Alla inlägg den 19 november 2010

Av Andreas - 19 november 2010 23:28

Hemkommen efter en sen fredagsmatch borta mot Högalid. Vi spelar 8-8. Ska inte skriva allt för mycket då besvikelsen är stor just nu. Med all respekt för Högalid, de kanske tycker att de gör en bra eller dålig match själva? Ingen aning och jag har som sagt fullaste respekt för det laget. Men folk som idag såg oss, och har sett oss tidigare kan nog bara instämma i mina tankar. Att vi tappar poäng idag är så katastrof dåligt så jag vet inte vad jag ska säga? Jag tyckte att förlusten mot Bele i början av serien var vår sämsta match för året, och det kanske den fortfarande är? Men jag klassar nog kvällens match som vår sämsta insats i år. Hårda ord, jag vet. Men så som vi spelar idag ska vi vara glada att vi får med oss en poäng faktiskt. Besvikelsen på min egen insats är om möjligt ännu större...


Bara att lägga detta bakom oss, inget att gräva ner sig för och jag har ganska stor tro på att vi är ett av de två översta lagen som går upp från denna serie när allt är över. Men då kan vi inte ha allt för många dippar som idag. Sånt händer alla lag mer eller mindre och det är bara att köra på. Man ska ju alltid hitta något positivt har jag hört. I dagens match får det bli att vi hämtar upp ett tre måls underläge i sista perioden, mycket stark moral där. Och om man vänder på det så är det faktiskt också starkt att vi plockar poäng med tanke på hur vi spelar ikväll.


Som sagt så ska Högalid ha all cred, dom sliter på hela matchen och gör det bra. Det jag skriver handlar enbart om vår egen insats, och självklart mest min egen. Men man blir frustrerad när vi tappar poäng mot ett lag som vi faktiskt bör slå.


Bäst hos Kifen ikväll, Jonas "Lillis" Bergström. Utan tvekan. Ett enormt slit som vanligt, men även 1+3 in på kontot.


Nog om detta, blir bara dumt att skriva massa nu när besvikelsen är som störst.


Kan väl bara påpeka att fredagsmatcher inte är min melodi...


Imorgon väntar innebandymatch med dottern, tidig morgon. Sedan innebandyträning med sonen. På kvällen har vi gäster, blir trevligt!


Mycket på jobbet nu. Var i Västerås för tidigt möte imorse. Och det finns ingen ljusning i arbetsbelastningen ännu på ett tag. Längtar till lite julledigt just nu. Är allmänt trött.


Vad händer hos Caperiotäby? Ser lite oroväckande ut just nu. Men tar man sig bara till slutspel, vilket jag är övertygad att man gör, så tror jag att man blir ännu farligare där i år än tidigare. Lite Caperiotäbys melodi att slå ur underläge i ett slutspel. Har hört rykten att man vill ha tillbaka Fille Urwäder från Bollstanäs. Det förstår jag, han är på tok för bra för att lira i vår serie!


Nu blir det sängen, ska upp ruggigt tidigt imorgon.


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards