Alla inlägg den 20 december 2008

Av Andreas - 20 december 2008 12:49

Odds samt kommentarer i sista stund:


Tyresö/Trollbäcken-Odelberg/Gustavsberg      1,25       7,95       4,90

- Tror helt klart på en T/T seger. O/G kan iof vinna mot vilket lag som helst en bra dag, men senast förlorade man hemma mot Surahammar. T/T vinner i kraft av hemmaplan och att man är ett bättre lag. T/T seger 7-4.


Åkersberga-Onyx         11,00        11,25        1,05

- Finns inte så mycket att kommentera här. Onyx vinner Ackers kommer åka ur. Onyx seger 7-2.


Surahammar-Hässelby        3,00          6,60         1,55

- En match som vi ska vinna. Den tuffaste utmaningen blir att komma igenom "Suras" handbollsförsvar. Senast i Hässelbyhallen så backade "Sura" hem och spelade extremt defensivt, återstår att se om så är fallet även på hemmaplan? Får vi hål på "Suras" försvar så ska vi vinna då vi är ett bättre lag. Hawks vinner 5-3.


Visby-Skoghall          1,60         6,50        2,85

- Första tanken säger Visby seger. Men när jag tänker efter på dessa båda lag så är det inget av dom som imponerat på mig, dom är helt jämna. Därför tippar jag här krysset, 5-5. (Skoghall vinner i sudden)


Finspång-Handen          1,95         5,80           2,25

- Det jobbisgaste med att tippa den här matchen är att man aldrig vet var man har Handen? Dom kan slå vilka som helst, men även förlora mot vilka som helst känns det som. Finspång har en positiv formkurva och har börjat plocka segrar nu. Jag tror på ännu en seger mot bortasvaga Handen. Finspång seger till fina 1,95! 6-4.


Karlstad-Örebro        2,30        5,90          1,90

- Inget av dessa lag vet man egentligen var man har. Karlstad vinner och förlorar om vart annat. Örebro ger bort alldeles för mycket poäng för att vinna serien iår, men man tillhör toppen. Tycker att Örebro borde vinna denna match, men man vet som sagt aldrig var man har Karlstad. Kryss även här, 4-4. (Karlstad seger i sudden)


                             ----------------------------------------


Var ute med min Pappa igår kväll och åt en bit mat samt bowlade, riktigt trevligt! Jag passade även på att slå nytt personligt rekord när jag drog till med en serie på 190! Jag är riktigt nöjd med denna kan jag säga. Från att ha startat med en 119 serie gick man direkt till 190 och sedan avslutade jag med en 160 serie. Klart godkänt för att vara jag. Och självklart stod jag som segrare!


Efter bowlingen slöt jag upp med Martin och ett par andra kompisar till honom. Så det blev fest all-night-long och idag är jag trött som satan.....


Caperio/Täby, ja vad säger man? Jag var nog en av många som trodde dom skulle få det tufft borta mot Storvreta igår. C/T är inte längre ett lag som är väldigt bra i sina bästa stunder, man är ett lag som är VÄLDIGT bra hela tiden. Även i sina sämsta stunder. C/T är bäst i SSL, så är det och det är bara att gilla läget för dom som inte sympatiserar med laget. Jag njuter av tanken att man en gång i tiden var med att starta den resa laget nu är ute på. Och det kommer iår att sluta med ett välförtjänt guld.


Sundbom fortsätter att göra mål. Jag har sett målen på www.unt.se och jag undrar om inte Danne har snott min gamla straff?


Nu blir det vila och i med någon Billys panpizza i skrinet.


Lägger in röntgenbilderna som togs efter min operation av knät nedan. Sitter lite skruvar samt ståltråd runt knäskålen som ni ser....


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards