Alla inlägg den 17 november 2010

Av Andreas - 17 november 2010 08:40

AIK Hockey`s segertåg fortsätter! 6:e raka segern kom igår hemma mot Södertälje, 5-2. Otroligt imponerande! Och en tillfällig 4:e plats i Elitserien. Svenskaspels "experttippare" Matte Forslund hade igår, som enda tips, att man skulle lira på SSK som enligt honom är ett bättre lag än AIK. Både vanligt spel på lången samt handicapspel på SSK var gårdagens bästa enligt honom!? Tilläggas bör, att SSK ligger 10 poäng bakom AIK just nu! Bättre än AIK? Nej, inte mycket va? Måste återigen ställa mig frågande om kunskapen och föraktet mot AIK Hockey? Nu börjar det nästan bli löjligt, när han tippat AIK fel minst 6 gånger irad. Och kommentarerna om att AIK är sämst inför varje gång börjar bli skrattretande. Och igår fick jag mig faktiskt ett gott skratt åt hur AIK hatet lyser igenom hos den gamle bajaren, så jag kanske inte ska gnälla. Ett skratt förlänger ju livet säger man.


Träningen igår var helt ok. Lite folk borta, men vi höll ändå en bra nivå träningen igenom. Tränade en del Powerplay igår, samt andra fasta situationer. Alltid nyttigt och sånt vi behöver förbättra. Framförallt Powerplay. Blir bra om vi väljer ut ett visst antal gubbar och satsar på dom, har varit en hel del byten av folk i PP hittills.


Idag blir det jobb. Ska till Solna. Någon som vill luncha i "krokarna" så är det bara att slå en signal.


Nu måste jag ta bort skägget och sedan sticka.


Någon mer än jag som har svårt att gå upp på mornarna nu? Herregud vad tungt det är!


Slevik kryssade mot Tunet igår, 7-7. Lite för mycket mål bakåt för min smak. Jag hade faktiskt lirat en "bång" med kryss i den matchen till 5,50 i odds. Men jag sprack på en annan chansning...Dumt!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards