Alla inlägg den 8 november 2010

Av Andreas - 8 november 2010 09:40

Helgen är över, lite trist. Fredagen spenderades hemma med familjen, frugan somnade tidigt i soffan så det blev FIFA 11 online med Mazak för hela slanten.


Lördagen innebar först SIL. Vi vann båda matcherna, vilket vi brukar kunna göra om vi får ihop lag. Det är det största problemet vi har just nu. Är väl bara Stockholm Dry med Bollstanäs grabbarna i spetsen som vi skulle ha svårt för tror jag. Men dom tränar(!) till och med en dag i veckan med SIL laget så dom bör väl vinna allt. Själv gick det väl sådär, skrapade iof ihop en hel del poäng. Men SIL stjärnan under lördagen var helt klart Isen som var grym! Mitt SIL facit ska jag skryta med iaf, jag har lirat 5 matcher i SIL i år och på dessa matcher har jag skrapat ihop 50 poäng, 30+20. Alltid kul att göra poäng även fast det bara är SIL.


Efter SIL var det bara att packa in familjen i bilen och så begav vi oss till Bromma för en fika och sen lunch med mina föräldrar, trevligt!


Senare på lördagkvällen så hade syrran stor 40-års fest. Fri bar och mat. Jag valde bort det förstnämnda helt då vi hade innebandymatch på söndagen, så jag tog bilen. Lite trist att inte kunna festa med alla, men det visade sig efter söndagens match att det var ett klokt val. Jag var på festen ett par timmar innan jag drog vidare till Mazak för lite pizza och FIFA 11. När vi väl började spela så var jag nog tagen av stundens allvar att spela "live" istället för online mot Mazak. Vi brukar spela otroligt jämnt och det är svårt att utnämna en vinnare av oss, men i de 4 första matchern hemma hos Mazak var jag totalt utklassad! Riktigt tungt. Men tillslut så fick jag igång min "djungeldeff" som Mazak kallar den och jag vann de flesta matcherna på slutet, utom den sista tyvärr.... då Mazak avgjorde i 87:e minuten och självutnämnde sig till regerande mästare... En trevlig dag/kväll hur som helst!


Söndagen innebar lite städning från min sida på förmiddagen. Och pepparkaksbakning med sonen. Sedan kom Joppe med familj på besök för lite fika. Efter denna trevliga fika begav vi oss mot Kungsängen jag och Joppe för hemmamatch mot Salem.


Matchen då? Jo, vi vinner rent ut sagt plätt lätt med 10-5. Vi gör en första period som är otroligt bra och vi är uppe i 6-1 innan Salem reducerar olyckligt med 6 sekunder kvar av perioden. Alltså 6-2 efter första perioden och matchen var faktiskt mer eller mindre över redan där. Tilläggas bör att vi var sjukt effektiva i denna första period där Salem absolut inte är dåliga, men vi sätter våra chanser och spelar ett grymt bra försvarsspel. Efter andra perioden leder vi med 9-3 och den enda frågan är egentligen bara om vi kan vara tillräckligt ödmjuka för att inte tappa matchen i sista perioden. En riktigt svår situation som vi klarar hyfsat ändå, trots att vi förlorar sista perioden med 1-2. Inför sista perioden låter Coach Mörk även de killar som satt på bänken lira, så vi vilar helt enkelt hela 2:a linan och sätter in dagens 4:e lina. Det som imponerar mest på mig är den bredd av duktiga spelare vi har. Vi kan helt enkelt vila/byta spelare och ändå prestera bra. Vi har tre mycket bra målvakter, där nu Ante stod i mål igen och spelar ruskigt stabilt. Vi spelar hela matchen på 3 fulla femmor, vilket jag har svårt att se många andra lag i denna serie kunna göra. Iaf med samma resultat som vi. Kollar man så på poängliga så tror jag inte att vi kommer att ha någon spelare som vinner den i serien. Vilket jag i vårat lag ser som en styrka faktiskt. Vi har 8st spelare inom en marginal på 4 ynka poäng! Styrkan med detta förstår alla nog vad jag menar. Vi är inte beroende av att 1 eller 2 spelare öser in poäng, vi har en sådan bredd att det finns många som kan kliva in och producera och avgöra matcher.


Matchen i sig kändes som sagt mer eller mindre över efter den första perioden. Vi spelar på resultatet resten av matchen. Sista perioden blir väldigt märklig då det helt plötsligt blir en jävla massa utvisningar. 3st 5 minuters utvisningar delas bland annat ut under matchen, vilket jag har svårt att se att någon egentligen var. Vi spelar massor av boxplay och en hel del 3 mot 5. Även där gör vi det mycket bra! Och boxplay har sista tiden varit strålande rent ut sagt. I gårdagens match har jag svårt att utnämna någon enskild stjärna. Jag är trist, men jag tycker som vanligt att det är lagmaskinen KIF som vinner. Ante är väldigt bra i kassen. Backarna, som kanske får lite lite cred hos oss kan jag känna, är strålande allihopa matchen igenom! Mycket snack om att vi har en bra offensiv i Kifen, men våra backar är ruskigt bra och vi är väl ett av de lag som släppt in minst mål i serien hittills. Forwards gör det också bra i denna match, och framförallt i första perioden som sagt. Vill även nämna nya forwarden och blott 17 år gamla Marcus Bengtsson som gör debut, i denna debut stänker han i 2 kassar! Coach Mörk får vi inte heller glömma, han matchar laget rätt och kunde igår även låta hela truppen spela. I salem bör man nämna Jonas Steffen som alltid är bra. Och även det nya stjärnskottet, som faktiskt har mer auto-fire än jag, Tobias Lindström. Han sköt från alla vinklar och håll och belönades för detta också med 3 kassar. En väldigt bra spelare som har framtiden för sig, han är endast 15år!


Jag har all respekt för Salem som jag tycker är ett bra lag i grund och botten, igår kanske man inte hade dagen. Men det hade vi. Jag tror att detta Salem kommer att hamna högre upp än vad tabellen visar idag.


Sporthelgen blev återigen mycket lyckad! Juve vann. Seger i innebandyn med KIF. Seger i SIL med Wang Talang. Liverpool har vaknat och trycker dit Chelsea med 2-0, underbart! Torres gör båda och har äntligen vaknat till liv! AIK Hockey ångar på och tog 5:e raka segern, 4-1 borta mot Timrå. Det trista därifrån är att AIK`s bästa back McNevin bröt foten och missar resten av säsongen! Nu måste man hitta en ny back, för han har varit grym!


Sverige är just nu mil efter Finland i innebandyn. Stor förlust igår med 9-2. Jag håller på Rickie och Finland. Kan tyckas konstigt, men så är det.


Allsvenskan är över. Nya tag nästa säsong. Vill bara summera det på ett sätt som jag läste och tycker talar för sig själv. AIK hamnar en placering bakom lillebror dif. dif är nöjda med sin säsong, för AIK är det ett fiasko. Say no more...


Nu ska det arbetas, som vanligt. Alltid tungt med ny vecka och måndag....hatar måndagar!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards