Alla inlägg den 15 december 2009

Av Andreas - 15 december 2009 10:20

Träning igår som vanligt. Mycket frånvaro helt plötsligt. Tom(Lepistö) fick snöra på sig skorna igen och levererade en smörpass till mig bland annat som resulterade i mål. Annars var två-målet en ensidig historia och vårt lag gjorde lite som vi ville med motståndarna. Mange L kom lite sent pga av jobb. Han satt och suktade mig(jag hade inte heller hunnit äta) med en kebab vid sidan av planen och var klar lagom till två-målet.


Funderar lite över statusen på Jakobsbergs Sporthall. Vet iof inte anledningen, men igår gick brandlarmet i hallen när Spiders mötte Gnaget. För ett tag sedan blev en match i våran serie inställd pga att en vägg som delar hallen fastnat nere. Och när vi själva spelade där för ett par helger sedan så var resultattavlan trasig. Vilket innebar att vi inte såg någon tid och att resultatet visades i "seket" på en pingis-resultattavla. Jag anklagar absolut inte något av lagen som spelar i hallen, men på ett eller annat sätt verkar det spöka i hallen...


Kan ju faktiskt påpeka att jag bra mycket hellre skulle spela våra hemmamatcher där än i vår nuvarande hemmahall. Mycket bättre golv i Jakobsbergssporthall.


Läste någonstans att Spiders kallade mötet mot AIK: Ungdomsakademien-Plånbok. Instämmer helt i det avseendet. AIK har en stor plånbok och köper färdiga landslagsspelare, inget fel i det iof. Men man bör kanske påpeka att Spiders faktiskt också värvar friskt varje år, om än kanske billigare/gratis spelare. Men många unga värvas utifrån, trots en stor ungdomssida. Sen tror jag att Spiders har det ganska svårt just i det avseendet att värva spelare. Unga ser chansen att spela medans andra kanske äldre spelare inte ser det så smickrande att spela i Spiders just nu? Bara för att förtydliga, jag har absolut ingenting emot Spiders, jag har själv spelat där och gillar föreningen. Man har många sköna profiler, med bröderna Lindström vid sidan av planen i spetsen.


Som vanligt i innebandyn så görs det många comebacker. Bult gör comeback i Warberg. Lärnvåg i Gävle. Och Hellström till Visby. Tror inte att det är det sista vi ser av comebacker just nu.... En som är lite bortglömd kan vara Conny Westerlund? När gör han comeback i AIK?


Lorendahl stänkte in tre kassar mot spindlarna igår. Han fick en tvåa i betyg av magget? Såg inte matchen, men borde inte tre kassar vara värt mer än en tvåa?


Imorgon beger sig Caperiotäby ut till Vaxholm för semifinal i DM. Vaxholm slog vi med 7-1 borta senast, upp till bevis Caperiotäby   


Vad jag hört så är det inte allt för lockade spelare i Caperiotäby som beger sig ända ut till Vaxholm. Men jag vet en som är sugen. Det är Joppe! Jag och Rickie har 4 DM-guld var, Martin(Cederberg) har 3(tror jag). Joppe står fortfarande på noll och vill nog inte bli mobbad av oss andra längre...


Annars kan jag ju säga att Vaxholm är helt rätt lag att möta i DM. Man är duktiga på arrangemangen vid sidan av planen och det kommer säkerligen att bli en folkfest där ute. Och kom ihåg att motivation slår klass...


På fredag väntar det årliga bowlingmästerskapet med släkten. Jag tror att jag har kommit 2:a varje gång. Även när jag precis hade opererat knät. Nu är det dags för seger, tyvärr hinner jag inte "tjuvträna" som vissa andra(pappa) har gjort. Ska hur som helst bli kul!


Veckan som återstår innefattas självklart väldigt mycket av jobb. Har mycket nu. Ska även träna onsdag samt försöka träna torsdag med Hässelby. Sedan väntar sista matchen innan juluppehållet på söndag, vore fint att avsluta 2009 med en seger.


När jag var ute i en butik och jobbade igår stötte jag även på en gammal vän från Bollstanäs. Dom ville gärna att jag skulle komma och spela med dom nu. Dom krigar just nu för sin överlevnad i div 2 Östra Svealand.


Ha en bra vecka!


Hejdå Hejdå!!





Ovido - Quiz & Flashcards