Alla inlägg den 3 december 2009

Av Andreas - 3 december 2009 07:15

Uppdateringarna har blivit lidande här på bloggen. Får mestadels skylla på jobb. Har varit mycket nu, åkt ca 100mil på 2 dagar och haft sena kvällar. Mer kommer det att bli, julen är ju "vår tid"....


I söndags lirade vi match och förlorade, mer tänker jag inte säga om det så förstår man kanske hur det kändes....


På söndagkvällen samlades laget i klubbhuset(även fast vi kanske inte var värda det) och kollade på El Clasico. Zlatan avgjorde och cirkeln var sluten. En riktigt tung dag avslutades riktigt bra. Var kul på kvällen och man får tacka alla inblandade som såg till att göra det möjligt. Extra tack till ordförande Kubat! Tur att vi gjorde detta. Känner att jag inte hade varit världens trevligaste hemma efter förlusten tidigare på dagen...


Träningsveckan har flytit på bra. Känns helt ok just nu för egen del. Derby på söndag, ska bli grymt kul. Och som vanligt så kommer vi att möta ett lag, som precis som alla andra lag i serien, gör allt för att slå just oss.


Undrar varför alla lag verkar hata oss? Hata kanske är att ta i, men alla lag vill verkligen slå oss. Tycker inte att vi varit direkt kaxiga i våra uttalanden? Har vi uttalat oss alls?


Imorgon ska jag på en konsert där jag inte ens tänker nämna namnet på bandet som lirar. Trodde aldrig att jag skulle gå på en liknande konsert. Jag lyssnar på band som Metallica, Iron Maiden med flera. Men trevligt sällskap gör att valet inte var svårt. Jag, Mange L, Chrisse, Pelle och Rille ska gå. Ska bli kul faktiskt!


Har fått erbjudande om att träna med en SSL klubb. Inget jag beslutat mig om ännu. Och inget jag har "vädrat" med min klubb. Men det känns onekligen spännande.


Kollade Caperiotäby mot T/T senast. Ingen jättematch av Caperio. Men å andra sidan är det ju så att man ställer väldigt höga krav på dom. En stor styrka att ändå, enligt mig, ganska kontrollerat hämta in tre poäng i en tuff bortamatch mot ett lag i poängbehov. Rickie känns het och sätter chanserna som ges. Joppe såg stabil ut men fick återigen en 2:a av magget. Fortfarande ingen 3:a eller högre. Jag har "skumpan" på kylning ett tag till... När väl betyget blir högre ska vi fira.


Älvsjö spelade återigen in en hel del pengar till mig. Hade bara Älvsjö kvar på min trippel som gav nästan 16 gånger pengarna. Bara Älvsjö stod i 4,10 gånger degen! Älvsjö låg under en bit in i sista perioden men vände och vann med uddamålet. Sista målet inslaget med 4 sekunder kvar att spela!! För ca 1 månad sedan avgjorde Älvsjö med 13 sekunder kvar och jag kunde åka och köpa ett PS3 med en massa tillbehör. Snacka om att jag haft flyt, snacka om att Älvsjö lirat in pengar till mig. Funderar nästan på att skicka en bukett blommar till laget... Så återigen, ett STORT TACK till Älvsjö!


Appropå Älvsjö så vände och vann man igår tyvärr mot Hässelby som inkasserade sin 6:e raka förlust i serien. 7-6 vann dom med sedan Hökarna haft ledningen med både 5-3 och 6-4. Ett steg i rätt riktning för hökarna iaf. Kom igen nu Hawks! Vändningen kommer med fortsatt hårt slit.


Nu väntar återigen arbete.


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards