Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Andreas - 23 januari 2010 16:18

Valde mellan pulkabacken och Hässelbyhallen. Blev pulkabacken, ett bra val. Det negativa var att jag var lite för taggad på att åka själv och förstörde barnens snowracer i andra åket, skenan gick av i ett hopp....


Hässelby tog tre mycket viktiga poäng hemma mot Visby idag. Seger 5-3, starkt! Än lever liket! Enligt rapporterna var "Arden" i Hawkskassen bäst på plan. Som vanligt så spelade Visby fysiskt på gränsen till brutalt. Var samma sak förra året i Hässelbyhallen. Är det bara när man är på besök där som det är så?


Matte Norman i Hawks saknades på planen idag. Han har nämligen blivit köpt av AIK. Självklart förstår jag Norman som blivit lovad en plats i 3:e linan hos Svenska Mästarna. Men sättet det hela har gått till på känns inte bra. Lägg därtill Hässelbys tabellplacering och jag kan inte tycka att värvningen känns ok. Hässelby har "hjälpt" AIK och lånat ut spelare till deras träningar under säsongen, däribland Norman,  AIK svarar med att kontakta spelaren bakom ryggen på Hässelby. Spelaren väljer därefter att meddela att han inte vill spela mer. Vilket slutar med att AIK köper honom. Undrar om Hässelby är sugna på att ingå ett sammarbetsavtal som jag vet att AIK vill göra med klubben. Inte så troligt va? Snacka om att skjuta sig själv i foten.


Bortsett från denna soppa vill jag iaf önska dig ett stort lycka till Norman! Du kommer att lyckas alldeles utmärkt med innebandyn i framtiden. Det har du helt klart kapaciteten att göra. En mycket bra innebandyspelare helt enkelt!


I veckan har det för egen del blivit en del "plast". Tre träningar, 2st med Bele och 1st med Hässelby i torsdags. Imorgon väntar seriefinal borta mot Orminge. Förra gången gjorde jag faktiskt 4 kassar. Ser gärna en repris imorgon.... Men viktigast av allt är dom 3 poängen, resten skiter jag faktiskt i.


Mycket anmälningar till disciplingruppen i efterhand i innebandyn nu. Självklart kommer en anmälan i efterhand. Men att man kan anmäla så sent som 2 månader efter aktuell incident är rent ut sagt väääldigt lång tid och jävligt märkligt!


Ikväll ska jag iväg på ett "partaj" med Rickie och Joppe bland annat. Men det blir faktiskt "piano" ikväll. Både Caperiotäby och vi själva har match imorgon. Så jag kör i SSL grabbarnas alkoholtempo ikväll. Då kommer man garanterat att klara sig, och vara pigg inför vår match imorgon.


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards