Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Rätt beslut

Av Andreas - 28 juni 2008 11:07

Startade morgonen med en god frukost och när jag slog upp DN och sportdelen så var rubriken att Ljungberg lägger ner landslagskarriären, rätt beslut! Han har varit viktig för det svenska landslaget, absolut! Men den sista tiden tycker jag inte att han har tillfört något och jag är faktiskt glad över hans beslut.


Drömelvan i EM går mot en helt avgörande match imorgon, jag leder med ca 15 poäng ner till Rickie och straxt bakom honom ligger Chrisse och sedan Martin Cederberg som har ryckt upp sig ordentligt på slutet. Jag hoppas att jag kan hålla undan! Absolut sist ligger Stefan Mörk med sitt lag: Bara Bajare, som man hör av namnet så förstår man ju varför han ligger där han ligger. Joppe har även han haft det tungt och innehar just nu den näst sista platsen.


I veckan har jag och Joppe hunnit med en omgång PES08 igen, jag stod för andra gången på raken som ganska klar segrare. Plussade 4 matcher mot en defensivt inriktad Joppe. Skönt!


Min gamlka lagkamrat Andreas "drutten" Fridner ansluter till Caperio/Täby efter att GAIK lagts ned, inte helt oväntat. Jag tror att Drutten kan lyckas riktigt bra i år faktiskt, han har alltid varit duktig men så bra som han är nu har jag aldrig sett honom. Sticker ut hakan och tippar att drutten blir uttagen i landslaget i år!


Finns många duktiga GAIK spelare, men om det är någon som i dagsläget platsar i SSL därifrån så är det utan tvekan Drutten.


Bo Bo super-Bo..... Hela Sverige skrattar! dif`s klubbdirektör skämmer ut både sig själv, sin familj, och dif. Nya namnet är numera Blottar-Bo.


Veckans träningar med Hawks har varit tuffa. Stenhård fys, framförallt på tisdagen då vi körde ett pass på 1 timma och 45 minuter, med löpning på Johannelundstippen. Kan säga att det inte är några direkt lätta backar där....


Duktige backen och tillika Niclas"virgin" Erikssons bror Andreas Eriksson från Ackers är spelklar för Hawks. Ett bra nyförvärv! Och eventuellt lurar några till nyförvärv i vassen...


Får vara försiktig med vad jag skriver om min rehab här framöver, då min sjukgymnast Jan "Jampa" Mörk har börjat gå in och läsa här. Igår körde jag ström i benet när jag var på Idrottskliniken, och Jampa som tyckte att jag hade sågat honom i bloggen skruvade upp strömmen duktigt.


Annars är väl statusen fortfarande inte helt bra med knäet, smärtan vägrar för tillfället att ge med sig. Tur är det väl då att man är pensionär och har lyckats komma upp i ett frikort hos sjukvården...


Ikväll blir det bio, lite käk och kanske någon öl inne i stan. Ska bli riktigt trevligt!


Imorgon väntar EM-finalen! Känns lite vemodigt, kul såklart, men ändå tråkigt att inte ha massa matcher att se varje dag. Jag tror och hoppas på Tyskland, jag har trott på dom från start och jag gör det självklart imorgon också. Det blir som jag nämnt här tidigare förlängning, och väl där avgör Klose!


På torsdag rullar Allsvenskan igång för AIK`s del, Örebro borta. AIK har satsat på att trimma det offensiva spelet under uppehållet, villket har resulterat i 10 mål på 3 träningsmatcher, bra! Miran Burgic verkar ha hittat formen efter sin skada och har gjort 4 av dessa 10 mål. Nu längtar jag till omstarten, men man får inte ha för höga krav på kvaliteten nu när man kollat EM.


Pratade en snabbis med Maimon som alla vet är General i Caperio/Täby nuförtiden. Han var övertygad om att C/T kommer att "klippa hela skiten" i år som han uttryckte det, han trodde stenhårt på ett C/T guld denna säsong!


Längtar till semestern......


Ha en fortsatt bra helg!


Hejdå hejdå!

 
 
Ingen bild

Iniesta

29 juni 2008 23:36

Vill inte strö salt i såren men så värdiga mästare som Spanien va i detta EM har inte ngt lag varit sen AIK tog SM-guld 1998!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards