Alla inlägg den 15 december 2008

Av Andreas - 15 december 2008 20:12

Min gamla kompis och lagkamrat sedan många år tillbaka, Rickie Hyvärinen, fick i sin första VM turnering vinna och bli världsmästare direkt! Inte nog med det, han spelade fram till det avgörande målet i sudden och gjorde hela 1+3 i sin första VM-final, så stort!


Och allt detta gjorde han och det finska landslaget inför rekordpublik framför tv apparaterna samt över 14 000 åskådare i arenan nere i Tjeckien, så stort!


STORT GRATTIS RICKIE!!


Kul att se att en sån medveten satsning ger resultat. Rickie har alltid varit grym, men aldrig så här grym! Hård träning och målmedvetenhet ger resultat i form av att få titulera sig världsmästare, så stort!


Vilka kontraster.....Vi Viksjö grannar, jag, Rickie och Joppe bildade under Hässelby tiden tillsammans en riktigt bra lina. Nu ett antal år senare så är jag och Joppe knäskadade och Rickie är världsmästare!


Bara att lyfta på hatten för Barcelona, vilken fotboll dom spelar! Om jag ska räkna bort Del Piero så är Leo Messi världens bästa fotbollsspelare.


Kan konstatera att jag tycker det var fegt av förbundskaptenerna att köra på säkra kort och lira Sjögren i mål istället för Ramsin. Ramsin hade vart vassare under turneringens gång. Plus att han även nere i Varberg vann matchen i matchen mot Sjögren. Tronskiftet har nu skett, men det borde det ha gjort tidigare. Misstro mig inte, Sjögren är ruskigt bra! Men Ramsin har klivit förbi för ett tag sedan. När jag tänker efter så handlade hela svenska laget om säkra kort....


Vissa säger att det var bra för innebandyn att Finland vann guldet.... Jag höll på Rickie och Finland som alla vet. Men hur kan det vara bra för innebandyn att Finland vann? Det resonemanget har jag svårt att köpa.


Blev lite skrällar i våran serie senast. "Sura" vann borta mot O/G och Finspång vann borta mot Skoghall. Finspång har på dom tre senaste matcherna tagit 7 av 9 möjliga poäng. Man har inte förlorat under ordinarie tid på 4 omgångar. Varav två kryss, mot "Sura" och Karlstad. Samt 2 segrar, mot oss och Skoghall. Totalt har man nu tagit 11 poäng och man har helt klart fått ordning på spelet och börjar få häng på lagen ovanför kvalstrecket. Vågar man  hoppas på ett fint odds på Finspång hemma mot Handen till helgen?


Idag har Caperio/Täbys allt-i-allo, Maimon, hjälpt mig att ordna sambons bil som inte gick igenom besiktningen. Stort tack Maimon!


Undrar om jag ska smita in till Rickie som bara bor några meter ifrån mig och låna guldmedaljen ett tag i veckan. Närmare än så kommer jag ju aldrig komma ett sådant guld...


Som vanligt så är jag riktigt trött, orkade inte ta mig ner till träningen som grabbarna har just nu. Har legat och halvslummrat hela eftermiddagen efter jobbet. Ikväll blir det någon ny skön rulle i sängen.


Tyvärr har målvaktslegenden Johan "Bläckfisken" Ekdahl valt att återvända till div 4 klubben Nyboda igen. Tack för allt "Ekis" !! Lägger in sista bilden vi fick på Johan i Hässelbyhallen för denna gång. Bilden nedan är efter hans sista träning med gänget. Ekdahl är han till vänster med den snygga Norwich handduken. Bredvid honom ser ni Joppe "knäskadan" Nothèn.


Lägger även med en bild på Christian "Isen" Isaksson som sitter och fokuserar innan nedsläpp senast mot Ackers. Kolla in hans kedjekamrater.... Ja, Isen är sjukt stor!



Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards