Alla inlägg den 5 december 2008

Av Andreas - 5 december 2008 17:55

Odds(Nordicbet) och kommentarer gällande helgen:


Surahammar-Handen        2,05       5,65       2,15

- Svårtippad match som jag tror blir väldigt jämn. Handen vinner mycket hemma men verkar svagare borta. "Sura" är klart bättre på hemmaplan än borta. Tror på ett kryss i en match som kan gå hur som helst, viss fördel för Handen ändå. Oavgjort 5-5. ("Sura" vinner i sudden)


Åkersberga-Örebro       11,00      12,00        1,05

- Ja, inte mycket att säga. Ackers kommer att få börja om i div 2 nästa år. Örebro krigar i toppen trots att man verkar vara lite ojämna iår. Örebro vinner enkelt, 11-2.


Karlstad-Onyx       2,00       5,70        2,20

- På förhand ser det jämnt ut. Men med tanke på oddset och tidigare prestationer iår så tror jag på Onyx till fina 2,20. Onyx vinner 6-4.


Finspång-Hässelby       4,40        7,50       1,30

- Tuff bortamatch trots Finspång dåliga tabellposition. Alltid svårt att vinna på beställning, speciellt borta mot Finspång. Har grabbarna i laget rätt fokus och är ödmjuka inför uppgiften är detta en match vi ska vinna. Hässelby seger, 7-5.


Visby-Odelberg/Gustavsberg       2,05        5,65       2,15

- Även här väntar en jämn tillställning. Tror på en tight match som Visby vinner tack vare hemmaplan. Visby seger, 6-5.


                                 -------------------------------------------


Intressantast på Nordicbet idag var inte Bollstanäs för ovanlighetens skull, Nordicbet har lärt sig den läxan. Idag skulle jag in och lira på Storvreta/Ungdom-Duvbo. Samt Täby FC-Orminge. När jag loggat in och lagt spelet så kom det helt plötsligt upp att oddset hade ändrats på Storvreta/Ungdom till 1,85 från 2,05 som jag lagt in det till. Sne blev jag och tog bort matchen helt! Körde dock vidare på Täby FC till 2,05 och Onyx borta mot Karlstad till 2,20.


Historian som utspelat sig har att göra med att Storvreta/Ungdom lånat in spelare från SSL laget Storvreta, bland annat Hannes Öhman, Kim Johansson och Joel Kanebjörk nu när det är VM uppehåll i SSL. Täby FC lånar in en hel femma från SSL laget Caperio/Täby med framförallt poängligaledaren Danne Bron Sundbom. Även Totte Rappel och Michy Kamerer bör nämnas som kommer att stärka upp defensiven.


Matcherna togs bort från intet anande Nordicbet och släpptes igen, nu ligger oddset på Storvreta/Ungdom seger på 1,35! Samma gäller Täby FC som också har 1,35! Glad att jag iaf hann lira Täby FC till 2,05 innan det sänktes till 1,35. Synd att jag inte lirade Storvreta/Ungdom till 1,85 istället för att hoppa över den helt när jag inte fick 2,05. Nu återstår dock att se om dessa SSL förstärkningar gör att lagen vinner....


Tror även på Onyx som jag nämnde, tuff match borta mot Karlstad. Men Onyx bör vinna och 2,20 är riktigt bra på ett lag som ligger i toppen. Tycker även att 2,05 på Visby hemma mot Odelberg/Gustavsberg är ett bra odds. Jämn match men.....Visby hemma till 2,05.... den tar vi! Tycker även att Farsta bör vinna borta mot Nykvarn till 1,88.


Annars händer det inte så mycket nytt. Tränar på med rehaben, dock har det bara blivit en träning denna vecka då jag haft mycket på jobbet. Tid kvar till comeback....ingen aning!


Ikväll bär det iväg på pokerkväll på syrrans mans jobb. Joppe ska "haka" på, blir säkert trevligt. Tar med ett par pilsner så får vi se om man vinner denna turnering. Jag och Joppe lär stå som storfavoriter, förra gången vi körde mot några av dom som är med så vann jag före Joppe. Ikväll blir vi enligt rapporterna 9st som kör.


Såg Caperio/Täby-AIK i veckan. En match där C/T som vanligt(?) var helt borta första 15min. Sedan får man in två flytkassar och det är match inför andra perioden igen. Desto längre matchen går desto mer käkar C/T upp AIK. I tredje perioden var det inget snack. C/T känns fysiskt och mentalt starkare än gnaget just nu. Sedan har man mer än en första lina som producerar. AIK förlitar sig väldigt mycket på sin första lina som iof är riktigt bra. Men C/T har bättre bredd. Rasmus Sundstedt var grym! Sundbom såg blek ut tyckte jag, ändå gör han 4 poäng, imponerande! Dalbjer hade "psykbryt" och höll på att förstöra duktigt för laget. Antingen bänkade han sig själv eller så gjorde Binge det, vilket som så var det helt rätt beslut.


Har lagt in en liten omröstning här till höger. Vilka blir årets Världsmästare i innebandyn? Jag tror på Finland!


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!





Ovido - Quiz & Flashcards