Alla inlägg den 9 april 2009

Av Andreas - 9 april 2009 23:20

AIK vann en lyckad premiär i Allsvenskan. Det såg riktigt stabilt ut och Halmstad var inte ens nära. Backlinjen ser ruggigt bra ut. Men som så många gånger förr är jag orolig för målskyttet iår igen. Nästan 22000 på Råsunda och en härlig inramning. Detta trots det inledningsvis så dåliga vädret. Jag satt en stund uppe i restaurangen ovanför den västra läktaren och snackade med AIK`s skadade finske målvakt Tomi Maanoja. Han var riktigt trevlig, och rehaben efter det brutna benet gick fort framåt.


Jag har i veckan satt igång med min rehab igen på Idrottskliniken i Solna. Fick inga bra besked gällande benet. Eftersom det har varit sparsamt med rehab för mig sista tiden så har jag tappat allt vad muskler heter i benet. Så nu är det bara att börja om igen. Har fått klara direktiv om att det bara är hårt slit som gäller nu. Har börjat bra den här veckan med två pass. Nu ska jag köra hårt!


Tråkigt nog räckte inte AIK till i hockeykvalet. Inte mycket att snacka om efter förlusten mot SSK. AIK vägde allt för lätt. Men man har gjort det mycket bra med det unga lag man har, får man behålla dom flest spelarna så ser jag verkligen fram mot kvalet till Elitserien nästa år!


Pool åkte igår på en mycket tung förlust mot Chelsea hemma på Anfield. Ska mycket till om man ska kunna vända det här. Jag har tyvärr svårt att se att man klarar det. Grämer mig att Pool inte lottades att börja borta istället....ser framför mig hur det hade slutat 0-0 på Stamford Bridge, och sedan hade Pool avancerat efter en kassaskåpsäker seger hemma.....får sluta drömma nu....


Man Utd orkade med 2-2 hemma mot Porto......


Fan vad jag hoppas på Porto nu! Tyvärr så orkar man nog inte stå emot ManU


Undrar vilka som haft tuffast lottning? Man Utd eller Pool....


Nä nu ska jag inte vara bitter. Det är ju trots allt Påsk, vilket innebär ett par dagar ledigt, nice!


Ploppar upp mycket nyheter på "magget" gällande olika div 1 lag som värvar hit och dit. Vad händer hos oss i Hässelby? Ja, jag får återkomma om det....


Jag hoppas och tror att jag ska vara tillbaka för att köra igång lagom till försäsongen sätter igång. Försäsong var ju det enda jag körde förra året....


Satt och tänkte lite för ett tag sedan. Jag har efter varje säsong sedan jag gick till GAIK/Väsby för 4 säsonger sedan tackat nej till elitserieklubbar, varje år. Ångrar jag mig? Nej, faktiskt inte.


Nu är man kontrakterad i ca 3 veckor till om jag inte minns helt fel. Anbuden haglar in!


Har ett kontrakt kvar som gäller nästa säsong kom jag på! Jag har ett år kvar med Fat Pipe. Jag var inte specielt dyr i drift den här säsongen....


Har förmodligen även kontrakt kvar med SIL laget Wang Talang. Får ta ett prat med klubbens president, Christian "Isen" Isaksson, om man fortsatt är välkommen tillbaka...


Nä, nu är det dags att lägga sig i sängen och kolla lite tv innan man somnar.


Ha en fantastiskt trevlig påskhelg!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards