Alla inlägg den 7 december 2009

Av Andreas - 7 december 2009 11:14

Börjar bli en (tråkig)vana att säga att man är besviken. Men det är mitt intryck efter helgens match som vi spelade. Vi spelar oavgjort mot ett lag som vi enligt mig ska slå. Jakan spelar bra och efter sina resurser och oavgjort var nog rättvist. Vi har ett bollinnehav på ca 90-10 precis som vanligt egentligen. Men vi hotar inte speciellt mycket ändå(där får självklart vi forwards ta åt oss lite kritik). Ska jag vara ärlig så föredrar jag nästan att spela som tex Jakan. Lyft på forwards som drar, snabbba spelvändningar. Det är min melodi. Vi trummar på på tre formationer hela matchen. En styrka i sig, vi har ett riktigt jämnt och bra lag. På ett sätt förstår jag varför vi gör det, för ingen var sämre än någon annan i vårat lag. Alla tre linorna var jämnbördiga. Så det är svårt för tränarna att gå ner på folk. Men jag anser inte att man ska gå ner på folk för att någon är dålig. Utan jag ser det som en signal till laget och gubbarna man ger förtroende att nu ska vi vända det här, vi går för seger. Oavsett vilka som spelar så tycker jag att man ska agera när det står 3-3 i sista perioden mot ett lag som vi ska slå. Nu är jag kanske lite väl kritisk och jag vet att det är "lätt att vara efterklok". Men jag blir bara så förbannad när vi nu dom två senaste omgångarna har "gett" bort 5 poäng.


Självklart vill jag bara påpeka att förmodligen ligger den största besvikelsen på mig själv. Jag ställer höga krav på andra, men ännu högre på mig själv.


Men allt är inte bara skit. Man måste kunna hitta positiva saker också. Vårat Powerplay börjar äntligen att fungera och mot Jakan såg det faktiskt ganska bra ut.


Nog om detta...


Nu är det bara att ta nya tag. En ny tuff arbetsvecka väntar bland annat.


Har även hunnit med att se Stieg Larsson filmerna, Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden. Bra filmer! Såg den ena på Blue Ray. Vilken sjukt bra bild det blir!


Juve slog Inter i helgen! Underbart! Pool orkar jag inte prata om, börjar lessna nu... Kul att ligan är över för Pools del innan den ens har börjat... Blir så trött!


I torsdags tränade jag med Hässelby. Kändes helt ok. Mycket fys(tack för det Mörken) och en hel del två-mål. En bra träning helt enkelt. På något sätt gör jag mig själv mer rättvis på Hässelbyträningarna. Jag måste helt enkelt höja mig på både träning och matcher med Bele nu. Upp till bevis!


Fredagen var trevlig, helt klart! Skönt att träffa massa gamla innebandyprofiler på kvällen.


På söndag väntar match i "hallen som gud glömde". Kallhällssporthall. Jippi! Men nu är faktiskt hallen skitsamma, nu är det dags att börja vinna igen!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards