte var fallet för vårat lag av förståliga skäl. Vi var en blandning mellan Bele, Kungsängen och Brospelare. Men stundtals spelade vi riktigt bra faktiskt. Också kul att se "Höjdenkillarna" som dömde, och dom gjorde det mycket bra också! Allt som allt så var det kul att lira igår.


För egen del gick det bra och jag kände mig återigen pigg. Jag fick mycket beröm av folk på läktaren efter matchen, alltid kul att höra. Minuset var väl att defensiven inte var på topp för våran lina kanske, vi var lite väl offensiva ibland. Men vi hade det kul iaf jag, Chrisse och Mange.


Imorgon väntar avslutning med Bele, ska bli kul. Billjardturnering, mat och öl. Finns även Dart att köra, men då ska man ha med sig egna pilar tydligen. Vem har det? Inte jag... Innan avslutningen blir det självklart SM-Finalen i innebandy på tv, med ett par bira. Mange bland annat kommer förbi och höjer stämmningen här hemma. Blir bra, han är en favorit hos kidsen här.


Har haft lite snack med Bele i veckan. Vet inget konkret ännu, men det jobbas iaf aktivt och ambitiöst inom föreningen. Kan bli bra i Bele nästa säsong om alla bitar faller på plats.


Vad händer hos Hässelby Innebandy?! Rykten gör gällande att AIK går in och styr allting där, kan väl inte stämma? Trist om man inte låter Stefan Mörk fortsätta styra skutan åt rätt håll, vet att många spelare kanske hade anslutit med Mörken vid rodret. Även många spelare hade stannat. Nu är jag undrande om vad som händer i föreningen? Återstår att se, jag kanske har hört fel om alla rykten?


Har snackat en del med Caperiotäbykillar. Dom verkar väldigt avslappnade och några av dom skulle sova på Globenhotellet ikväll.  Jag tror som jag sagt tidigare att Caperiotäby står som segrare imorgon. Fantastiskt kul för grabbarna om det nu blir så. Synd bara att man inte har varit med den sista delen av resan mot toppen. Jag var iaf med i början och det är bara trevliga minnen. Hade möjligheten att kanske varit med vid förra tillfället laget var i Globen, men då tackade jag nej innan den säsongen. Inget jag ångrar, men visst hade det varit kul. Jag önskar Caperiotäby all lycka imorgon! Lycka till!


Nu ska jag återgå till tv:n och avkoppling. Senare ikväll, när frugan sover, blir det nog Battlefield Bad Company 2 online på mitt PS3. Otroligt kul!


Ha en trevlig helg!


Kriga Caperiotäby!!


Hejdå Hejdå!!

 
 
Ingen bild

Peter

18 april 2010 17:12

Turkiet är najs, solsäkert i normala fall. Hoppas inte askan ställer till det. Alanya eller?

 
Ingen bild

Mörk

19 april 2010 18:06

träning på torsdag 1930!!!! kommer du ner å lattjar lite???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards