Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Lättnad!

Av Andreas - 19 april 2010 22:59

Helgen som gick har varit bra. Mysig fredag hemma med familjen och avslutning med innebandyn på lördagen. Såg självklart SM-finalen på lördagen och jag blev väldigt besviken över Caperiotäbys insats. Tycker att man kan så mycket mer än man visade. Men Storvreta var bra och är värdiga mästare, grattis!


En par saker till om finalen. Nationalsången på elgitarr var ingen höjdare. Bisittare och kommentatorerna gör ett ok jobb. Men vi som var hemma hos mig var rörande överens att det saknas profiler i sändningarna. Kolla på försnacket med två stycken stela kostymsnubbar, trist.


På vår egen avslutning var det full fest. Vi åt middag körde billjard och hade prisutdelning. Jag är väldigt smickrad över att jag blev framröstad av laget till Årets MVP. Tack! Fick faktiskt två stycken priser till. Årets Offensiva spelare samt poängligan, riktigt kul! Övriga priser gick till Robban Linder, Årets Defensiva spelare. Och Fille Grapne, Årets Junior. Och Patrik Woxberg, Årets Nykomling/Rookie. Allt som allt en riktigt kul kväll med laget!


Tanken är att jag ska ut och flyga imorgon, till Göteborg för lite jobb. Får se om jag kommer iväg med tanke på askan som tydligen befinner sig i luften?


Hässelby och AIK`s samarbete är nu officielt i innebandyn. Vet inte riktigt vad det kommer att innebära. Hoppas bara att det inte förstör för A-lags verksamheten i klubben. Ska bli intressant att se vad som händer närmaste tiden.


Har grillat idag igen. Blir mycket grillning här hemma så fort det blir ok väder. Bland det bästa jag vet och en av få saker inom "matvärlden" som jag faktiskt kan.


Såg självklart AIK Fotboll idag. Helt suveränt skön känsla! En underbar och stark seger med 3-0 borta mot Kalmar. Känns sååå skönt! Lättnad är nog ordet....


Såg även lillebror dif torska i sudden i hockeyn. Också en fantastiskt bra känsla! Och oj vad rättvist det var, dif hade ingenting i sudden förutom när man spelade PP som man fick göra vid två tillfällen.


Rickie har varit här en stund ikväll. Han är ju förutom en fantastisk innebandyspelare också väldigt duktig på datorer. Våran stationära dator här hemma har total kraschat. Riktigt trist kan jag säga och jag hoppas att vi kan rädda alla bilder på barnen som är i "burken". Även jobbigt med bankärenden och deklarationen som skall ordnas inom kort. Tungt, minst sagt!


>>>Mörken, Hoppas kunna komma ner på torsdag. Jag hör av mig!


>>>Peter, Antalya ska vi till på semestern. Hoppas vi kommer iväg bara. Ser inte så ljust ut nu.


Ha det bra.


Hejdå Hejdå!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards