Alla inlägg den 14 november 2010

Av Andreas - 14 november 2010 21:13

Snart är det min sämsta dag, måndag. Är så skönt med helg och känns så tungt med måndag....


Var iväg och kollade Bele-Hammarbyhöjden idag. Inte speciellt jobbigt att ta sig några meter ner till Viksjösporthall. Matchen i sig var ingen höjdare, Bele var det minst dåliga laget för att uttrycka det så. "Höjden" hade en väldigt tunn trupp med sig vilket gjorde att man redan från början förstod att det skulle bli ännu svårare än vanligt för Höjden att rubba Bele. Bele vinner solklart med 9-3, en dag på jobbet tror jag nog att man kallar det själva. För jag blev inte direkt imponerad av Beles spel denna dag. Men jag förstår iof matchbilden då Höjden drar ner på tempot och idag inte bjuder upp någonting, men då måste ju Bele sätta fart enligt mig. Inte alltid lätt, jag vet. Men man bör kanske inte backa hem till halva plan mot ett lag som man för dagen är överlägsna. För att inte gnälla allt för mycket så ska man ju ta fram någonting positivt. Jag väljer de båda backarna Fille Grapne och Niklas "Jonis" Jonevret. Båda var ruskigt bra, och Jonis dundrade in 4 poäng från sin backplats. Grattis Jonis! Dagens målgest/dans stod Max Dyrhage för när han gjorde någon form av Albatross eller liknande vid sitt mål. Inte ofta man får se något sådant i vår serie. Mer sånt Max :)


Mycket profiler nere i hallen idag. Jakan ledningen var på plats. Från Kifen var vi jag, Mange-Gol, Mörken och Hjärre samt Mr K. Satt även bredvid, för dagen sjuke, Robban Linder. Tom Lepistö var också närvarande. Ja, listan kan göras lång. Får inte glömma Legenden heller, alltid trevlig att zurra med. Karkes domarkollega Eriksson bytte jag också några ord med, han tillbakavisade vad domarna från vår förra match sa. Att det alltid är 5min utvisning när det händer något vid sargen, jag misstänkte att detta var fel.


Fick se en liten skymt av X-man som gjorde comeback hos Bele idag. Dock med väldigt lite speltid, hade jag betalat entrèpengar hade jag begärt dom tillbaka. Jag vill se X-Man!


Nu är senaste omgången i serien komplett. I Bele-Jockes tips så hade jag bara ett fel, "skrällen" att Vaxholm slog Vendelsö på bortaplan. Den såg jag inte komma. Annars så är jag mest nöjd med att jag satte krysset mellan Nynäshamn-Jakobsberg. Aldrig lätt att hitta kryss. Tror därför att jag befäster min ledning i tipset. Men många hotar bakom, får se när det sammanställs efter senaste omgången om jag ligger kvar i toppen?


Julmusten är här igen! Min favorit, blir inte några liter som man slickar i sig under denna "mustperiod". Sjukt gott!


Näe, dax att kanske svulla i sig lite onyttigheter i soffan. Och räkna timmarna till måndagen...


Hejdå Hejdå!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards